900 T8 määräjakajan lautasen mäntä...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

900 T8 määräjakajan lautasen mäntä...

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Olis ilmeisesti jumissa, voiko tuota mitenkään huoltaa / huollattaa? Klaukkalassa näyttää toimivan Bosch ruiskuhuolto, osaako ne tehdä sille mitään?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Ainakin yhdelle kaverille sanoivet paikallisessa bosch huollossa kun meni
"johto"tähteen määräjakajaan osia kyselemään, että sitä eivät saa edes siellä huollossa avata vaan se pitää ostaa uusi ja hinta oli(en muista tarkkaan)ainakin edesmenneessä valuutassa v*tusti tonnia...
Jos nyt en paljon valehtele niin yli tuhannen euron palikka 8O ...
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Olen mielestäni jossain nähnyt tuollaisen määräjakajan räjäytyskuvan. Eli kai sen pystyy itsekin purkamaan ja kasaamaan. Tais olla jossain bosch-kirjasessa. Hitto kun en muista millään sen kirjan nimeä. Siinä oli lopussa vähän tuon määräjakajan modaamisestakin.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

kyllähän se kaveri lopen itse purki ja putsasi sen, mutta eipä tuo toimi sen kummemmin vieläkään vaikka kaikki osat on ehjiä ainakin noin silmämääräisesti. Sitä mieltä tosiaan olivat bosch-huollossa että ei myydä uusia sisuskaluja...
Mahtaakohan tuo olla k-jetissä ja ke-jetissä samanlainen jakaja :?:
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Tuolla myös jotain juttua K-Jetronicista.

http://www.ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos etsit varaosaa tilalle, niin katso, että numero on juuri sama. Niissä määräjakajissa on melko isojakin eroja, koska niitä on sovitettu erittäin moneen eri eurooppalaiseen automerkkiin ja malliin. Helpoiten se sattuu kohdalleen, kun nappaa sen Saabin pellin alta. Tuskinpa muun merkkisissä samalla numerolla edes löytyy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

floating saucer (= kelluva lautanen)

Viesti Kirjoittaja turbojake »

moro,
Kiitos paljon vastuauksista! Epäilen nyt vielä kuitenkin että onko se sittenkään se määräjakajan lautanen (tai sen mäntä) jumissa koska lautanen liikkuu kyllä oikein kivasti, eli kun siitä ottaa kiinni ja vetää niin kyllähän se ylös tulee MUTTA ihan kuin siellä olisi alipaine toisella puolella koska se erittäin hanakasti (kylmänä) vetää lautasta takasin alaspäin. Liikeradassa ei tunnu pykäliä ja muutenkin mekaanisesti se tuntuisi pelaavan.

Pitäisikö kokeilla sitä ohjauspaineen säätimen vaihtoa?

Mikä muuten on se murikka syylärin yläreunassa josta lähtee x kappaletta letkuja imupuolen putkiin ja pari johtoakin lähtee murikan yläosasta. Sijaitsee siis sytkäpuolan oikealla puolella keulassa.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olen kuullut huhupuhetta, että mäntä voisi syöpyneenä jumittua, ja siitä seurauksena esim. tasaisen matka-ajon päätteeksi kone tukehtuu. Vasaraa voisi kuulemma käyttää hätäapuna. En tosin ole kuullut, että moista olisi kenellekään suomalaiselle tapahtunut. Meidän polttoaineissa kun ei vettä luonnollisesti voi paljoa olla. Eihän täällä muuten mitkään vehkeet toimisi talviaikaan...

Oletko katsonut ruiskun perusasiat, eli esim. suuttimien antamat kuviot ja bensapumpun tuoton? Olihan tuossa Myrkky-nimimerkillä kirjoittavan kaverin 900turbon bensatankin huohotin tukkeutunut ja bensapumpun tuotto kärsi tuosta aika tavalla. Ei siis ole itsestäänselvää, että jos auto kärsii bensanpuutteesta, että vika olisi ruiskussa. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

K-Jetikka

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Jooh.. siis kyllä tuota on ruuvailtu kerran jos toisenkin. Siis, normaalissa matka-ajossa vikoja ei ilmene, ei nyi eikä töki. Ainoastaan kun auton päräyttää käyntiin niin se ei tahdo oikein herätä, röpöttää eikä vastaa kaasuun. Kun se on vähän lämmennyt alkaa meno maistumaan. Lämpöaikakytkin pelaa ok, ryyppysuutin ei myöskään vuoda.

Katsoin keväällä suuttimien kunnon ja hienoinen siritys kuului jokaisesta kun määräjakajan lautasta nosti.

Edelleen, mikä on se mötikkä siellä syylärissä (kts viestivyyhdin alkupää)??? Siitä nimittäin kuuluu ihmeen raplatus (rele?) kun "vika" on päällä.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: K-Jetikka

Viesti Kirjoittaja ASTech »

jake-hki kirjoitti:Jooh.. siis kyllä tuota on ruuvailtu kerran jos toisenkin. Siis, normaalissa matka-ajossa vikoja ei ilmene, ei nyi eikä töki. Ainoastaan kun auton päräyttää käyntiin niin se ei tahdo oikein herätä, röpöttää eikä vastaa kaasuun. Kun se on vähän lämmennyt alkaa meno maistumaan. Lämpöaikakytkin pelaa ok, ryyppysuutin ei myöskään vuoda.

Katsoin keväällä suuttimien kunnon ja hienoinen siritys kuului jokaisesta kun määräjakajan lautasta nosti.

Edelleen, mikä on se mötikkä siellä syylärissä (kts viestivyyhdin alkupää)??? Siitä nimittäin kuuluu ihmeen raplatus (rele?) kun "vika" on päällä.
Se on APC-venttiili. Sen kuuluu naksahtaa, kun laitat virrat päälle. Ei saa jäädä rapsuttamaan. Jos näin tekee, tarkasta maadotuspisteet, liittimet siitä ja APC boxista.
Vastaa Viestiin