OG900 vaihdelaatikon purku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dino
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 22:29
Viesti:

OG900 vaihdelaatikon purku

Viesti Kirjoittaja Dino »

Olisi pientä epätietoisuutta havaittavissa laatikon räjäyttämisen kanssa. Eli miten kahtaa saba lootasta saada sen päädyn irti? Olisi tarkoitus purkaa laatikko atomeiksi ihan vaan että sais alumiinikuoret eroteltua rattaista mutta se pääty ei suostu irtoamaan millään. Tarviiko alkaa käyttämään väkivaltaa?

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.

Dino
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Olettaen että kyseessä on 5-vaihteinen aski, niin viitosvaihteen ratas pitää purkaa pois tieltä ennenkuin laatikon pään saa vedettyä irti.

http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... 0/album111
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Täällä palstalla oli aikoinaan linkkki, josta sai imuroitua laatikon korjaamokäsikirjan.

Olisikohan se vielä jonkun tiedossa?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Tosiaankin, ensiöketjun ala-ketjupyörän pultti auki, ala-akselin viimeinen ratas poistetaan (lukkorenkaalla kiinni), tasauspyörästö on otettava pois jotta saadaan ala-akseli työnnettyä taaksepäin (tasauspyörästöä päin.) Ensiön alempi laakeripesä poistetaan vetämällä ulos.
Avataan pultti joka pitää viitosvaihteen paikallaan. Poistetaan viitosvaihde ja synkrot, sekä vitosen siirtäjähaarukka. Tämän jälkeen päädyn tulisi irrota.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

En nyt jaksa lukea muitten tarinoita, eli todnäk. tämä tieto jo selvinnyt, mutta:

Perä pitää irroittaa, jotta sen apuakselin saa työnnettyä perästä ulospäin, jolloin femman rattaat saa ulos. Enskakotelon puolelta tota akselia pääsee tönimään. Perän puolella myös tais olla lukitus sille.

Kylä se siitä. :)

http://www.saabismionsairaus.net/galler ... ootaremppa
99T-museopeli
Vastaa Viestiin