Kierteet meni - miten uudet?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kierteet meni - miten uudet?

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Tuli sitten TAAS korjattua jotain joka ei ollut mitenkään vialla; halusin Saabin org. termostaatin (89°) + M-B:n jäähdytinnesteet sisään, joten ei kun ränkkäämään. Jostain syystä termostaattikoteloa paikallaanpitävien 12mm:n pulteista toinen kiersi kierteensä mukanaan, ts. osa kierteistä lähti (ei hajuakaan miksi, vääntövoimaa ei edes ehtinyt olla).

Kysymys kuuluu, miten teen uudet kierteet vai vienkö suoraan korjaamosedälle? Olisi alunperinkin pitänyt viedä, mutta nyt tuli huuhdeltua jäähdytysjärjestelmä ns. perusteellisesti ja ilmaustakin väännettiin antaumuksellisesti..töitä, joita välttämättä ei olisi kukaan muu tehnyt.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kummastako reiästä lähti kierteet? Mulla lähti siitä mikä on läpi asti, joten otin pidemmän pultin ja laitoin mutterin alapuolelle.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Sama reikä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Jep, eli juuri siitä. Itsekin ajattelin pulttia + mutteria, mutta kun haluaisin pitäytyä tyylikkäässä alkuperäisratkaisussa (pahuksen alumiinikierteet!), niin kierreaskartelu voisi olla asiallista.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Sama reikä

Viesti Kirjoittaja ASTech »

petteri75 kirjoitti:Jep, eli juuri siitä. Itsekin ajattelin pulttia + mutteria, mutta kun haluaisin pitäytyä tyylikkäässä alkuperäisratkaisussa (pahuksen alumiinikierteet!), niin kierreaskartelu voisi olla asiallista.
Jotain tollaista voi kokeilla

http://www.masino.fi/uusiheli/sivu1.htm
Vastaa Viestiin