Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Breadfan kirjoitti:Eihän tuo mitään vahaa tarvii, siinon jo suojaava kerros päällä :lol:
Nojoo, mähän yleensä tykkään ajan patinoistakin joten..hmm. :)
Breadfan kirjoitti:Niin ja nuo nahat pysyy mukana paremmin jos olisivat sisätiloissa eikä kattotelineilä :P
Ei nuo nahkoja ole, vaan ne tämänhetkiset tavalliset. :) Hankala siis ajaa ennen kuin ne on paikallaan, että eiköhän ne mukana pysy.. :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

ng900aero kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Se LH:n johtonippu menee siihen oikeanpuolen jalkatilan reunaan. Siellä on se ruiskuyksikkö ja pari relettä. Sitä pidemmäs ne taida mennä. Sen verran kuiten muistan, että syttöboksin (joka on siellä vasemmassa etulokarissa) ja ruiskuboksin välillä menee yksi johto joka on joku signaali sytytykselle.
Mites sinne boksille pääsee käsiksi, pitääkö purkaa mm. se raitisilmakotelo veke? Sen johtosarja katosi jonnekin sinne sen alle/taakse, pitääkö paljon muutakin purkaa jotta saisi johdot mukaan?
Pitäis kait käydä joku päivä nyppäämässä se boksi ja katkomani johdot jotta pääsisi sovittelemaan sähköjä 99:iin (mikäli purkamon auto ei ole jo paalissa).
Paha paha. En muista tarkalleen miten oli vaikka tulihan sitä veljen exää tiirailtua, kun se oli purkautumassa osiin. Semmoinen muistikuva kuitenkin olisi, että se ilmatorvi oli pois edestä ja boksi yms. osat oli heti siinä tyrkyllä, ja piuhat tieten tuli läpiviennistä sisään (josta ne sitten nypättiin pois). Mitään piuhoja ei mun muistin mukaan katkottu.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Millainen virranjakaja niissä Triumph-moottorisissa tupliksissa oikein on? 99:ini on Saabin 2.0-litraisella kaasutinkoneella varustettu, mutta siinä on jokin jumalattoman kokoinen (ja jumalattoman typerän näköinen) virranjakaja, joka ei ainakaan ole Boschin tekele, pyörijäkin on pullonpohjan kokoinen ja muotoinen :D
Mistä tuohon voisi löytää alipainesäätimen, normaalit varaosaliikkeet eivät sellaista osaa tilata, onnistuisikohan esim brittiosien kautta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

http://www.blocket.se/vi/13079459.htm?ca=11_s Saiskohan tämän rekisteriin suomessa? :twisted:
T16 tekniikka pellin alle ja baanalle. Taitaa prosentit ylittyä, vai tuliko tuohon muutoskatsatus systeemiin muutoksia?

Kuva
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

vjbremer kirjoitti:http://www.blocket.se/vi/13079459.htm?ca=11_s Saiskohan tämän rekisteriin suomessa? :twisted:

Kuva
TOIVOTTAVASTI ei.. :lol:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitenkähän yleensäkin on tommosten ulkomailla rakennettujen autojen tuonti Suomeen? Saisiko sellaista tuotua edes muuttoautona? Jotenkin epäillen suhtaudun asiaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Suomessahan saa rekisteriin vaikka alusta alkaen itsesuunnittelun ja rakennetun auton jos kompetenssia vain riittää. Espoon automuseossa on yksi joka meni kaikesta muusta läpi, mutta tuli yllätys autoveron kohdalla joka laskettiin auton rakennukseen käytetyn ajan mukaan tegnologiateollisuuden keskiansiota käyttäen. Projekti oli hyytynyt siihen vaikka tyyppihyväksynnästä ja muusta oli koneinsinööri mennyt läpi leikiten. Samainen koneinsinööri kertoi että valmiin auton muutoksesta luulisi prosentteja tulevan vähemmän ja homma vielä helpommaksi myös verojen suhteen. Ihmetteli että miksi suomessa tehdään vähän kaikenlaisia korinvaihtoja kun se ei enään verosyistäkään ole niin mahdotonta (esim: saab 9000 kanta-auto 900:ksi jne..). Ulkomaillahan noiden harrastaminen on yleisempää.
Citroen C5, OG900t16
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Auriola Racing Teamin kalusto lisääntyi tällaisella metallinhohtoisella kaunottarella...

Kuva

...ja niin, en muista onko tästä ollut puhetta, mutta kannattaa tarkistaa sen johtonipun kuoren kunto, jossa menee lämpomittarin anturin johto ja pari johtoa startille. Oli hangannu moottoria vasten siinä termarikotelon alapuolella. Ihme, ettei ollut palanu koko auto.
#2277
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

^^ nätti peli.Onko tuossa värille ominainen lakan kuoriutuminen jo alkanut?Olikos toi nettiautossa myynnissä,ajettu vähän ja todella halpa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Jaahas, taisit hakea sukulais miehen vanhan auton Turun suunnalta. Ikäisekseen ilmeisesti aika hyvä korinen. Olen muistaakseni vaihtanut jommatkummat jarrulevyt ko.autoon monta vuotta sitten.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

KN/Lieto kirjoitti:Jaahas, taisit hakea sukulais miehen vanhan auton Turun suunnalta. Ikäisekseen ilmeisesti aika hyvä korinen. Olen muistaakseni vaihtanut jommatkummat jarrulevyt ko.autoon monta vuotta sitten.
Jep - Turun suunnasta tuli haettua, ajettu alle 270 tkm, katsastus meni juuri umpeen ja hinta oli huimat 250 euroa kaksilla renkailla. Oli myynnissä Nettiautossa. Nokkapellissä ja takapellissä tätä "lakka" ongelmaa, mutta muuten vain kaksi todella pientä ruosteläikkää. Ehjät oven alaosat. Siisti on sisältä ja päältä ja kone toimii erittäiin hyvin ja äänettömästi.

Vaihdenivel vaihdettiin heti (90:n vastaava osa löytyi tallilta) ja JohnnyV4:n mainitsema sähkövika korjattiin matkalla. Yksi paikka pohjaan, kuskin puolen takaiskarin yläpään hitsaus ja moottorin öljyvuodon korjaus. Sit vaan kovaan ajoon. :D :lol: :P
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onhan hyvät valot tuossa tupliksessa, päihittää mennen tullen viistokeula-tonnarin ja ng-satkun valot :D
Noissa molemmissa verrokeissa on umpiot erittäin hyvässä kunnossa, kait kehitys menee vaan taaksepäin. Tupliksen ajovalojen pesuritkin PESEVÄT valot (ja melkein koko valaisinpinnaltaan) eivätkä vaan sottaa niitä kuten noissa uudemmissa 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

No nyt on tuplis katsastettu kehujen kera ja liikenteessä vuoden tauon jälkeen. :D On se vaan pirun mukava auto ajaa tuo, nyt kun KAIKKI toimii ja paikat on kunnossa. :)

Kuva

Pitää vissiin vielä vahata ja ruuvata 16" ristipuolavanteet alle ennen Jurvaa...mutta kattotelineet pysyy. 8)
Vastaa Viestiin