Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Joo, ja kun saan loput kuvat tänne niin sitten alkaa jo hymyilyttää..
Mites kun overdrive.fi foorumilla joku väitti että tollanen K-Jetronicin pumppu sopisi tohon ja että sen tuotto riittäisi kaikille suuttimille ? Tollasen takissa olevan pumpun tehokkaampaan vaihto ei taida olla mikään bolt on juttu ?
Mites kun overdrive.fi foorumilla joku väitti että tollanen K-Jetronicin pumppu sopisi tohon ja että sen tuotto riittäisi kaikille suuttimille ? Tollasen takissa olevan pumpun tehokkaampaan vaihto ei taida olla mikään bolt on juttu ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli pähkäiltiin tuolla overdrive.fi foorumilla ja kokeillaan sitten vaan ihan kylmästi ottaa bensaa noille NX:n suuttimille tuolta bensakiskosta vakiopumpulla olettaen että sen tuotto riittää, jos joku haluaa olla jälkiviisas niin mielellään aika nopeasti
kai turbossa sentään on sama pumppu kun vaparissa ???
Mä en ainakaan löytänyt tehokkaampaa pumppua tollaseen ja lähtöjä tankissa ei näyttänyt olevan, meinasin jo hetken sellasella putki missä jengat+ mutteri + tiiviste + tiiviste + mutteri tehä uuden lähdön tohon tankin pohjaan mutta en taida sittenkään uskaltaa.
kai turbossa sentään on sama pumppu kun vaparissa ???
Mä en ainakaan löytänyt tehokkaampaa pumppua tollaseen ja lähtöjä tankissa ei näyttänyt olevan, meinasin jo hetken sellasella putki missä jengat+ mutteri + tiiviste + tiiviste + mutteri tehä uuden lähdön tohon tankin pohjaan mutta en taida sittenkään uskaltaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli tohon vois vaihtaa sellasen K-Jetronicin pumpun ja toivoa että sellasen tuotto riittäisi myös noille NX:n suuttimille ? Kun mulla ei ole hajuakaan että kuinka paljon noi suuttimet tarvii bensaa..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
mulla on jaggen takaluukussa semmonen muovinen turvatankki missä on lähdöt juurikin noin. hyvin pitää tavaran sisällä...moonlight-tuning kirjoitti:Eli pähkäiltiin tuolla overdrive.fi foorumilla ja kokeillaan sitten vaan ihan kylmästi ottaa bensaa noille NX:n suuttimille tuolta bensakiskosta vakiopumpulla olettaen että sen tuotto riittää, jos joku haluaa olla jälkiviisas niin mielellään aika nopeasti
kai turbossa sentään on sama pumppu kun vaparissa ???
Mä en ainakaan löytänyt tehokkaampaa pumppua tollaseen ja lähtöjä tankissa ei näyttänyt olevan, meinasin jo hetken sellasella putki missä jengat+ mutteri + tiiviste + tiiviste + mutteri tehä uuden lähdön tohon tankin pohjaan mutta en taida sittenkään uskaltaa.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
K-jetin pumpun volymetrinen tuotto ei ole suurempi mutta paineen tuotto on n.1-1.5bar suurempi kuin normi L-jetin pumpulla.
Tuottohan voi listätä laittamalla orkkiksen rinnalle tuon K-jetin pumpun.
Pumputhan voi sijoittaa myös tankin ulkopuolelle.
V-M
Tuottohan voi listätä laittamalla orkkiksen rinnalle tuon K-jetin pumpun.
Pumputhan voi sijoittaa myös tankin ulkopuolelle.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli periaatteessa kun en tarvitse lisää painetta vaan tuottoa niin pumpun vaihto on ihan yhtä tyhjän kanssa ??V-M kirjoitti:K-jetin pumpun volymetrinen tuotto ei ole suurempi mutta paineen tuotto on n.1-1.5bar suurempi kuin normi L-jetin pumpulla.
Tuottohan voi listätä laittamalla orkkiksen rinnalle tuon K-jetin pumpun.
Pumputhan voi sijoittaa myös tankin ulkopuolelle.
V-M
Mistä otan lähdön tolle pumpulle, tai noille pumpuille ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Millanen jagge ??xjford kirjoitti:mulla on jaggen takaluukussa semmonen muovinen turvatankki missä on lähdöt juurikin noin. hyvin pitää tavaran sisällä...
Meinasin että ottaisi vaan ton extralinjan eli noitten NX:n suuttimien linjan kun toi loiskelevyttäminen tulee sitten eteen jos ottaa kaikki tollasilla, saako niitä jostain ihan perus kaupoasta ja onko ne kaikki polttoaineen kestäviä ?
Ai niin miten muuten tollanen hemputin työkalu oikeeasti toimii, vedänkö poralla ja sitten kierrän ton holkin paikalleen vai ????
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
No esim. sinne tankin kannuun putki sen pumpun tilalle ja syötöt sitten tankin lähtö putkesta ulkopuolisille pumpuille. Kyllä siitä 8mm putkesta soppaa tulee ihan noille normi pumpuille riittävästi.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Nuin tehdään ja auton alle parit normi ruiskupumput. Kiitän.V-M kirjoitti:No esim. sinne tankin kannuun putki sen pumpun tilalle ja syötöt sitten tankin lähtö putkesta ulkopuolisille pumpuille. Kyllä siitä 8mm putkesta soppaa tulee ihan noille normi pumpuille riittävästi.
V-M
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Eli nythän oli jo imusarja pöydällä niin tälleen jatkettiin, pakko taas mainostaa että aikas kiva setti toi NX siellä oli jenkatapit ja kaikki mukana, täys setti, ja ainakin tähän asti tosi helppo lätkiä paikalle..
http://www.partboys.net
Eli mulla oli imusarja pöydällä, siinä on aika sopivat (tasaset paikat) tossa heti kun imusarjan "kanavat alkaa"
Ton enempiä ei imusarjasta tarvitse purkaa pois, rajakytkimen asennuksesta ei ole vielä ihan varmuutta että asennanko sitä ollenkaan.
Hiosin sellasella pikkukoneella noi kohdat joihin ajattelin suuttimet, sai hiukan vielä tasotetuksi niitä kohtia. T niinkuin turbo
Meinasin ensin että vedän ne suuttimet ihan linjaan tohon mutta toisaalta noi tasaset kohdat ei ollu ihan linjassa ja jokaiselta suuttimelta tulee kuitenkin omat putket niin päädyin tohon toiseen ratkaisuun että laitan suuttimet noihin tasasiin kohtiin vaikkeivat ole aivan linjassa, tollasella pistepuikolla ensin kunnon alku, ensin tein pienen jäljen..
Sitten kunnon iskulla poraamista varten iso jälki, kun ensin oli varmistettu noista aikaisemmista jäljistä että ollaan keskellä "kanavaa".
Tollanen jälki, tuli aika hyvä jälki kun toi vaikutti aika pehmeeltä alumiinilta.
Tosta näkee ehkä paremmin ton pisteen, tohon oli aika helppo porata.
Ja sitten kylmästi akkuporalla, koitin kyllä tovin sovitella tota imusarjaa pylväsporaan mutta ei se sinne istunut kirveelläkään..
Varovasti ilman suurta painamista jottei käy vahinkoja, pora puri aika hyvin.
Alkoi jossain kohtaa pelottaa että riittääkö tossa imusarjassa ainevahvuus kunnollisten jenkojen tekemiseen.
Mutta aika tovin sai kuitenkin porata ennen kun meni läpi, tosin en painanut paljoa jottei satu mitään vahinkoja kun toi materiaali vaikutti oikeesti aika pehmeelta ja huokoselta.
Tollanen reikä, ja ihan OK toi seinämävahvuus, saa jengat tehtyä.
Tossa sama toistettuna joka kanavaan, lähes sama seinämäpaksuus kaikissa noissa kanavissa.
Ihan kunnollinen jenkatappi tuli sarjassa mukana, väännin oli sentään omasta pakista..
Sitten jengat reikiin, meni aika kivuttomasti ja tapin sai kiertää melkein loppuun asti ennenkuin otti imukanavan alaseinään kiinni.
Ihan siistit jengat tuli suuttimille, ja kyllä toi vahvuus riittää suuttimelle, että kiristää ja tiivistää kunnolla.
Suuttimien sovitusta, toi ensimmäinen suutin oli kaikkein vaikein, joutu hiomaan vielä lisää pois imusarjasta että se kiristy oikeeseen kohtaan kun tolla suuttimella on toi suunta että miten päin sen kuuluu olla imusarjassa.
Tossa jo alustavasti sovitettu kaikki suuttimet paikalleen, kiristämättä vielä.
Noista pitäisi tehdä putket noille suuttimille noista jakoblokeista (4-1)
Tosta lähtee, pikkusen taivutusta niin kai se siitä..
Ja jos tulee jotain neuvoja mieleen tai jotain niin kannattaa kertoa kun ekaa kertaa tuunataan tollasia autoon..
http://www.partboys.net
Eli mulla oli imusarja pöydällä, siinä on aika sopivat (tasaset paikat) tossa heti kun imusarjan "kanavat alkaa"
Ton enempiä ei imusarjasta tarvitse purkaa pois, rajakytkimen asennuksesta ei ole vielä ihan varmuutta että asennanko sitä ollenkaan.
Hiosin sellasella pikkukoneella noi kohdat joihin ajattelin suuttimet, sai hiukan vielä tasotetuksi niitä kohtia. T niinkuin turbo
Meinasin ensin että vedän ne suuttimet ihan linjaan tohon mutta toisaalta noi tasaset kohdat ei ollu ihan linjassa ja jokaiselta suuttimelta tulee kuitenkin omat putket niin päädyin tohon toiseen ratkaisuun että laitan suuttimet noihin tasasiin kohtiin vaikkeivat ole aivan linjassa, tollasella pistepuikolla ensin kunnon alku, ensin tein pienen jäljen..
Sitten kunnon iskulla poraamista varten iso jälki, kun ensin oli varmistettu noista aikaisemmista jäljistä että ollaan keskellä "kanavaa".
Tollanen jälki, tuli aika hyvä jälki kun toi vaikutti aika pehmeeltä alumiinilta.
Tosta näkee ehkä paremmin ton pisteen, tohon oli aika helppo porata.
Ja sitten kylmästi akkuporalla, koitin kyllä tovin sovitella tota imusarjaa pylväsporaan mutta ei se sinne istunut kirveelläkään..
Varovasti ilman suurta painamista jottei käy vahinkoja, pora puri aika hyvin.
Alkoi jossain kohtaa pelottaa että riittääkö tossa imusarjassa ainevahvuus kunnollisten jenkojen tekemiseen.
Mutta aika tovin sai kuitenkin porata ennen kun meni läpi, tosin en painanut paljoa jottei satu mitään vahinkoja kun toi materiaali vaikutti oikeesti aika pehmeelta ja huokoselta.
Tollanen reikä, ja ihan OK toi seinämävahvuus, saa jengat tehtyä.
Tossa sama toistettuna joka kanavaan, lähes sama seinämäpaksuus kaikissa noissa kanavissa.
Ihan kunnollinen jenkatappi tuli sarjassa mukana, väännin oli sentään omasta pakista..
Sitten jengat reikiin, meni aika kivuttomasti ja tapin sai kiertää melkein loppuun asti ennenkuin otti imukanavan alaseinään kiinni.
Ihan siistit jengat tuli suuttimille, ja kyllä toi vahvuus riittää suuttimelle, että kiristää ja tiivistää kunnolla.
Suuttimien sovitusta, toi ensimmäinen suutin oli kaikkein vaikein, joutu hiomaan vielä lisää pois imusarjasta että se kiristy oikeeseen kohtaan kun tolla suuttimella on toi suunta että miten päin sen kuuluu olla imusarjassa.
Tossa jo alustavasti sovitettu kaikki suuttimet paikalleen, kiristämättä vielä.
Noista pitäisi tehdä putket noille suuttimille noista jakoblokeista (4-1)
Tosta lähtee, pikkusen taivutusta niin kai se siitä..
Ja jos tulee jotain neuvoja mieleen tai jotain niin kannattaa kertoa kun ekaa kertaa tuunataan tollasia autoon..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti: