Tulpanjohdot?

Saab esitteli ensimmäiset turbot tässä kategoriassa.
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 3:43 pm
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Tulpanjohdot?

ViestiKirjoittaja hene- » To Maalis 11, 2004 4:01 pm

Mitkä olisi hyvät tulpanjohdot 900 T16 -88 saabiin?
Tuntuu olevan niin eriäviä mielipiteitä asiasta.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com

Avatar
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 7:49 pm
Paikkakunta: Susirajalta

ViestiKirjoittaja bluewolf » To Maalis 11, 2004 4:18 pm

AD ketjun kautta sai ainakin 8 tappiseen Bougicordin johtoja yksin kappalein. Turboon myös sarjaa. Vastukset alkuperäisen johdon luokkaa eikä aiheuta myöskään häiriöitä kuten joku kokeilemani Lu***in sarja jonka piti olla hyvän parasta :?:
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-

hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 3:43 pm
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

ViestiKirjoittaja hene- » To Maalis 11, 2004 4:27 pm

Hmm.. jahas jahas.

Magnecor KV-85 competition, tämän merkkisiä kattelin tuossa. Suomessa on noiden jälleenmyyjä, tilaa suoraan tehtaalta. Hintaa on jokin 90e + toimituskulut.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com

Avatar
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 7:49 pm
Paikkakunta: Susirajalta

ViestiKirjoittaja bluewolf » To Maalis 11, 2004 6:26 pm

Hiiltä vai kuparia...Bougi on hyvä johto, jos et vetele piuhasta kiinnipitäen niin kestävät sen minkä autokin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *



-1797-

Avatar
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 8:48 am
Paikkakunta: Savo

ViestiKirjoittaja Turbiini » To Maalis 11, 2004 7:05 pm

Bougicordeilla jo 100tkm takana. Alkuperäiset lienee samasta tehtaasta, ainakin ovat ihan samanlaiset.

hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1450
Liittynyt: To Touko 22, 2003 3:55 pm
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

ViestiKirjoittaja hewidero » To Maalis 11, 2004 8:13 pm

Bougicordeja saa ainakin motonetistä
#2013
'77 96L | '78 99GL | '82 900T8 | '87 900i | '88 900i16A | '88 9000TA | '90 900i16 | '04 9-5 Aero

Avatar
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 3:25 pm
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Nappe » Pe Maalis 12, 2004 9:33 am

Bougicordit ovat korjanneet monet nakutusongelmat, toiset johdot aiheuttavat jopa uutena niin paljon häiriöitä APC:lle että auto on ja pysyy peruspaineilla. En itse edes ajattelis muuta kuin bougicordeja omaani, paitsi tuohon yhteen johon tulee tonnarin DI :roll:

IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 11:11 pm
Paikkakunta: Sipoo

ViestiKirjoittaja IlkkaO » To Maalis 18, 2004 10:24 am

Motonetistä ostamissani "bougigordin" johdoissa ei lukenut mitään??? Onko muilla käynyt samoin, vai pissasiko myyjä minua linssiin. Saabissa on tosiaan alkuperäisenä Bougigordin johdot, mutta niissä myös lukee BOUGIGORD valkoisella ja minun enklannin kielitaidoilla valmistajan nettisivujen mukaan johdoissa lukee BOUGIGORD. Jos ei kukaan vastaa, niin voinee olettaa että olen ainoa joka on saanut motonetistä tulpanjohdot ilman valmistajan merkintää, eli mitkä lie kiinalaiset.
900 i 2,1 -91
9-3 ss 2,0t -03

teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2487
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 9:13 am
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja teesalama » To Maalis 18, 2004 11:15 am

Minä ostin myös motonetistä ja niissäkään ei muistaakseni lukenut mitään. Mutta olivat Scantech:n pussissa, joten oletin "alkuperäisiksi". Hyvin ovat kyllä pelanneet.

winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 12:30 am

ViestiKirjoittaja winorloose » Pe Maalis 19, 2004 11:00 pm

Motonetin piuhoilla ja aidoilla Bougigordeilla ei ole omien kokemusteni mukaan mitään tekemistä toistensa kanssa. Puhun nyt siis siitä valmiista sarjasta, jota he myyvät ainakin 900 16V:hen. Piuhat eivät ole kovinkaan laadukkaita ja se selviää esim. sillä, kun tarkastelee lähemmin liittimien ja piuhojen liitoksia. Ostin itse myös heti perään aidot Bougigordit ja ne olivat aivan eri planeetalta Motonetin piuhoihin verrattuna, niin oli tosin hintakin. Eli väittäisin, että tässäkin pätee vanha sanonta, "markalla saa markan tavaran".

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3166
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 1:11 pm
Paikkakunta: Kouvola

ViestiKirjoittaja suorsa » Pe Maalis 19, 2004 11:22 pm

En tiedä mikä nykyään on Motonetin tilanne, mutta aikaisemmin satkuun myyty sarja oli ilman mitään merkintöjä. Vastaava sarja tonniseen oli bougigord -teksti ja ovat olleet ihan toimivaa tavaraa. Tästä syystä olen joka kerta johtoja ostaessa pyytänyt tonnisen piuhat vaikka autona on useimmiten ollut satku.

Nykyisellään minulla on Aerossa Magnicorit ja ei voi kuin kehua. Maksaa perkuleesti, mutta on myös hyvät.

Avossa taas on G.I.S (noin se merkki muistaakseni meni) ja pelaavat hienosti nekin. Tuo valmistaja tekee kuulopuheiden mukaan Mazdan orggis piuhat (onko se sitten laadun tae? ;)) ja oman piuhasarjan ostinkin paikalliselta Laakkoselta eli kyseessä on "merkkiliikkeen tarvikesarja" ;)
9-5 TTid Aero XWD -11 (KA), 9-5 Aero -07 (KA), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -04 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR). Jaa, liikaa kalustoa vai? :)

IlkkaO
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 11:11 pm
Paikkakunta: Sipoo

ViestiKirjoittaja IlkkaO » La Maalis 20, 2004 7:43 am

No niin. Taidan käydä tylyttämässä Motonetin myyjää onnistuneesta kusetuksesta. Ainakin minun kielitaito väittää, ettei tulpanjohdot, missä ei lue mitään voi olla Bougicordit.

Seuraava tekstiosio kopioitu valmistajan nettisivuilta:

Bougicord® cables are marked with indelible ink during manufacture. This marking gives the product a full identity and specifies the grade of the cable according to its working temperature.

Ne joita kiinnostaa, voivat käydä itse lueskelemassa.
http://www.bougicord.com
900 i 2,1 -91

9-3 ss 2,0t -03

teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2487
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 9:13 am
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja teesalama » La Maalis 20, 2004 11:21 am

Juu motonetissä oli kahdenlaisia ja molemmissa sama hinta. Ensin sain "bulk" johdot, ja sanoin eikö ole muita. Sitten kaveri kävi hakemassa hyllystä "scantech" johdot. Mielestäni ne oli kyllä ihan laadukkaan oloiset, ainakin ovat toimineet kesästä saakka ongelmitta :D

iku
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 1:48 pm
Paikkakunta: Säkylä

ViestiKirjoittaja iku » La Maalis 20, 2004 4:25 pm

Teemu kirjoitti:Juu motonetissä oli kahdenlaisia ja molemmissa sama hinta. Ensin sain "bulk" johdot, ja sanoin eikö ole muita. Sitten kaveri kävi hakemassa hyllystä "scantech" johdot. Mielestäni ne oli kyllä ihan laadukkaan oloiset, ainakin ovat toimineet kesästä saakka ongelmitta :D


No voi pas*a, kävin edellis-viikolla hakemassa Motonetistä uudet piuhat ja nyt vasta kerrotte näistä bougicordeista. Näyttäisi mun motonet-piuhoissa olevan merkkinä GTS. Ihan hyvin nekin kyllä tuntuvat toimivan... :D
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996

Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 7682
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 9:03 pm
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

ViestiKirjoittaja dimebak » La Maalis 20, 2004 7:46 pm

bluewolf kirjoitti:Hiiltä vai kuparia...Bougi on hyvä johto, jos et vetele piuhasta kiinnipitäen niin kestävät sen minkä autokin.


En vetele enää piuhasta :lol: Bougi meni poikki ja Motonetin mukaan niitä ei tehdä enää B-moottorisiin :evil: No, Boschit ovat kans ihan hyvät... ...ainakin tämmöiseen, jossa ainoa apc on, jos kuski sanoo apc.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001