OG900 mittaristot Turbosta -> i16:sta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

OG900 mittaristot Turbosta -> i16:sta

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Käykö turbo saban mittaristo suoraan heittämällä i16 saban mittarison paikalle. pitäs saada mittaristo näyttämään yli 200Kmh 8)
9-5 Aero -00 Wagon
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ainakin 900 ja 900i (8v) mittaristot menevät ihan heittämällä. Tuli tuossa äsken sekin todistettua käytännössä. Eli vaikka kierroslukumittaria ei alunperin olisi, niin riittää että sellaisen vain ruuvaa kellon tilalle ja toimii suoraan. Eri mittarit nimittäin lähtevät helposti irti koko mittaristokotelosta. Teinkin itse niin että vaihdoin uuteen mittaristoon vain vanhasta nopeusmittariosan ja laitoin sen kiinni. Säilyipähän ainakin kilometrit oikeina.

Joten luulisi että i16 ja turbon kanssa onnistuu sama, vaihtaa vain vanhaan mittaristoon sen nopeusmittariosan. Siitä en tiedä, onko niissä kalibrointi erilainen kun on laajempi asteikko, joku ekspertti ehkä tietää senkin? ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

jcarlson kirjoitti:Joten luulisi että i16 ja turbon kanssa onnistuu sama, vaihtaa vain vanhaan mittaristoon sen nopeusmittariosan. Siitä en tiedä, onko niissä kalibrointi erilainen kun on laajempi asteikko, joku ekspertti ehkä tietää senkin? ;)
Luulis, että mittarin "säätö" tapahtuu nopeusmittarissa, sillä eikös vaihdelaatikon päässä ole kaikki mittarivaijerin osat samoja??? Että kokeile jcarlsonin ohjeilla vaan, että pistät nopeusmittarin turbosta siihen i-kuustoistaseen. Ja voithan ennen mittarin vaihtoa käydä ajamassa ja merkkaamassa muistiin esim. mitä kierroslukumittari näyttää ku ajat 100km/h, ja sitten uudella mittarilla ajat 100km/h, niin kierroslukumittarin pitäis näyttää samaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Pelaa sellaisenaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin