Huomasin tuossa eilen, että satkun ('88 900) syyläri vuotaa tyhjennyshanasta. Yritin kiristää hanaa, mutta siitä jäi osa käteen. Vitsi on siinä, että edellinen omistaja on ilmeisesti vaihtanut jonkin tarvikesyylärin autoon. Kyseisessä tarvikkeessa hana sattuu olemaan muovinen.
Varsinainen kysymys on, millainen hana on motonetin syylärissä? Nimittäin jos koko syyläri pitää uusia, mikä tuntuu kyllä hieman turhalta ottaen huomioon, että syylärissä ei ole hanaa lukuunottamatta mitään vikaa.
Mitähän Saabin alkuperäiset syylärit mahtavat maksaa?
Syyläri
Saabin orkkis syylärit on nykyään ja alumiinisia ja hana muovia ja hintaa oliko 160e kieppeillä. Tinkimällä jos sit tippuu muutaman eeron ... Ai niin ja omassani tuli mukana se lämpökytkin ,alkuperäisen kun ostin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Itse vaihdoin juuri T8:iin ruiskun syylärin. Hyvin tuntuu jäähdytysteho riittävän ja itseasiassa toimii paremmin kuin aikaisemmin. Kone nimittäin nosti lämmöt aikaisemmin melkein punaiselle asti ennenkuin avasi termostaatin ensimmäisen kerran ja nyt lämmöt pysyy kokoajan lämpömittarin puolivälin tuntumassa. Uuden syylärin löysin tämän foorumin myyntipalstalta 15 eurolla. Oli purettu jostain uudemmasta ruiskusta, muovipäädyt ja vähän ohuempi kuin turbon alkuperäinen (ilmeisesti turbossa on kolmirivinen ja ruiskussa kaksi). Jos alkuperäinen kesti 21 vuotta, niin eiköhän tuolla purkuosalla hyvällä tuurilla pärjää tuon auton loppuiän
Aika helppo homma vaihtaa tuo syyläri. Ensin alavesiletku irti ja nesteet pihalle. Sitten irroitin konepellin, jotta pääsi paremmin käsiksi syyläriin. Myös puola on irroitettava tieltä pois turbossa piti irroittaa myös turbon paineputki ja magneettiventtiili, jotta syylärin sai nostettua pois. Niin ja muut vesiletkut ja flektin piuha myös irti. Sitten vain flekti kiinni uuteen syyläriin ja paketti paikalleen. Letkut kiinni ja nesteet koneeseen. Ilmaruuvi termostaattikotelosta auki ja kone käyntiin kunnes termari aukeaa ja ilmaruuvista tulee vettä...
Aika helppo homma vaihtaa tuo syyläri. Ensin alavesiletku irti ja nesteet pihalle. Sitten irroitin konepellin, jotta pääsi paremmin käsiksi syyläriin. Myös puola on irroitettava tieltä pois turbossa piti irroittaa myös turbon paineputki ja magneettiventtiili, jotta syylärin sai nostettua pois. Niin ja muut vesiletkut ja flektin piuha myös irti. Sitten vain flekti kiinni uuteen syyläriin ja paketti paikalleen. Letkut kiinni ja nesteet koneeseen. Ilmaruuvi termostaattikotelosta auki ja kone käyntiin kunnes termari aukeaa ja ilmaruuvista tulee vettä...