Ongelmia taas...Automaatikkolaatikko??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Ongelmia taas...Automaatikkolaatikko??

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Eli mikä mahtaa olla vikana kun tänään lähdin saapin kans ajelee, niin heti kun vauhti nousi hieman n.30-40km/h. niin auto alkaa ite jarruttaa... 8O

Ensimmäisen kerran kun teki tuon niin tuli ihan lukkojarrutus.(onneksi olin juuri käymässä maalla kun vika ilmeni, sinnehän saappi myös jäi) Ja mullahan on 900i, -88 Automaattilaatikolla. Kun kokeilin laittaa automaatin kohtaan 2 niin teki aivan saman kun norm. D:llä ajaessa. Eli jarrutti. Sitten kun kokeilin laittaa 1 päälle niin silloin ei jarrutellut ollenkaan. Eli automaattilaatikko hajalla?? 25tkm sitten laatikko uusittu/huolettu täysin.

Huomasin muuten kun otin siitä vaihdekepin juuresta sen muovin pois niin sielä oli kaksi johtoa irrallaan, eli toinen pää irronnut jostain... siis jos on joskus ollut jossain kiinni. Muistaakseni toinen oli musta ja toinen vihreä. Oliskos tuossa syy, vai onko tomaatti jo entinen :cry:
Viimeksi muokannut Saab04, Ma Syys 25, 2006 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

carimat kirjoitti:Johdot ilmeisimmin irti merkkivalosta, joka liikkuu kepin mukana, valaisten nuo vaihdemerkit.Ne valkoiset R,D jne...tahtoo ajan mittaan usein irrota kepin liikkeen vuoksi tinauksista...kait.Ei tuohon toimintaan vaikuta.
OK. No onkos kellään mitään hajua että mikä on vikana? :?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Eikö kenelläkään ole hajuakaan että mikä saappia vaivaa? Pitääkö heittää saappi romuttamolle, mittaris vasta 181tkm. :)
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Oliskohan siellä venttiilikoneistossa joku kuula vähän jumissa
joka ohjaa sitä öljyn kiertoa, tai sitten pakan jarruhihna on liian kireellä
näitä nyt ensin ttulisi mieleen mutta voin olla myös väärässä.
Ari 1622
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Älä menetä epätoivoasi!

Kyllä täältä joku guru löytyy niin ei tarvitse Saabia romuttaa :)
Haullakin voisi löytyä jotain suuntaa antavaa.

Itse kyllä ottaisin äkäistä yhteyttä häneen joka laatikkoa on korjannut/räplännyt, kyllä sen pitäisi enemmän kuin 25000km kestää.

Niin kyllä se venttiilikoneistoon viittaa jos kerran lähtee liikkeelle ykkösellä mutta kakkoselle tökkää, silloinhan ainakin turbiini pelaa jos ei ääntele liikkeelle lähtiessä?
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Minuteman kirjoitti: Niin kyllä se venttiilikoneistoon viittaa jos kerran lähtee liikkeelle ykkösellä mutta kakkoselle tökkää, silloinhan ainakin turbiini pelaa jos ei ääntele liikkeelle lähtiessä?
Joo ei ääntele liikkeelle lähtiessä... pystyykös tuota venttiilikoneistoa itse tarkistamaan mitenkään?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

ari_viitanen kirjoitti: tai sitten pakan jarruhihna on liian kireellä
näitä nyt ensin ttulisi mieleen mutta voin olla myös väärässä.
Se jarrutus tietty vois johtuu tuosta jarruhihnasta... sitä vaan ihmettelen että miten tuollainen vika voi tulla ihan tosta noin vain... :?:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Saappi oli saanut levätä n.24h. ja toimi taas aivan kuin ei olisi koskaan mitään ollutkaan! :D
On toi kyl ihme peli, eilen yritin ainakin tunnin verran saada sitä toimimaan, mutta ei millään.
No toivotaan että sama vaiva ei enää iske! :P

Kiitän teitä kaikkia ketkä yrititte auttaa saappia :!:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Olisko ehkä syytä sitten vaihtaa nesteet ja suodatin, jos vaikka löytyisi jotain kiinnostavaa mikä on ollut tukkimassa tms.? :?
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Tri-Lo kirjoitti:Olisko ehkä syytä sitten vaihtaa nesteet ja suodatin, jos vaikka löytyisi jotain kiinnostavaa mikä on ollut tukkimassa tms.? :?
Joo no täytyy huomenna katella. Missäköhän on tuon laatikon suodatin??
Öljyt tarkistin tänään ja tarpeeksi näytti olevan ja muutenkin näytti ihan hyvältä...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Mulla on kans -84 automaatti 900i
Löysitkö sen lootan suodattimen? viittikkö laittaa vinkin
Kuka ja missä niitä huoltaa..
:)
joo..
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

En oo viel ehtiny ettii sitä kun olen kipeenä ollut. Mut täytyy katella kun täst tervehtyy...
Silloin kun autoa katselin niin ei se mitenkään ainakaan silmään sieltä osunut, eli luultavasti jossain vaikeassa paikassa :?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

251265 kirjoitti:Mulla on kans -84 automaatti 900i
Löysitkö sen lootan suodattimen?
Laatikon "öljypohja" pitää irrottaa, että pääsee suodattimeen käsiksi. Eli se sama levy, jossa tyhjennysproppu on. Ei ole paha rasti, joku kymmenkunta pulttia vaan auki. Tyhjennysproppu on muuten sitten semmonen tasapääruuvin kannan näköinen ja suodatin semmonen teräsverkko (ei tarvii vaihtaa, vain putsata)...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Kiitän :)
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saab04 kirjoitti:Kiitän :)
Kannattaa muuten ensin tyhjentää propusta lootaöljyt :roll: Muuten voi olla hymy pyllyssä kun 3-4litraa tomaattiöljyä lurahtaa nassulle kun pohjan irroittaa :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin