Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tri-Lo kirjoitti:...
On se vaan nätti automalli :D Onnittelut :!:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jariha kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:...
On se vaan nätti automalli :D Onnittelut :!:
Onnittele enemmän autoa, koska tuotahan olisi paalattu jo vuosi sitten jos en olisi saanut tuota päähänpistoa oppia itse hitsaamaan. :wink: Sen verran mätä oli, vaikkakin ajettu vain 179tkm.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4026
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tri-Lo kirjoitti:
jariha kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:...
On se vaan nätti automalli :D Onnittelut :!:
Onnittele enemmän autoa, koska tuotahan olisi paalattu jo vuosi sitten jos en olisi saanut tuota päähänpistoa oppia itse hitsaamaan. :wink: Sen verran mätä oli, vaikkakin ajettu vain 179tkm.
Mun pitäis saada itsestäni yhtä paljon irti, että opettelisin tuon taidon. Hienoa työtä sinulta joka tapauksessa. Ja onnittelut nyt sitten autolle 8)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onnittelut tri-lo :!: :D
(Oma 99-rojekti on jatkunut luokkaa 2h/viikko kun pitää taloakin koettaa saada valmiiksi.)
Just äsken poistin omastani kaikki kylkilistat, vielä nuo karseat möhköpuskurit hemmettiin, 2-raitaiset (tai sitten niiden puutteessa ne vielä vanhemmat, leveällä kromireunalla olevat) ja vanhemmanmalliset ovet (tai ainakin niiden karmiosa ettei tartte katella noita kamalia "uudenaikaisia" peilejä") sekä tietty vanhempi maski turbomallista.
Ja tietty ilmanpoistokanavien ympärysritilät paikoileen ;)
Viimeisten vuosimallien tuplikset on vaan kamalan ruman näköisiä, ei voi mitään :oops:

Onko kaikissa EMS-malleissa muka ollut aina kromilistat?
Jos ei niin sittenhän olisi helppo koettaa tehdä tuosta omastani jokin ems -79 look-alike tms?? :D

http://upload.isaab.net/SAAB%2099EMS.%201979..jpg

http://www.isaab.net/forum/viewtopic.ph ... php?t=1407

Niin ja mistä löytyisi tuollaiset kylkiteipit:
http://www.isaab.net/upload/SAAB%2099EM ... 20U.S..jpg
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti: Niin ja mistä löytyisi tuollaiset kylkiteipit:
http://www.isaab.net/upload/SAAB%2099EM ... 20U.S..jpg
Tuollaiset teipit ostaisin itsekin heti kun löytäisin, ja juuri mustina! Tuli kesän aikana nähtyä samanlaiset kun eräällä autokauppiaalla oli täällä hetken myynnissä oikea helmi, musta 2-ovinen -82:nen trx-vanteilla. Siinä oli tuollaiset mutta kullanväriset kylkiteipit. Se oli hot. 8)
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ton malliset teipit oli suorastaan ärsyn yleisiä vielä... öö... 15-20v sitten, varsinkin viimeisten vuosien GL Specialeissa. Mutta nyt - eipä näy missään. :?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onnittelut hämeenlinnan kavereille hienosta taltioinnista, ja tri-lo hienosta käyttöentisöintityöstä (muistan ne kuvat hitsauksistasi)! tuo kirsikanpunainen väri on vahattuna sanoinkuvaamattoman hieno, ja us-turbo vanteet sopii tuohon kuin nenä päähän.
ng900aero kirjoitti: Just äsken poistin omastani kaikki kylkilistat, vielä nuo karseat möhköpuskurit hemmettiin
muistelin että olet vetokoukkua vailla tuohon? huomaa että pienipuskureissa malleissa oli erilainen vetokoukku, sellainen mikä ei sovi isopuskuriseen tuplikseen. mut ilmeisesti isopuskurisen vetokoukku käy edelleen mutta voi näyttää hassulta jos on iso rako puskuriin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti: muistelin että olet vetokoukkua vailla tuohon? huomaa että pienipuskureissa malleissa oli erilainen vetokoukku, sellainen mikä ei sovi isopuskuriseen tuplikseen. mut ilmeisesti isopuskurisen vetokoukku käy edelleen mutta voi näyttää hassulta jos on iso rako puskuriin.
Tattis hyvästä huomiosta, täytyypä etsiä jostain pienipuskurisen koukku. Koukku tulee jompaan kumpaan tuplikseen, mahdollisesti vanhempaan.
Tupliksen ulkonäkö muuttui kyllä omasta mielestäni heti paremmaksi kun ripsin listat veke, ja samalla lähti myöskin peräkontin merkit, kyllä tuon Saabiksi tunnistaa ilman SAAB 99 GL 5Speed -merkintöjäkin :lol:

Oliko nuo aiemmin mainitsemani koristeteippaukset Saabin tuotantoa ja onko kenelläkään havaintoa uustuotannosta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:On se vaan pirun mukava auto ajaa tuo, nyt kun KAIKKI toimii ja paikat on kunnossa. :)
Toimiiko myös lampunpesimet ja istuinlämppärit? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

saakohan 77 malliseen ysiysiin vielä kytkimen työsylinterin tiivisteitä? pirulainen valuttaa nesteet maahan, luulin ensin öljyläikäksi mutta sormella kokeilin ja oli kirkasta + sulatti maalia = selvä peli :x.

on se kytkinpoljin ollutkin oudon tuntunen, ikäänkuin liikerata olisi kaksiosainen joista jälkimmäinen osuus vähän tahmeampi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:saakohan 77 malliseen ysiysiin vielä kytkimen työsylinterin tiivisteitä? pirulainen valuttaa nesteet maahan, luulin ensin öljyläikäksi mutta sormella kokeilin ja oli kirkasta + sulatti maalia = selvä peli :x.

on se kytkinpoljin ollutkin oudon tuntunen, ikäänkuin liikerata olisi kaksiosainen joista jälkimmäinen osuus vähän tahmeampi.
Hae vaan suosiolla Motonetistä (tai jostain muualta) uusi työsylkkä, ainakin nuo sylinterit mitä olen nähnyt, ovat olleet aika kuluneita. Edellisen -73 tupliksen kytkimestä tuli todella hyvä uudella työsylkällä.

Nykyisessä -73:ssa on se aataminaikainen ulkopuolinen työsylkkä (lieneeköhän sama kuin kajakissa?), nyt ilmojen viilentyessä se on alkanut vähän takertelemaan, vuotoa en ole vielä havainnut mutta toimii myöskin hieman "kaksiosaisesti" ja palauttaa huonosti, pitää ensimmäiseksi vaihtaa uudet nesteet (ja tietty huuhdella uusilla nesteillä sylkkää). Jossei muutu paremmaksi niin uudemmanmallinen sylinteri tilalle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ng900aero kirjoitti:Oliko nuo aiemmin mainitsemani koristeteippaukset Saabin tuotantoa
Oli ne (ja saattaapa olla että olisi joihinkin Specialeihin laitettu jo tehtaalla), lisävarustekataloogista varmaan löytyisi jopa varaosanumerot noille.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha96 kirjoitti: Oli ne (ja saattaapa olla että olisi joihinkin Specialeihin laitettu jo tehtaalla), lisävarustekataloogista varmaan löytyisi jopa varaosanumerot noille.
Ok, eli etsii vaan varaosanumeron ja tilaa tarrat merkkiliikkeeseen :D (eli selaavat kömpelösti epc:tä ja toteavat ettei löydy, ja ovat melko varmasti hävittäneet kansiot ja mikrofilmitkin jo ajat sitten)
Eivaan onnistuukohan tuollaisten teettäminen mitenkään, eli olisivatko mitenkään mallinnettavissa autosta jossa tuollaiset ovat (ja niitä tuskin montaa löytyy)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:On se vaan pirun mukava auto ajaa tuo, nyt kun KAIKKI toimii ja paikat on kunnossa. :)
Toimiiko myös lampunpesimet ja istuinlämppärit? :D
Enkö sanonut jo että kaikki. :wink: (Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa.. :) )

On muuten aika poikkeuksellinen tilanne tällä hetkellä noitten penkinlämmittimien puolesta, toimii kuskinpuolellakin tuon lisäksi molemmissa tonniaeroissa sekä molemmissa satkuissa, jopa paaliin menevässä. Huomasin eilen. :)

Juha96; Mikä muuten on 99 Special ja mitä sellaiseen kuuluu?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Tri-Lo kirjoitti: Juha96; Mikä muuten on 99 Special ja mitä sellaiseen kuuluu?
Sori, epätarkasti kirjoitettu, Tarkoitin siis 99 GL Specialia, joka varmaan eri mallivuosissa on merkinnyt vähän eri asioita. Tuossa ng900aeron linkissä

http://www.isaab.net/forum/viewtopic.ph ... php?t=1407

keskivaiheilla on 1978 mallin 99 GL Special tuolla kylkiteipillä ja teksti sanoo, että muuten EMSiä vastaava varustus, mutta kaksikaasutinkone 108 hp. Ja nuo kylkiteipit näkyy siinäkin.

Muistelen meillä ollutta 1983 mallivuoden 99 GL Specialia. Siinä oli sävylasit, mustat kahvat ja listat, kattoluukku, avattavat takasivulasit ja erikoisplyysiverhoilu (pehmeämpi pinta kuin tavallisessa plyysissä) ristikkäistikkauksella, keskikyynärnojalla ja takaniskatuilla. Metalliväri ja tuo kylkiteippi. Urheilulliset 185/65 R 15 Nokia Rollster matalaprofiilirenkaat peltivantein ja pienin keskiökapselein. Keskikonsoli. Kierroslukumittari kuten kaikissa 5-vaihteisissa Ysiyseissä tuolloin.

Teknisesti vastasi täysin perusmallin 1- kaasutin 5- vaihteista 2- ovista sedania. Auto ei tullut meille suoraan Uudestakaupungista vaan ensimmäiseltä omistajaltaan joskus 1986 tai -87, joten en voi tietää, onko jokin varusteista pitänyt ruksia erikseen.

(Uskoisin, että tuo '83 99 GL Special on ollut Uudenkaupungin tehtaan oma malli, jota on myyty vain Suomessa. Ei ehkä saisi sotkea satkuja tänne, mutta sanon kuitenkin, että paljon samaa henkeä löytyy vielä Saab-Valmetin 20-vuotisjuhlamallista 900c Specialista 1989, tosin siinä taisi olla karvalakkimallin verhoilu.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin