900 T8 määräjakajan lautasen mäntä...
900 T8 määräjakajan lautasen mäntä...
Olis ilmeisesti jumissa, voiko tuota mitenkään huoltaa / huollattaa? Klaukkalassa näyttää toimivan Bosch ruiskuhuolto, osaako ne tehdä sille mitään?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Ainakin yhdelle kaverille sanoivet paikallisessa bosch huollossa kun meni
"johto"tähteen määräjakajaan osia kyselemään, että sitä eivät saa edes siellä huollossa avata vaan se pitää ostaa uusi ja hinta oli(en muista tarkkaan)ainakin edesmenneessä valuutassa v*tusti tonnia...
Jos nyt en paljon valehtele niin yli tuhannen euron palikka ...
"johto"tähteen määräjakajaan osia kyselemään, että sitä eivät saa edes siellä huollossa avata vaan se pitää ostaa uusi ja hinta oli(en muista tarkkaan)ainakin edesmenneessä valuutassa v*tusti tonnia...
Jos nyt en paljon valehtele niin yli tuhannen euron palikka ...
Olen mielestäni jossain nähnyt tuollaisen määräjakajan räjäytyskuvan. Eli kai sen pystyy itsekin purkamaan ja kasaamaan. Tais olla jossain bosch-kirjasessa. Hitto kun en muista millään sen kirjan nimeä. Siinä oli lopussa vähän tuon määräjakajan modaamisestakin.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Jos etsit varaosaa tilalle, niin katso, että numero on juuri sama. Niissä määräjakajissa on melko isojakin eroja, koska niitä on sovitettu erittäin moneen eri eurooppalaiseen automerkkiin ja malliin. Helpoiten se sattuu kohdalleen, kun nappaa sen Saabin pellin alta. Tuskinpa muun merkkisissä samalla numerolla edes löytyy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
floating saucer (= kelluva lautanen)
moro,
Kiitos paljon vastuauksista! Epäilen nyt vielä kuitenkin että onko se sittenkään se määräjakajan lautanen (tai sen mäntä) jumissa koska lautanen liikkuu kyllä oikein kivasti, eli kun siitä ottaa kiinni ja vetää niin kyllähän se ylös tulee MUTTA ihan kuin siellä olisi alipaine toisella puolella koska se erittäin hanakasti (kylmänä) vetää lautasta takasin alaspäin. Liikeradassa ei tunnu pykäliä ja muutenkin mekaanisesti se tuntuisi pelaavan.
Pitäisikö kokeilla sitä ohjauspaineen säätimen vaihtoa?
Mikä muuten on se murikka syylärin yläreunassa josta lähtee x kappaletta letkuja imupuolen putkiin ja pari johtoakin lähtee murikan yläosasta. Sijaitsee siis sytkäpuolan oikealla puolella keulassa.
Kiitos paljon vastuauksista! Epäilen nyt vielä kuitenkin että onko se sittenkään se määräjakajan lautanen (tai sen mäntä) jumissa koska lautanen liikkuu kyllä oikein kivasti, eli kun siitä ottaa kiinni ja vetää niin kyllähän se ylös tulee MUTTA ihan kuin siellä olisi alipaine toisella puolella koska se erittäin hanakasti (kylmänä) vetää lautasta takasin alaspäin. Liikeradassa ei tunnu pykäliä ja muutenkin mekaanisesti se tuntuisi pelaavan.
Pitäisikö kokeilla sitä ohjauspaineen säätimen vaihtoa?
Mikä muuten on se murikka syylärin yläreunassa josta lähtee x kappaletta letkuja imupuolen putkiin ja pari johtoakin lähtee murikan yläosasta. Sijaitsee siis sytkäpuolan oikealla puolella keulassa.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Olen kuullut huhupuhetta, että mäntä voisi syöpyneenä jumittua, ja siitä seurauksena esim. tasaisen matka-ajon päätteeksi kone tukehtuu. Vasaraa voisi kuulemma käyttää hätäapuna. En tosin ole kuullut, että moista olisi kenellekään suomalaiselle tapahtunut. Meidän polttoaineissa kun ei vettä luonnollisesti voi paljoa olla. Eihän täällä muuten mitkään vehkeet toimisi talviaikaan...
Oletko katsonut ruiskun perusasiat, eli esim. suuttimien antamat kuviot ja bensapumpun tuoton? Olihan tuossa Myrkky-nimimerkillä kirjoittavan kaverin 900turbon bensatankin huohotin tukkeutunut ja bensapumpun tuotto kärsi tuosta aika tavalla. Ei siis ole itsestäänselvää, että jos auto kärsii bensanpuutteesta, että vika olisi ruiskussa.
Oletko katsonut ruiskun perusasiat, eli esim. suuttimien antamat kuviot ja bensapumpun tuoton? Olihan tuossa Myrkky-nimimerkillä kirjoittavan kaverin 900turbon bensatankin huohotin tukkeutunut ja bensapumpun tuotto kärsi tuosta aika tavalla. Ei siis ole itsestäänselvää, että jos auto kärsii bensanpuutteesta, että vika olisi ruiskussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
K-Jetikka
Jooh.. siis kyllä tuota on ruuvailtu kerran jos toisenkin. Siis, normaalissa matka-ajossa vikoja ei ilmene, ei nyi eikä töki. Ainoastaan kun auton päräyttää käyntiin niin se ei tahdo oikein herätä, röpöttää eikä vastaa kaasuun. Kun se on vähän lämmennyt alkaa meno maistumaan. Lämpöaikakytkin pelaa ok, ryyppysuutin ei myöskään vuoda.
Katsoin keväällä suuttimien kunnon ja hienoinen siritys kuului jokaisesta kun määräjakajan lautasta nosti.
Edelleen, mikä on se mötikkä siellä syylärissä (kts viestivyyhdin alkupää)??? Siitä nimittäin kuuluu ihmeen raplatus (rele?) kun "vika" on päällä.
Katsoin keväällä suuttimien kunnon ja hienoinen siritys kuului jokaisesta kun määräjakajan lautasta nosti.
Edelleen, mikä on se mötikkä siellä syylärissä (kts viestivyyhdin alkupää)??? Siitä nimittäin kuuluu ihmeen raplatus (rele?) kun "vika" on päällä.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Re: K-Jetikka
Se on APC-venttiili. Sen kuuluu naksahtaa, kun laitat virrat päälle. Ei saa jäädä rapsuttamaan. Jos näin tekee, tarkasta maadotuspisteet, liittimet siitä ja APC boxista.jake-hki kirjoitti:Jooh.. siis kyllä tuota on ruuvailtu kerran jos toisenkin. Siis, normaalissa matka-ajossa vikoja ei ilmene, ei nyi eikä töki. Ainoastaan kun auton päräyttää käyntiin niin se ei tahdo oikein herätä, röpöttää eikä vastaa kaasuun. Kun se on vähän lämmennyt alkaa meno maistumaan. Lämpöaikakytkin pelaa ok, ryyppysuutin ei myöskään vuoda.
Katsoin keväällä suuttimien kunnon ja hienoinen siritys kuului jokaisesta kun määräjakajan lautasta nosti.
Edelleen, mikä on se mötikkä siellä syylärissä (kts viestivyyhdin alkupää)??? Siitä nimittäin kuuluu ihmeen raplatus (rele?) kun "vika" on päällä.