900 i16 -89 etujarrut
Eipä noissa jarruissa ole eroa moottorityypeittäin, samat tuuletetut etulaikat ja renkaiden pulttikiinnitys kaasarimalleissakin m88 lähtien.
Saa ne etulevyt kieroksi esim. jarruttelemalla kuumiksi ja roiskauttamalla vesilätäkön kautta.
Takajarrut noissa alkavat pommeilemaan etenkin vähällä käytöllä, on tullut vastaan useampia joissa takalevyt kuin perunapeltoa. Jumputtavat, kirskuvat ja syövät jarrupaloja.
Saa ne etulevyt kieroksi esim. jarruttelemalla kuumiksi ja roiskauttamalla vesilätäkön kautta.
Takajarrut noissa alkavat pommeilemaan etenkin vähällä käytöllä, on tullut vastaan useampia joissa takalevyt kuin perunapeltoa. Jumputtavat, kirskuvat ja syövät jarrupaloja.
M93 9000 CS Aero (KA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Ei se ole aina etulaikat jotka jumputtaa. Niin, Turbossa oli pientä ravistusta jarruissa ja siinä näytti etulaikat tältä. Takalaikat olikin sitten tämän näköiset ja olivat suuremmalla syyllä tärinän aiheuttajat.
Noihan vaihdettiin viime kesänä (kuten pvm näkyy) ja samassa rytäkässä Drive-innin asentaja hieman herkisteli järruja. Jarrut alkoi pelaamaan paljon paremmin, kun niitä herkisteltiin ja todellisen kruunun se sai, kun 250tkm huollossa vaihdatin jarrunesteet.
Annissa oli kunnon vipatukset aikoinaan ja tuolloin luottoasentajalta kuulin hyvän konstin kokeilla kummat jarrut täristää. Ajaa sopivan lujaa ja vetää käsijarrua. Jos tärinät tulee käsijarru päällä on siitä päästä laikat kierona. Toinen hyvä konsti on, että about 100km/h vauhdissa painaa jarrua tosi sievästi. Silloin huomaa sen, että kummalta puolelta on laikka kierona, kun auto puoltaa sille puolelle.
Noihan vaihdettiin viime kesänä (kuten pvm näkyy) ja samassa rytäkässä Drive-innin asentaja hieman herkisteli järruja. Jarrut alkoi pelaamaan paljon paremmin, kun niitä herkisteltiin ja todellisen kruunun se sai, kun 250tkm huollossa vaihdatin jarrunesteet.
Annissa oli kunnon vipatukset aikoinaan ja tuolloin luottoasentajalta kuulin hyvän konstin kokeilla kummat jarrut täristää. Ajaa sopivan lujaa ja vetää käsijarrua. Jos tärinät tulee käsijarru päällä on siitä päästä laikat kierona. Toinen hyvä konsti on, että about 100km/h vauhdissa painaa jarrua tosi sievästi. Silloin huomaa sen, että kummalta puolelta on laikka kierona, kun auto puoltaa sille puolelle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No sehän kävi nopsaan. Tai no, noi uudemmat jarrut on kyllä huomattavasti nopeammat vaihtaa, kun ovat vanteen ja navan välissä. Vanhemmissa ne on kaiketi navan takana kiinni.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001