OG 900 Cabbe takalasi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

OG 900 Cabbe takalasi

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

Taas kysellään :)

Eli Cabben takalasi on irti, siis siististi lähtenyt paikoiltaan, mutta pitäisi saada liimatuksi takasin. Olen soitellut läpi niin lasiliikkeitä kuin verhoomoja ja saanut vähän ristiriitaista palautetta. Toinen sanoo että ei voi liimata, ei kuulemma kestä ja toinen sanoo että onnistuu. Yksi jopa sanoi että pitää korvata muovilla (samanlainen kuin vennen kuomuissa on ja jossain muissa cabbeissa kuin saabissa) tai ostaa uusi katto.

Kysymys kuuluukin, että voiko tuon lasin liimata uudelleen kiinni? Jos voi niin millä liimalla.

T:jarkko
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

luulis sikamassalla pysyvän


tai sitten ihan sitä liimaa mitä laitetaan liimalaseihin nykyjään...
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

Musti kirjoitti:Se takalasi on (ainakin minulla) avattavaa mallia. Molemmilla sivuilla on vetoketjut ja lasi laskeutuu yläreunasta alas. Näin autolla voi ajaa läpituuletettuna :lol:
En muista, miten se lasissa oleva osa on kiinni, mutta voin tarkistaa myöhemmin.

Musti
taitaa olla alunperin kiinni ultraääniliimauksella, eli vastaavaa kiinnitystä ei voi kotikonstein tehdä. No onhan noi nykypäivän liimat aika hyviä. Ajattelin väsätä ylä ja alareunaan alumiiniset kehykset, joiden väliin kangas ja lasi tulee. Sivuthan ei näy ulkopuolelle, eli siellä luulisi vähän roisimmankin liimauksen pysyvän.

jarkko
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

Mun avosta suorsa on liimannut sen lasin alareunan jollain. On ainakin pysynyt kiinni :D . Ehkä Kimmo kertoo millä sen liimasi...
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

No ainakin Tapiolan Autoverhoomon kaveri kertoi että alunperin on ultraääni liimattu. Kuulemma oli tutkinut asiaa 90 luvulla kovastikin.

jarkko
jakyllon
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 09:34
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja jakyllon »

Mimmi kirjoitti:Miten ultraäänellä liimataan, se kun on korvin kuulumatonta ääntä, jonka esim. koirat kuulevat.
Luulisin että se ääni sulattaa/vulganisoi sen kiinni lasiin, tiedä häntä. No kuitenkin taidan pitäytyä siinä liimaamisessa sikafleksillä. Sitähän käytetään kun jeesusteippi ei enää tehoa/riitä.

jarkko
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

En tiedä viitsinkö kertoa millä entiseen avooni takalasin liimasin - ette uskoisi kuitenkaan ;) Kerrottankoon, että mikään perinteinen kontaktiliima ei kestä, pikaliima kestää alle kesän käytöstä riippuen. Sikaflexin tarttuvuudesta lasiin ei ole kokemusta.

Kannattaa laittaa samaa liimaa kuin tuulilasiinkin. Maksaa noin 10-20 euroa per tuubi ja yhdellä tuubilla liimaa vaikka useammankin lasin kiinni.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Musti kirjoitti: Edit:
Ja jos termeista tarkkoja ollaan, tuo on yhtä lähellä liimaamista kuin pistehitsaus :)

Musti
Itse olen tuntenut tuon tekniikan nimenomaan ultraäänihitsauksena. 8) Samalla systeemillä taidetaan kasata mm. vilkku-umpioita yms. muuta muoviroinaa.
Vastaa Viestiin