Nitinati...hermot menee (pallonivelen vaihto)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7353
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

antti.hakamaa kirjoitti:puu kiilat ovat kanssa hyvät jousipantteen poistimina näitä käytän itse voi aina tehdä sopivat ja nopeasti.
Mielellään sit vaneria tai jos laittaa lautaa niin syyt samaan suuntaan kuin vetoakseli, muuten saattaa säleet lennellä.
Onneks paukahti vielä kun oli iskari kiinni, sen jälkeen on ollu aikaa ettii parempia kapuloita. :oops:
Jos ylätukivarren alapuolella oleva pelti näyttää haperolta niin joskus oon laittanu suosiolla jousenkiristäjät, samalla tavalla kun tunkkaa alatukivarresta ensin jousta läjään niin ovat helppo pujottaa paikoilleen ilman ettei tarvita mahdotonta kirimistä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
PyryR
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 23:35
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Nitinati...hermot menee (pallonivelen vaihto)

Viesti Kirjoittaja PyryR »

Milläs estää se ettei psllonivelet ala pyöriä kun niiden muttereita avaa? Onko tietoa onko mistä saatavilla kuusikulmaisia lenkkejä jotka muljaisi vähemmällä todennäköisyydellö kuin perus 12 kulmainen? Kai sinne alapallon mutterinkin ja vetarin väliin lenkki mahtuu ettei kiintoavaimella tarvi koittaa muljata? Vai öitääkö ottaa vetari pois navasta että mahtuu lenkki?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Nitinati...hermot menee (pallonivelen vaihto)

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ei taida itseasiassa lenkki mahtua. Pultin kanta pää taitaa tulla niin lähelle vetaria, ettei lenkkiä mahdu pujottamaan paikalleen. Ja on siellä muutenkin ahdasta. Kiintoavaintakin pitää käännellä muistaakseni ympäri, että saa tarpeeksi liikettä.
Pallonivelen mutteri kannattaa avata niin auki, kuin mahdollista, ennen kuin lyö kartion auki. Jos loppujengoilla vielä alkaa tappi pyöriä, niin pihdeillä olne tainnut ottaa näkyvästä varresta kiinni.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin