900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Herkesi piru heilumasta kun akselin alapäästä puuttui jotakin joka oli pudonnut tielle. Soittelin hajottamolle ja tilasin hela-paketin kun sanoivat, että ei tahdo kestää jos pelkän "jonkin" vaihtaa. Onko vaivalloinen homma vaihtaa pyyhinkoneisto kokonaan, moottoria en vaihda? Vinkkejä!
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Koneisto lähtee pakettina irti moottoreineen päivineen. Muistelen, että olisiko ollut kolmella pultilla kiinni koko paketti. Ensin otettava pyyhkijän varret pois, sitten nosta kumisuojat pois. Näkyy jo kaksi pulttia. Konehuoneen puolella oli tosiaan se kolmas muistaakseni.
ps. miulta vois löytyä kohtuullisen timmi koneisto. Vaihdoin itekin sen jotai vuosi sitten. Auto on nyt menossa paaliin, joten ei se pyyhkijöitä tarvitse.
ps. miulta vois löytyä kohtuullisen timmi koneisto. Vaihdoin itekin sen jotai vuosi sitten. Auto on nyt menossa paaliin, joten ei se pyyhkijöitä tarvitse.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ennätin tuon paketin hajottamolta jo tilata. Vaikka eihän tuo olis sullakaan kaukana ollut. Mutta kun ei koskaan tiedä etukäteen. Auto pitää saada maanantaina liikkeelle eikä näillä keleillä onnistu pelkästään apukuskin puolelta kuikkimalla. Kiitos ohjeistuksesta.
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Aika usein ne takaiskuventtiilit prakaa siitä suuttimien alta ja samoin se kolmihaarainen venttiili akun luota. Siinä takaiskuvenassa on semmonen 2mm reikä. Vian tultua neste tulee siitä reiästä mieluummin, kuin suuttimista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Lainataanpa vanhaa threadia, koska aihe on ajankohtainen itselle.
Eli hajosi kuskin puolen pyyhkijä eilen. Vaijeri irtosi siitä rullasta. Itse vaijeri on ehjä kyllä.
Miten tuon vaijerin pitäisi mennä takaisin? Sain kerran pyyhkijän toimimaan toiseen suuntaan, mutta vaijeri ei pysynyt rullalla.
Ahtaassa paikassa vielä tuo pyyhkijän rulla. Varmaan parempi ottaa koko koneisto irti ja kasata se kuntoon pöydällä.
Löytyykö kuvia miten tuon saisi irrotettua? Vanhoista viesteistä luin, että pitäisi olla 3:lla pultilla kiinni?
Eli hajosi kuskin puolen pyyhkijä eilen. Vaijeri irtosi siitä rullasta. Itse vaijeri on ehjä kyllä.
Miten tuon vaijerin pitäisi mennä takaisin? Sain kerran pyyhkijän toimimaan toiseen suuntaan, mutta vaijeri ei pysynyt rullalla.
Ahtaassa paikassa vielä tuo pyyhkijän rulla. Varmaan parempi ottaa koko koneisto irti ja kasata se kuntoon pöydällä.
Löytyykö kuvia miten tuon saisi irrotettua? Vanhoista viesteistä luin, että pitäisi olla 3:lla pultilla kiinni?
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Varret pois ja ne kumiset suojat. sitten moottorin sähköpistoke irti ja kolme ruuvia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Elo 03, 2012 18:11
- Paikkakunta: Salo
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Kokemuksesta voin sanoa ettei onnistu irroittamatta koko pyyhkijäpakettia. Laitat sitten keittiön pöydällä kasaan ja takaisin autoon.
Ite onnistuin ensimmäisellä kerralla asentamaan sen niin että pyyhkijät lähti pyyhkimään konepeltiä, oho!
Mutta helppo homma on kyllä, reilu vartin homma kokonaisuudessaan.
Ite onnistuin ensimmäisellä kerralla asentamaan sen niin että pyyhkijät lähti pyyhkimään konepeltiä, oho!
Mutta helppo homma on kyllä, reilu vartin homma kokonaisuudessaan.
Saab 900i -88
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Saab 900S -90
Saab 900S -95
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Noniin, nyt on vaihdettu koneisto vanhan tilalle. Kiitos klubilaiselle varaosasta.
Vaihtotyö kesti vähän päälle tunnin.
Pyyhkijän varret oli todella tiukassa.
Lähtivät sitten pikkuhiljaa nitkuttamalla. Muuten homma meni kuin Trömsössä.
Pari kyssäriä olisi kyllä tarjolla. Vaihdettu koneisto pyyhkii hitaammin kuin vanhalla. Voiko pyyhkijöiden varsia kiristää liian tiukalle ja näin aiheuttaa lisäkuormaa moottorille?
Miten tuo vaijerihässäkkä menee tuohon rullaan? Vanha koneisto on tossa pöydällä, vaan ei oikein saa tolkkua siihen.
Vaihtotyö kesti vähän päälle tunnin.
Pyyhkijän varret oli todella tiukassa.
Lähtivät sitten pikkuhiljaa nitkuttamalla. Muuten homma meni kuin Trömsössä.
Pari kyssäriä olisi kyllä tarjolla. Vaihdettu koneisto pyyhkii hitaammin kuin vanhalla. Voiko pyyhkijöiden varsia kiristää liian tiukalle ja näin aiheuttaa lisäkuormaa moottorille?
Miten tuo vaijerihässäkkä menee tuohon rullaan? Vanha koneisto on tossa pöydällä, vaan ei oikein saa tolkkua siihen.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
tulihan se koneisto voideltua ja koekäytettyä ennen asennusta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Ne pyyhkijän akselit osaa olla melko jumissakin. Yhden koneiston kunnostin ja jouduin ruuvipenkissä hakkaamaan irti toisen niistä akseleista. Hiomapaperin kanssa putsaus ja rasvaus. Hyvin meni nippuun ja liikkui herkästi. Toinen taasen oli kulunut ihan "lotiloti"- väljäksi. Kaksi ääripäätä siis samassa vehkeessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 OG vas. pyyhkijä hajosi.
Dodiih nyt toimii normaalisti pyyhkijät.
Liekö ollut alkukankeutta tj, vähän liotusta ja rasvausta, niin lähti pelaamaan.
Tosin edelleen tuon vanhan koneiston korjaus mietityttää.
Löytyykö jostain kuvaa vaijerin asentamisesta?
No onpahan pikkupuuhaa iltaisin, kun yrittää tuota saada korjattua.
Liekö ollut alkukankeutta tj, vähän liotusta ja rasvausta, niin lähti pelaamaan.
Tosin edelleen tuon vanhan koneiston korjaus mietityttää.
Löytyykö jostain kuvaa vaijerin asentamisesta?
No onpahan pikkupuuhaa iltaisin, kun yrittää tuota saada korjattua.
Nyt: Toyota Camry Hybrid -21
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85
Entiset: SAAB 9-5 Aero Sedan -02, Saab 900 Cabriolet Aero T16S -93, Saab 900 Turbo Aero -88, Saab 900S -90, Saab 900c -89, Saab 9000i -85