Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Selvä, kiitos sulle sekä lucalle joka myös valaisi asiasta. :) Vai ristikkäistikkauksella..? :o Oliko sellaisia vielä -83?!
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Ai niin, en tarkoittanut ristikkäistikkauksella sitä varhempaa salmiakkimallia, vaan tällaista: http://www.nettiauto.com/1443984
joka oli (kuten kuvastakin näkyy) myös ruisku-900:ssa ainakin 1986 - ja oliko myös 900 GLE:ssä silloin 1983 kieppeillä?

P.S. Tuosta nettiauton satkustahan saisit hienot Special-penkit punaiseen tuplaysiisi jos vaalea väri sopii eikä viistetyt takatuhdon kulmat häiritse.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Enkö sanonut jo että kaikki. :wink: (Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa.. :) )
Toimiiko myös käsijarrun merkkivalo, takakontin valo ja huomioiko fasten seat belts -valo myös apparin? :D
Aika paha vika se ryypyn merkkivalon oikuttelu, voi jossain pahassa tilanteessa jäädä ryyppy päälle jolloin kone karstoittuu (ja saastuttaa ilmakehää, ja jolloin on lopputuloksena tälläisiä kesiä) :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Enkö sanonut jo että kaikki. :wink: (Tai no, sitä ryyppyä ympäröivää merkkivaloa en saanut palamaan ihan kahvan "koko pituudelta" vaan sammuu tietyissä asennoissa.. :) )
Toimiiko myös käsijarrun merkkivalo, takakontin valo ja huomioiko fasten seat belts -valo myös apparin? :D
Aika paha vika se ryypyn merkkivalon oikuttelu, voi jossain pahassa tilanteessa jäädä ryyppy päälle jolloin kone karstoittuu (ja saastuttaa ilmakehää, ja jolloin on lopputuloksena tälläisiä kesiä) :lol:
:lol: Ei kai siinä mitään pahaa oo, vai? :) Hienot lomasäät ollu.

Käsijarrun merkkivalo - check

Fasten belts - check

Takakontin valo - onko sellaistakin? :o Missäpäin? En ole huomannut.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juha96 kirjoitti:Ai niin, en tarkoittanut ristikkäistikkauksella sitä varhempaa salmiakkimallia, vaan tällaista: http://www.nettiauto.com/1443984
joka oli (kuten kuvastakin näkyy) myös ruisku-900:ssa ainakin 1986 - ja oliko myös 900 GLE:ssä silloin 1983 kieppeillä?

P.S. Tuosta nettiauton satkustahan saisit hienot Special-penkit punaiseen tuplaysiisi jos vaalea väri sopii eikä viistetyt takatuhdon kulmat häiritse.
No sitten joo, nyt uskon jo. :)

Juu ja kyllä saisi, tuo taka-istuinosa vaan saisi kyllä olla oikean muotoinen. Muuten ehdottomasti, täytyy pitää silmät auki jos tuollaiset sattuisi eteen. Kuskinpenkissähän on tosin nuo 2 pientä reikää.. :(
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Miltäs Hämeenlinnan miehen auto vaikuttaa alkutarkastelujen jälkeen, meneekö kovaan ajoon?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check

Fasten belts - check

Takakontin valo - onko sellaistakin? :o Missäpäin? En ole huomannut.
Oliko myös check ok? :D Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä? :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check

Fasten belts - check

Takakontin valo - onko sellaistakin? :o Missäpäin? En ole huomannut.
Oliko myös check ok? :D Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä? :D
Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse. :) Kello toimii loistavasti, en muista tuliko kello/kiekkamittari vaihdettua toiseen(temp-tank osan vaihdoin ainakin), mutta tuo nyt ainakin toimii. Virtalukon valaistus ym. pikkupolttimot on tietysti kaikki vaihdettu samalla kun kasattu. Teippipuutkin näkyy pimeässä.. 8)

Pitää huomenna katsoa etsiä sitä kontin valoa, kun ei nyt ole mitään muistikuvaa sellaisesta. :?
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Pe Elo 31, 2007 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

KN/Lieto kirjoitti:Miltäs Hämeenlinnan miehen auto vaikuttaa alkutarkastelujen jälkeen, meneekö kovaan ajoon?
Mitään en ole ehtinyt sunnuntain jälkeen tekemään - työ reissussa ma-pe. Tänään kävin hakemasa vakuutuksen ja rekisteröimässä. Sunnuntaina tosiaan vaihdettiin nivel laatikon ja vaihde vivuston väliin ja korjattin sähkövika. Akku lopetti itsensä purkamisen siihen paikaan. Seuraavaksi iskarin yläpään hitsaus vie tunnin ja paikka pohjaan max toisen - todennäköisesti sunnuntai iltana käy tallilla nuo hoitamassa. Öljyvuodon paikantaminen on sitä seuraava projekti konetilan pesun jälkeen. Tallilla on varaosaa sen verran runsaasti, että työtähän se vaan on. Ajoon tulee varmasti syyskuun aikana - työt haittaa harrastusta myös koko seuraavan viikon. :?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Käsijarrun merkkivalo - check

Fasten belts - check

Takakontin valo - onko sellaistakin? :o Missäpäin? En ole huomannut.
Oliko myös check ok? :D Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä? :D
Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse. :) Kello toimii loistavasti, en muista tuliko kello/kiekkamittari vaihdettua toiseen(temp-tank osan vaihdoin ainakin), mutta tuo nyt ainakin toimii. Virtalukon valaistus ym. pikkupolttimot on tietysti kaikki vaihdettu samalla kun kasattu. Teippipuutkin näkyy pimeässä.. 8)

Pitää huomenna katsoa etsiä sitä kontin valoa, kun ei nyt ole mitään muistikuvaa sellaisesta. :?
Nyt nolottaa (ja pahasti, mutta samanvärisiä kun nuo Sabat ovat) :oops: sekoilin siis ng:n ronttivalon suhteen (joka on vasemmalla puolella), tupliksessahan se on tietenkin siinä kontin yläreunassa, heti luukun tiivisteen yläosan jälkeen, et voi erehtyä (eli se ei siis toimi = paaliin :lol: ).
Toimiihan myös hanskalokeron valo ja sisävalojen katkaisin?

Nojoo, ylipäätään ihme jos jokin mainitsemistani jutuista on ok, jostain syystä noissa tupliksissani on pelanneet kaikki (vuosimallista johtuen kaikkia ominaisuuksia ei tuossa -73:ssa ole), sinällään jännää että esim omassa umpilahossa -83:ssakin on ollut tekniikkapuoli kunnossa, ainoa selitys peräpään lahoudelle on ollut säännölliset uinnit meressä (=peruutettu venetraileri aina liian syvälle luiskaan).
Komean näköinen tuo punainen 99, kattotelineiden funktio yhdistettynä tuleviin isompiin vanteisiin ei ainakaan näin äkkiseltään auennut meikälle? :?:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Oliko myös check ok? :D Ainakin oman 99 -83 2d sedanin takarontin vasemmalla sivulla on valo (ja sen kytkintä jouduin säätämään vähemmän herkäksi).
Kohtuullisen ehjältä tuo tupliksesi vaikuttaisi, toimiiko myös tupakansytytin, eli ei vaan ponnahda samantien ylös sitä painettaessa (ja kuumenee tasaisen punaiseksi joka käyttökerralla), ja palaahan virtalukon kehyksen valo, ja eihän kello vaan jätätä? :D
Joo check=ok. Sytytin toimii loistavasti, pomppaa ylös vasta punaisena. Testasin kyllä. Tyypillistä tietenkin nyt, kun sitä ei enää tarvitse. :) Kello toimii loistavasti, en muista tuliko kello/kiekkamittari vaihdettua toiseen(temp-tank osan vaihdoin ainakin), mutta tuo nyt ainakin toimii. Virtalukon valaistus ym. pikkupolttimot on tietysti kaikki vaihdettu samalla kun kasattu. Teippipuutkin näkyy pimeässä.. 8)

Pitää huomenna katsoa etsiä sitä kontin valoa, kun ei nyt ole mitään muistikuvaa sellaisesta. :?
Nyt nolottaa (ja pahasti, mutta samanvärisiä kun nuo Sabat ovat) :oops: sekoilin siis ng:n ronttivalon suhteen (joka on vasemmalla puolella), tupliksessahan se on tietenkin siinä kontin yläreunassa, heti luukun tiivisteen yläosan jälkeen, et voi erehtyä (eli se ei siis toimi = paaliin :lol: ).
Toimiihan myös hanskalokeron valo ja sisävalojen katkaisin?

Nojoo, ylipäätään ihme jos jokin mainitsemistani jutuista on ok, jostain syystä noissa tupliksissani on pelanneet kaikki (vuosimallista johtuen kaikkia ominaisuuksia ei tuossa -73:ssa ole), sinällään jännää että esim omassa umpilahossa -83:ssakin on ollut tekniikkapuoli kunnossa, ainoa selitys peräpään lahoudelle on ollut säännölliset uinnit meressä (=peruutettu venetraileri aina liian syvälle luiskaan).
Komean näköinen tuo punainen 99, kattotelineiden funktio yhdistettynä tuleviin isompiin vanteisiin ei ainakaan näin äkkiseltään auennut meikälle? :?:
Kävin pihalla kattomassa ja mitämitä?? :o Tyhjä reikähän siinä oli, johtojakin siellä oli. :? En edelleenkään muista että olisin koskenut, pitää tallilla sitten kattoa jos olisi jäänyt jonnekin, muuten vaan laittaa toinen paikalleen. Ihmettelinkin eilen illalla kun kontista piti jotain ottaa että tämäpä huonoa, ettei valoa ollut vielä näissä. :)

Kattotellingit on vaan sitä varten että porukka tunnistaa mut, pyrin pitämään noita kiinni vähän kaikissa autoissa. Siinähän on tyyliä ja käytännöllisyyttä samassa, mikäs sen parempaa. Eikö Saab ole juuri sitä? :D
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Kattotellingit on vaan sitä varten että porukka tunnistaa mut, pyrin pitämään noita kiinni vähän kaikissa autoissa. Siinähän on tyyliä ja käytännöllisyyttä samassa, mikäs sen parempaa. Eikö Saab ole juuri sitä? :D
Joo takabaksin valo vaan paikoilleen, mahtaa olla aika samallainen mikä on siellä B-pilarin yläpuoleisena valonakin (paitsi ettei rontissa ole kytkintä).
Huomattavan paljon paremmalta tuo Sabasi näyttäisi ilman noita kattotelineitä, huumorimielessä tuli itekin kierrettyä Suomea joskus 18-vuotiaana kajakilla kattotelineet päällä joissa oli kitara (ja mitälie roinaa lisäksi) :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Kattotellingit on vaan sitä varten että porukka tunnistaa mut, pyrin pitämään noita kiinni vähän kaikissa autoissa. Siinähän on tyyliä ja käytännöllisyyttä samassa, mikäs sen parempaa. Eikö Saab ole juuri sitä? :D
Joo takabaksin valo vaan paikoilleen, mahtaa olla aika samallainen mikä on siellä B-pilarin yläpuoleisena valonakin (paitsi ettei rontissa ole kytkintä).
Huomattavan paljon paremmalta tuo Sabasi näyttäisi ilman noita kattotelineitä, huumorimielessä tuli itekin kierrettyä Suomea joskus 18-vuotiaana kajakilla kattotelineet päällä joissa oli kitara (ja mitälie roinaa lisäksi) :D
Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin. :wink:

Ja sehän on ennemmin näin, että kattotelineet tulee näyttämään paljon paremmilta kun laitan nuo 7,5x16" 100+ -pyörät alle. Ei auto ilman telineitä tms. :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin. :wink:

Ja sehän on ennemmin näin, että kattotelineet tulee näyttämään paljon paremmilta kun laitan nuo 7,5x16" 100+ -pyörät alle. Ei auto ilman telineitä tms. :lol:
Noo en oikeasti tajua tota juttua, tai siis toki tajuan sen että kattotelineet on sikamekeet (Kait) mutta miksi niiden pitäisi olla autossa jota on jollain muilla lailla asiallisesti fiksattu?
Laita sinne telineille jokin ikivanha arkkujääkaappi ( ja pakastettu hirven pää sieltä kannen välistä roikottamasta olis plussaa) tai 80-luvun alun suksipoksi vähän vinoon niin on vielä "kuulimpi" :lol:

Eikait, meitsi vaan on niin out of style (tjmsp) :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti: Joono ymmärräthän perusidean sitten kuitenkin. :wink:

Ja sehän on ennemmin näin, että kattotelineet tulee näyttämään paljon paremmilta kun laitan nuo 7,5x16" 100+ -pyörät alle. Ei auto ilman telineitä tms. :lol:
Noo en oikeasti tajua tota juttua, tai siis toki tajuan sen että kattotelineet on sikamekeet (Kait) mutta miksi niiden pitäisi olla autossa jota on jollain muilla lailla asiallisesti fiksattu?
Laita sinne telineille jokin ikivanha arkkujääkaappi ( ja pakastettu hirven pää sieltä kannen välistä roikottamasta olis plussaa) tai 80-luvun alun suksipoksi vähän vinoon niin on vielä "kuulimpi" :lol:

Eikait, meitsi vaan on niin out of style (tjmsp) :oops:
Nojoo, enhän mä nyt mitenkään 100% vakavissani olekaan noitten kanssa.. :) Kyllähän ne riisutaan pois viimeistään kun lumi tulee. Asiaan kuuluu sekin, että ne oli autossa mukana ja kiinni kun ostin, eikä ole olleet irti mulla vielä. Toivottavasti ei ole ruostetta reunoissa alla. :) Ei pitäisi kyllä olla, sillä ne kumilärpäkkeet on paikallaan ja välissä.
Vastaa Viestiin