Oliko tähän lievään korkeaan tyhjäkäyntiin jotain ratkaisua? Mulla käy 900i vähän päälle tuhat kierrostä lämpimänä. Kylmänä käy jotain 700 - 800.
Mikä on läppärunko?
EDIT: vm 88, en tiedä onko luisti vai mikä, niin ja 8v ruisku
Korkea tyhjäkäynti
Korkea tyhjäkäynti
Viimeksi muokannut Ääni, To Loka 11, 2007 19:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Korkea tyhjäkäynti
vuosimallia et maininnut ja venttiililukua. onko tyhjäkäyntimoottori vai luisti?
läppäkotelo on kaasarin korvaava osa ruiskussa. eli siihen tulee kaasuvaijeri. ja siellä on läppä ja läpällä pitää olla kotelo. aika hölmön kuuloista olis jo ois läppäilmankoteloa....
läppäkotelo on kaasarin korvaava osa ruiskussa. eli siihen tulee kaasuvaijeri. ja siellä on läppä ja läpällä pitää olla kotelo. aika hölmön kuuloista olis jo ois läppäilmankoteloa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Korkea tyhjäkäynti
Ainakin minulla Aerossa korkean tyhjäkäynnin lämpimänä aiheutti "väljäksi" kulunut läppä juurikin läppäkotelossa, eli pääsi liikaa ilmaa läpi vaikka läppä oli kokonaan kiinni. Ei auttanut mikään säätö, mutta parempikuntoinen läppä korjasi tyhjäkäynnin parempaan suuntaan.
900i viittaisi 8v ruiskuun?
Lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin voi testata tulppaamalla letkut jotka lähtevät molemmin puolin läppärunkoa. Koneen tulisi olla lämmin testin aikana (käy todella huonosti kylmänä jos luisti/tyhjäkäyntimoottori on poistettu)
900i viittaisi 8v ruiskuun?
Lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin voi testata tulppaamalla letkut jotka lähtevät molemmin puolin läppärunkoa. Koneen tulisi olla lämmin testin aikana (käy todella huonosti kylmänä jos luisti/tyhjäkäyntimoottori on poistettu)
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Korkea tyhjäkäynti
Mistäs läpän hommasit? Onko vaikea vaihtaa?
Re: Korkea tyhjäkäynti
Läpän otin käytetystä rungosta, jostain purkuautosta, en muista tarkemmin mistä tuli, varmaan tallin pihalta tai purkuosista löytyi.
Ei ole vaikea vaihtaa, letkut ja putket pois, läppärunko käteen, kurkkaus sisälle, akselissa kaksi ruuvia, auki, läppä pois (käännettävä "täysin auki asentoon, läppä muistaakseni akselin välissä, hahlossa), uusi tilalle, ruuvit kiinni, letkut putket klemmarit yms. paikalle ja kovaa ajoa...
Tarkistaisin tietysti ensin että korkea tyhjäkäynti ei johdu takertelevasta lisäilmaluistista!
Ei ole vaikea vaihtaa, letkut ja putket pois, läppärunko käteen, kurkkaus sisälle, akselissa kaksi ruuvia, auki, läppä pois (käännettävä "täysin auki asentoon, läppä muistaakseni akselin välissä, hahlossa), uusi tilalle, ruuvit kiinni, letkut putket klemmarit yms. paikalle ja kovaa ajoa...
Tarkistaisin tietysti ensin että korkea tyhjäkäynti ei johdu takertelevasta lisäilmaluistista!
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower