Auto on otsikon mukaisesti 900 t16 -88, check engine valo vilahtaa kylmänä kun vaihtaa vaihdetta. Sen huomasin että jos kiihdyttää tosi rauhallisesti ja vaihtaa vaihdetta niin valo ei välähdä. Jos taasen kiihdyttää normaalisti niin valo välähtää vaihdetta vaihtaessa, taisi olla niin että pelkästään kytkimen painamisesta pohjaan, valo välähtää.
Jotenkinhan tämä liittyy kierroksiin?
Mistähän mahtaa johtua?
En ole huomannut että vaikuttaisi mihinkään mitenkään, se vaan että valo pistää aina silmään kun se välähtää.
900 t16 check engine valo välähtää kylmänä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
kannattaisi ensiimmäisenä putsata ja tarkistaa moottorin maadoitukseet hyvin yleinen vika saabissa kun kun vikavalo palaa hetkellisesti.
maadoitukset kun putsaa niihin kannattaa suihkuttaa vaikka ruosteenirroitinta tai muuta vastaavaa.
maadoitukset kun putsaa niihin kannattaa suihkuttaa vaikka ruosteenirroitinta tai muuta vastaavaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900 t16 check engine valo välähtää kylmänä
Offtopic, mutta taisit ajella Ylivieskassa vastaan pariinkin otteeseen viime viikolla, kun cruisailin ysiysillä siellähene- kirjoitti:Auto on otsikon mukaisesti 900 t16 -88...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Maadoitukset on käyty läpi jo aikasemmin. Joten ne pitäisi olla kunnossa, mutta täytyypä vielä tarkastella.antti.hakamaa kirjoitti:kannattaisi ensiimmäisenä putsata ja tarkistaa moottorin maadoitukseet hyvin yleinen vika saabissa kun kun vikavalo palaa hetkellisesti.
maadoitukset kun putsaa niihin kannattaa suihkuttaa vaikka ruosteenirroitinta tai muuta vastaavaa.
Kylläpä hyvinkin mahdollista Taisit tulla vastaan Mustan Lesken kohdalla ainakin?Offtopic, mutta taisit ajella Ylivieskassa vastaan pariinkin otteeseen viime viikolla, kun cruisailin ysiysillä siellä
kuulin tällaista...
kuuluuko samalla saabille tyypillistä nakutusta?
pakokaasuarvot on kuulemma lambdalla pielessä, ja muutenkin kone käy huonosti... sen hetken...
jos nämä pitävät paikkansa
vika on sitte niissä hydraulisissa nostimissa... tyhjenevät öljystä, ja kestää kotvasen, ennenkuin täyttytvät, ja alkavat toimimaan... onko öljyt ihan ok... saattaa olla jopa liian "löysää"
itse en siis tiedä, mutta näin on nololle kerrottu...
kuuluuko samalla saabille tyypillistä nakutusta?
pakokaasuarvot on kuulemma lambdalla pielessä, ja muutenkin kone käy huonosti... sen hetken...
jos nämä pitävät paikkansa
vika on sitte niissä hydraulisissa nostimissa... tyhjenevät öljystä, ja kestää kotvasen, ennenkuin täyttytvät, ja alkavat toimimaan... onko öljyt ihan ok... saattaa olla jopa liian "löysää"
itse en siis tiedä, mutta näin on nololle kerrottu...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.