OG900 Raitisilmasuodin
OG900 Raitisilmasuodin
Haku ei valaissut että mikä mahtaapi olla 8/86 tehdyssä viistokeula 900i:ssä sopiva palikka:
RAITISILMASUODATIN SAAB 900 79--93
Yleensä paperinen, tai aktiivihiilisuodin jos niin mainittu
900 80--90 Kuituvaihtopanos. . . . . . . . . . . . . . . . 19-1999 11.50 ???
900 80--93 Suodin kehyksellä jos kehys puuttuu. . . . . . . 19-2236 22.50 ???
900 80--93 Aktiivihiili kehyksellä. . . . . . . . . . . . . 19-2036 24.90 ???
Ja jos jollakulla on konehuoneen puolelta kuvaa että mistä kohti ton löytää niin papukaijamerkki.
Nimim. raitis ilma loppuu
RAITISILMASUODATIN SAAB 900 79--93
Yleensä paperinen, tai aktiivihiilisuodin jos niin mainittu
900 80--90 Kuituvaihtopanos. . . . . . . . . . . . . . . . 19-1999 11.50 ???
900 80--93 Suodin kehyksellä jos kehys puuttuu. . . . . . . 19-2236 22.50 ???
900 80--93 Aktiivihiili kehyksellä. . . . . . . . . . . . . 19-2036 24.90 ???
Ja jos jollakulla on konehuoneen puolelta kuvaa että mistä kohti ton löytää niin papukaijamerkki.
Nimim. raitis ilma loppuu
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24654
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
ei ole kuvaa,mutta vänkärin puolella se iso musta laatikko. konehuoneenpuolella pitäisi olla peitelevy se irti ja sen sisältä löytyy suodatin,eli siit kohtaa mis on konepellissä aukko ja ritilä.
suodatin malliin en ota kantaa,täältä saatujen neuvojen ja vihjeiden perusteella tilasin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja aivan väärä tuli.no paikalleen sen sain...
suodatin malliin en ota kantaa,täältä saatujen neuvojen ja vihjeiden perusteella tilasin paikalliseen varaosaliikkeeseen ja aivan väärä tuli.no paikalleen sen sain...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC04964.jpg
Tuommoinen kapistus on hyvä osa OG-Saabiin. Uudemmissa tuota ei kaiketi ole (mun kinneristä se puuttui ja konehuonessa oli vain kansi) mutta vanhemmissa tuo on ollut vakiona. Tuohon kelkkaan on hyvä vaihtaa noita filsuja, kuten jo em.
Itse käytän noita M-filterin patruunoja, kun ne ei pölise kuten isommasta matosta leikatut. Itse asiassa tällä hetkellä on testimielessä Scanian 3-sarjan patruuna mutta sekin pölisee enemmän kuin tuohon vasittu patruuna. Onhan se puolet halvempi kuin tuo M-filter mutta M-filter taas on käyttömukavuudeltaan parempi.
Tuommoinen kapistus on hyvä osa OG-Saabiin. Uudemmissa tuota ei kaiketi ole (mun kinneristä se puuttui ja konehuonessa oli vain kansi) mutta vanhemmissa tuo on ollut vakiona. Tuohon kelkkaan on hyvä vaihtaa noita filsuja, kuten jo em.
Itse käytän noita M-filterin patruunoja, kun ne ei pölise kuten isommasta matosta leikatut. Itse asiassa tällä hetkellä on testimielessä Scanian 3-sarjan patruuna mutta sekin pölisee enemmän kuin tuohon vasittu patruuna. Onhan se puolet halvempi kuin tuo M-filter mutta M-filter taas on käyttömukavuudeltaan parempi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulla ainakin suodin sellainen ettei voi kangasta vaihtaa...Ja helpompi ja nopeampi vaihtaa koko roskadimebak kirjoitti:http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC04964.jpg
Tuommoinen kapistus on hyvä osa OG-Saabiin. Uudemmissa tuota ei kaiketi ole (mun kinneristä se puuttui ja konehuonessa oli vain kansi) mutta vanhemmissa tuo on ollut vakiona. Tuohon kelkkaan on hyvä vaihtaa noita filsuja, kuten jo em.
Itse käytän noita M-filterin patruunoja, kun ne ei pölise kuten isommasta matosta leikatut. Itse asiassa tällä hetkellä on testimielessä Scanian 3-sarjan patruuna mutta sekin pölisee enemmän kuin tuohon vasittu patruuna. Onhan se puolet halvempi kuin tuo M-filter mutta M-filter taas on käyttömukavuudeltaan parempi.

Mulla oli -86 vuoden pytykeulassa tollainen suodatinkotelo, mihin vaan sisään vaihtoi ton suodattimen. Nyt on alla -84 malli, jossa on ohjaus tehostin ja se tehostimen litkusäiliö on mukavasti ton suodatinkotelon tiellä joten se kotelo on aika palasina kun sitä saa kääntää ja vääntää että saa takas paikoilleen. Eli kummassakin on samallainen kun tossa dimebakin kuvassa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Mulla oli myöskin -90 vuotisessa tuommonen häkki, johon vaihdetaan sisään suodatinmateriaali. Suoraan sanottuna aivan peestä koko laitos. Useamman kerran teipattuani alkoi hatuttaa ja leikkasin rautasahalla siitä päädyn talteen ja heitin loppuosan pois ja ostin tuommosen valmiiksi kehyksessä olevan patruunan. Se on sen verran kapeampi, että menee hienosti paikalleen vaikka ohjaustehostajan pumppu onkin tiellä.
Ainakin ohjaustehostimelliseen suosittelen kyseistä operaatiota. Helpottaa elämää huomattavasti..
-84 vuotisessa on vielä tuo häkki paikallaan, siinä se luultavasti saa pysyäkin, sillä ei ole yhtä pahasti hajonnut, kun ei ole ohjaustehostinta.
Ainakin ohjaustehostimelliseen suosittelen kyseistä operaatiota. Helpottaa elämää huomattavasti..

-84 vuotisessa on vielä tuo häkki paikallaan, siinä se luultavasti saa pysyäkin, sillä ei ole yhtä pahasti hajonnut, kun ei ole ohjaustehostinta.
Mulla oli sellainen kansi tuossa Turbossa mutta ku ei tehostajan säiliö edessä niin hommasin rommarilta tuollaisen häkin siihen.
Nyt se lämppärin suojakansi on ylimäräisenä.
Nyt se lämppärin suojakansi on ylimäräisenä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Toi on kyllä oikeen suunnittelun kukkanen toi suodatin ohjaustehostetuis malleissa. Onko siihen mitään oikeaa tapaa vaihtaa. Nyt se onnistuuki multa hyvin ko on kone pois, mut ei ihan joka kerta viittis sitä pois nostaa ko suodattimen vaihtaa... 

-64 Volvo PV
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
-86 Volvo 240
-79 Dodge Aspen
-83 900 Turbo (Myyty)
Varaosina: -83 900 Gls (Myydään osina, kyselyt yv:llä)
Pellolla: Läpimätä -83 900 Gls Sedan
Tuo uudemman mallinen kiinteäkehyksinen malli menee tosiaankin helposti paikalleen tehostettuunkin autoon. Olin ihan yllättynyt miten helposti se sinne meni, kun tuon kehikon kanssa sai tapella aina kunnolla, että sen sai sinne istumaan. Teippiä kuluu joka kerta varmaan tuon verran, mitä on hintaeroa pelkällä patruunalla kehikkoon ja tuolla kehikon sisältävällä patruunalla..janio89 kirjoitti:Toi on kyllä oikeen suunnittelun kukkanen toi suodatin ohjaustehostetuis malleissa. Onko siihen mitään oikeaa tapaa vaihtaa. Nyt se onnistuuki multa hyvin ko on kone pois, mut ei ihan joka kerta viittis sitä pois nostaa ko suodattimen vaihtaa...
Lisäksi tuo uudempi tuntuu paremmin keräävän pölyä ilmasta, auto ei juurikaan pölyty sisältä enää. Saab on muuten ainoa paikka, missä minä voin keväisin olla kodin ulkopuolella ilman että aivastuttaa kokoajan. Allergiselle tuo suodatin on melkoisen hyvä juttu...

Tuossa on vähän osviittaa omaan "old-school" ranetukseen, kun eipä siinä mitään edessä ole.
http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC06408.jpg
http://www.multi.fi/~dimebak/kuvat/DSC06408.jpg
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001