Korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Oliko tähän lievään korkeaan tyhjäkäyntiin jotain ratkaisua? Mulla käy 900i vähän päälle tuhat kierrostä lämpimänä. Kylmänä käy jotain 700 - 800.

Mikä on läppärunko?

EDIT: vm 88, en tiedä onko luisti vai mikä, niin ja 8v ruisku
Viimeksi muokannut Ääni, To Loka 11, 2007 19:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vuosimallia et maininnut ja venttiililukua. onko tyhjäkäyntimoottori vai luisti?

läppäkotelo on kaasarin korvaava osa ruiskussa. eli siihen tulee kaasuvaijeri. ja siellä on läppä ja läpällä pitää olla kotelo. aika hölmön kuuloista olis jo ois läppäilmankoteloa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Ainakin minulla Aerossa korkean tyhjäkäynnin lämpimänä aiheutti "väljäksi" kulunut läppä juurikin läppäkotelossa, eli pääsi liikaa ilmaa läpi vaikka läppä oli kokonaan kiinni. Ei auttanut mikään säätö, mutta parempikuntoinen läppä korjasi tyhjäkäynnin parempaan suuntaan.

900i viittaisi 8v ruiskuun?

Lisäilmaluistin/tyhjäkäyntimoottorin voi testata tulppaamalla letkut jotka lähtevät molemmin puolin läppärunkoa. Koneen tulisi olla lämmin testin aikana (käy todella huonosti kylmänä jos luisti/tyhjäkäyntimoottori on poistettu)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Ääni
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 07:31

Re: Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Ääni »

Mistäs läpän hommasit? Onko vaikea vaihtaa?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Läpän otin käytetystä rungosta, jostain purkuautosta, en muista tarkemmin mistä tuli, varmaan tallin pihalta tai purkuosista löytyi.

Ei ole vaikea vaihtaa, letkut ja putket pois, läppärunko käteen, kurkkaus sisälle, akselissa kaksi ruuvia, auki, läppä pois (käännettävä "täysin auki asentoon, läppä muistaakseni akselin välissä, hahlossa), uusi tilalle, ruuvit kiinni, letkut putket klemmarit yms. paikalle ja kovaa ajoa...

Tarkistaisin tietysti ensin että korkea tyhjäkäynti ei johdu takertelevasta lisäilmaluistista!
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin