käynti ongelmia kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

käynti ongelmia kylmänä

Viesti Kirjoittaja tertsi »

morjens,

Onko kellään kokemuksia/korjaus ehdotusta seuraavanlaisesta viasta?

Ruisku k-jetti, auto starttaa kylmänä ok ja käy tasaisesti ja hyvin, kunnes n. 10-30 sek. kuluttua alkaa käymään joko kolmella tai kahdella eikä meinaa ottaa kierroksia, tänä aamuna sammui kun lähdin käynnistyksen jälkeen ajamaan, pääsin muutaman kymmennen metriä kunnes hyyty koko vehje. sytkäpuoli on kunnossa. Kun sitten otin tulpat pois olivat aivan märkiä kaikki, kuivasin kiinni ja taas käyntiin kunnes taas samat temput, tällä kertaa sain pidettyä käynnissä ja meni n. 2-3 minuuttia kun taas kaikki pytyt pelasivat ja auto toimi normaalisti.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Karspa »

Itsellä kävi sama homma, kuivasin ja vaihdoin vanhat tulpat (Bosch) takaisin, jonka jälkeen toimi kohtuullisesti. Tuntuu, että osa tulpista toimii heikommin k-jetin kanssa kuin toiset, eniten ongelmia oli Densoilla. Oireita voisi siis koittaa helpottaa kokeilemalla erilaisia tulppia, mutta jos vikaa haluaa etsiä niin ohjauspaineiden mittauksesta kylmänä voisi aloittaa (tai kokeilla eri ohjauspainesäätimellä).
OG900 Turbo 8v -88 MegaSquirt Fuel & Spark ("projekti")
Saab 9-3 aero 2000 biopower (käyttis)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ohjauspaineen säädin rikastaa liikaa kylmänä melko varmasti tai suuttimet ei sumuta vaan kusee tai kylmäkäyntisuuttimen ohjausanturi rikki tai mahdollisuuksia on monia mutta itellä ko. oireet hävis kun vaihdoin uuden ohjauspainesäätimen ja suuttimet.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

kiitoksia neuvoista, täytyypi aloittaa vaikka suuttimien tarkastelusta ja mitata ohjauspaineet
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

Otappas lämpöaikakytkimeltä johto irti kun kone on kylmä ja kokeile vieläkö tukehtuu.
1,9tdi
Vastaa Viestiin