URISEEEEE 900S

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

SAABINI URISEE KUN KÄNNYN OIKEALLE URINA LAKKAA.
VAIHDOIN HANTTARINPUOLEN PYÖRÄNLAAKERIN MUTTA EIKUN VAAN URISEE.
AJELLESSANI KAVERIN TALLISTA KOTIAKOHTI KIIHDYTTÄESSÄ NYLPYTTÄÄ ISOILLA VAIHTEILLA.
ONKOVIKA KUSKIN PYÖRÄN LAAKERISSA VAI JOSSAKIN TOISAALLA.
URINA ON AIKA OVA.

:?:
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
m3.hanninen
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 11, 2007 17:45

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja m3.hanninen »

Vaihda ensin Caps.Loc pois päältä , ja sen jälkeen vetonivel,niin urinat loppuvat. :wink:
900i-88 3D
m3.hanninen
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Loka 11, 2007 17:45

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja m3.hanninen »

Takapyöränlaakerit kuuluu myös satkussa rikkinäisinä todella äänekkäinä.
Kalliihkot,mutta myös todella nopeat ,ja helpot vaihtaa.

Vanha kunnon kikka on myös pyöräyttää takapyörän napaa 45,90 tai 180 astetta
tekohengityksenä,auttaa hetkisen , jos toisenkin.
T:Marko
900i-88 3D
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

:?: :?: Caps.Loc
jaa että mikä :oops:

urina etupäässä
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos lakkaa kun käännyt oikealle niin eikö tuo viittaisi pikemmin kuskinpuolen pyöränlaakeriin eikä vänkärin... Takalaakerikin on kyllä ihan mahdollinen, pyörä ilmassa pyörittämällä pitäisi erottaa hajonnut laakeri ehjästä jos jo ajossa ääntää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

kokeilen vaihtaa kuskin laakerin.
mistäköhän nylpytys johtuu ja auton ollessa paikallaa ja kytkin pohjassa painaessani kaasua kytkin polkimessa tuntuu tärinää :?:
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nykimisen syy on todennäköisesti sytkässä, tarkista/vaihda tulpat, sitten jakajan kansi, pyörijä ja lopuksi tulpanjohdot.

Kytkinpolkimessa tuntuva rummutus on tuttu myös joistain autoista, syystä en osaa sanoa, kulunut kytkin tai painelaakeri kenties?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

voisko vika olla nykimiseen sytkän säädössä .
kun ostin auton kiljakkoin oli kipinä hukassa vaihdoin puolan ja vittanjakajan kannen ja pyöriän.
halanturi toimintaa tutkiessani jakaja oli pois paikoiltaan
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voipa hyvinkin. Jos et omista ajoituslamppua (maksaa n.30€), suosittelen ensisijaisesti sen hankkimaan tai sitten säädättämään sytkän jossain. Säädön hinnalla tosin ostaa jo lampun, joten... Parhaita hankintoja mitä aikoinaan 900-aikoina tein ennenkuin menin laittamaan suorasytkän. :)

Oikea ajoitushan on tyhjäkäynnillä 16 ast, alipaineletku tulpattuna (ei tosin vaikuta tyhjäkäynnillä mitään jos on oikeassa imusarjan reiässä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

KIITOS NEUVOSTA EIKUN MAANANTAINA MOTONETTIIN :P
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

EI TARTTE HUUTAA :wink:
1,9tdi
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja SB90 »

"EI TARTTE HUUTA" Täällä kukaan ei huuda kaikki on vaan niin kovaäänisiä.. :lol: No asiaan ittelä toi redi alko nykii iha saatnasti kun oli 1 ja 3 tulpan jodot pompannu irti.. to ei muutaku äkkinen tulppien päälä päin taphtuva putsaus rätillä ja tulpan johdot takaisin.. jos vika on sytkässä eikä laakereissa..
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Eza^
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 00:24
Paikkakunta: Oulu

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja Eza^ »

SB90 kirjoitti:"EI TARTTE HUUTA" Täällä kukaan ei huuda kaikki on vaan niin kovaäänisiä.. :lol: No asiaan ittelä toi redi alko nykii iha saatnasti kun oli 1 ja 3 tulpan jodot pompannu irti.. to ei muutaku äkkinen tulppien päälä päin taphtuva putsaus rätillä ja tulpan johdot takaisin.. jos vika on sytkässä eikä laakereissa..

....
1,9tdi
hannuantti
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 18:15
Paikkakunta: TURKU

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja hannuantti »

kiitos vinkeistä
SAAB 900s tbo -91
volvo 240 2.0 -87
toyota corolla -97
honda cbr1000 -96
SRV
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: URISEEEEE 900S

Viesti Kirjoittaja SRV »

Pienensikö ketjun aloittaja nyt varmasti kirjainkoon oikeaksi, ettei "poliisien" tarvitse huomauttaa!! Niin karmeita kielioppivirheitä tuli heillä itsellä esiin... oisivat vaan hiljaa ja vastaisivat kysymykseen 8O
Vastaa Viestiin