Taas puistaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Jaahas, taas vähään aikaan jotain onkelmia saabin kanssa.
Elikkäs alkoi tuo turbo satku nikotteleen tien päällä. Kaasun löysätessä alkoi ravistaa rattia oikealle. Pysähdyin tutkimaan mutta mitään poikkeavaa ei näkynyt. Ei ollut lämmennyt mikään paikka, eikä vanteet olleet lumiset/jäiset.
Ei äännä mitenkään.

Onkohan siinä menossa laakeri tai vetari vai mikä? Jos jollain tietoa tai vastaavia kokemuksia, niin kuulisin mielelläni.
#2535 Antti Perkkiö
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja toms »

Sisempi vetari oikeelta puolelta kuiva / todella kulunut tai ulompi vetari . Ekaksi epäilen vetareita ja sitten laakereita ja kolmantena jarruja.Jää hieman oikee puoli laahaan ja lämmettyään kitka kasvaa sillä puolella jne.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

...ja jos koneen kumityynyt on kuluneet/rikki niin voi tehostaa tuota ravistusefektiä uskomattoman paljon.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Minulla oli kanssa vastaava tapaus T8:n (vm.-88) kanssa. Moottori oli irronnut korvakkeesta, joka aiheutti mielettömän tärinän etupäässä. Tuntui, että koko auto hajoaa siihen paikkaan. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus. :(
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

kiitoksia vastauksista, pitää ruveta tutkimaan.
#2535 Antti Perkkiö
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla oli 99:ssä hanttarin puolelta jarrulevy kiero. Joissain nopeuksissa ravisti ja jarruttaessa veti oikealle.

Turbossa oli pientä ravistusta ja siinä syynä hanttarin puolen moottorin tukikumi. Hydraulinen kumi oli hiushalkeamia täynnä ja "itki" öljyä läpi. Tämä sitten ei pitänyt moottorin liikkeitä hanskassa joten moottori vatkasi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

ettei vaan renkaasta runko mennyt,aiheuttaa myös tollaista.
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Re: Taas puistaa

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

Tais vika löytyä.

Oli entinen omistaja vaihtanut eteen jarrupalat, mutta asentanut ne väärin. Siten, että jarrupalat eivät kuluneet koko pinta-alaltaan vaan laitaan jäi nokka, joka tarttui lämmetessään jarrulevyn ulkoreunaan kiinni.
#2535 Antti Perkkiö
Vastaa Viestiin