Satkun hakureissu
Satkun hakureissu
Pitipä sitten hommata ensimmäinen Saabini takaisin omistukseen. Ajelin sillä itse 230-260tkm ja äiti sitten 260-380tkm. Nyt 418tkm ajettuna se taas koristaa pihamaata, kun oli välillä toisella Saabistilla "lainassa".
Lähdimme sitten koko perheen kera hakemaan Saabbia ja Hämeenlinnan kohdalla auton myyjä soitti, että koneessa ei pysy vedet sisällä, koska pakosarjan alla oleva pakkasroppu oli ruostunut puhki. Matkaa oli jäljellä enää 60km, joten sovin meneväni katsomaan kuitenkin, koska oli jo 220km takana.
Perille päästyämme kerroin oman tiivistys idean auton myyjälle ja hän veisteli sopivan puupalikan pakkasropun tilalle ja itse rakentelin metalli levyn lohkon sisälle pitämään palikkaa paikalleen. Muutaman kiinnitys yrityksen jälkeen puuroppu alkoi pitämään, mutta samalla huomasimme toisen ropun vuotavan. Ilmeisesti kone oli saanut pikkuisen kipeää pakkasesta, mutta onneksi toinen roppu alkoi pitämään vasaran ja ruuvimeisselin kanssa.
Tämän jälkeen joimme kahvit ja kirjoittelimme paperit kuntoon ja sovin maksavani tingityn kauppahinnan, jos pääsen perille ilman hinausapua.
Nyt sitä sitten kirjoittelen onnellisena satkun omistajana kotisohvalla. Auto tuli yhtenä kappaleena "kotiin" ja puusta rakennettu pakkasroppu toimi suunnitellusti. Pitää tarkastaa tilanne aamulla, että vieläkö on vedet koneessa.
Auto 900i 16v -89 ja sisäänajo pian suoritettuna
Myyjä totesi vain, että aikamoinen insinööri olet
Lähdimme sitten koko perheen kera hakemaan Saabbia ja Hämeenlinnan kohdalla auton myyjä soitti, että koneessa ei pysy vedet sisällä, koska pakosarjan alla oleva pakkasroppu oli ruostunut puhki. Matkaa oli jäljellä enää 60km, joten sovin meneväni katsomaan kuitenkin, koska oli jo 220km takana.
Perille päästyämme kerroin oman tiivistys idean auton myyjälle ja hän veisteli sopivan puupalikan pakkasropun tilalle ja itse rakentelin metalli levyn lohkon sisälle pitämään palikkaa paikalleen. Muutaman kiinnitys yrityksen jälkeen puuroppu alkoi pitämään, mutta samalla huomasimme toisen ropun vuotavan. Ilmeisesti kone oli saanut pikkuisen kipeää pakkasesta, mutta onneksi toinen roppu alkoi pitämään vasaran ja ruuvimeisselin kanssa.
Tämän jälkeen joimme kahvit ja kirjoittelimme paperit kuntoon ja sovin maksavani tingityn kauppahinnan, jos pääsen perille ilman hinausapua.
Nyt sitä sitten kirjoittelen onnellisena satkun omistajana kotisohvalla. Auto tuli yhtenä kappaleena "kotiin" ja puusta rakennettu pakkasroppu toimi suunnitellusti. Pitää tarkastaa tilanne aamulla, että vieläkö on vedet koneessa.
Auto 900i 16v -89 ja sisäänajo pian suoritettuna
Myyjä totesi vain, että aikamoinen insinööri olet
Viimeksi muokannut 9000LPT, Ti Loka 30, 2007 16:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Satkun hakureissu
Tuohan on niin hauska tarina, että se pitäisi saada myös Saabistiin.
Pistäkääs Eskin kanssa homma lehteen
Niin ja onnea vaan hankinnan johdosta.
Pistäkääs Eskin kanssa homma lehteen
Niin ja onnea vaan hankinnan johdosta.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Satkun hakureissu
Onnea vaan "uuden" auton johdosta Millos saadaan autosta kuvia nähtäväksi
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Satkun hakureissu ja pakkasropun halkaisija?
Sotkeudutaan nyt itsekkin hieman tähän kun on tullut myös aika paljon ajeltua tuolla satkulla, tämän ollessaan vanhempieni(samat kuin 9000LPT:llä ) omistuksessa.
Muistaakseni vuonna 2004 tuosta käytiin ruosteet täysin läpi ja maalautettiin kokonaan yli. Kaikki ovet ja etu- ja takaluukun kannetkin vaihdettiin suht ruosteettomiin.
todiste
Tässä vielä yksi kuva ennen kuin se lähti meidän perheestä
Tietääkseni koneella on ajettu tuo n.420tkm avaamatta, vaihdelaatikko siihen vaihdettiin muistaakseni vuonna 2002 tai 2003 ja olisiko ollut n.340tkm ajettu.
PS.Täytyy ensviikonloppuna käydä fiilistelemässä jos saat siihen leiman
Muistaakseni vuonna 2004 tuosta käytiin ruosteet täysin läpi ja maalautettiin kokonaan yli. Kaikki ovet ja etu- ja takaluukun kannetkin vaihdettiin suht ruosteettomiin.
todiste
Tässä vielä yksi kuva ennen kuin se lähti meidän perheestä
Tietääkseni koneella on ajettu tuo n.420tkm avaamatta, vaihdelaatikko siihen vaihdettiin muistaakseni vuonna 2002 tai 2003 ja olisiko ollut n.340tkm ajettu.
PS.Täytyy ensviikonloppuna käydä fiilistelemässä jos saat siihen leiman
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Satkun hakureissu
Nyt olisi Saabbi leimassa ja omissa nimissä. Ei löytynyt edes ruostevaurioita ja päästötkin olivat Peten säätöjen jälkeen kunnossa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Satkun hakureissu
Onnea "uudelle" satkulle.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Satkun hakureissu
Muutama vuosi sitten olin aikeissa myydä hitaan mutta luotettavan vanhan palvelijan 900c -89 pois, mutta nuorimmainen ( Saabistin apukuvaaja ja nimim. Pohjalainen jr foorumilla ) tuli vakavana sanomaan, ettei sitä voi myydä, kun se on ollut meillä aina. No niinpä se tuolla tallissa on suojapeitteen alla puunattuna...
Ja vanhuusko se sitä viisautta tuo ........
Ja vanhuusko se sitä viisautta tuo ........
Re: Satkun hakureissu
onnittelut vanhan kumppanin paluusta!
on siinä oma fiilis saada vanha ja jo kerran hyväksi todettu takaisin. muistan kun vuonna 2000 luovuin ekasta saabistani, 4 vuotta aiemmin ostamastani tupliksesta. ajattelin että se on jo niin vanha ettei sellaista kannata pitää kun alkaa korjattavaa syntymään jatkuvasti tiheämmin. kun sain saman auton takaisin 2004 ja 70tkm enemmän ajettuna (400tkm), huomasin että sehän on vain ihan asennekysymys kuinka loppuun asti käyttää auton.
on siinä oma fiilis saada vanha ja jo kerran hyväksi todettu takaisin. muistan kun vuonna 2000 luovuin ekasta saabistani, 4 vuotta aiemmin ostamastani tupliksesta. ajattelin että se on jo niin vanha ettei sellaista kannata pitää kun alkaa korjattavaa syntymään jatkuvasti tiheämmin. kun sain saman auton takaisin 2004 ja 70tkm enemmän ajettuna (400tkm), huomasin että sehän on vain ihan asennekysymys kuinka loppuun asti käyttää auton.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)