Lyhykäisyydessään: Mitähän kytkimelle vois tehdä kun se tuntuu aika raskaalta painaa?
Ei kuitenkaan viitsisi alkaa vaihtamaan koko kytkinlevyhässäkkää koska tuntus muuten pelaavan ihan hyvin.
Raskas kytkin
Kytkin vaihtoon
Lyhykäisyydessään: kytkinremontti.
Omaan Aeroon vaihtui Sachsin kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, työ- ja pääsylinterin tiivisteet yms. tilkettä ja kytkin tuli ->*PALJON*<- kevyemmäksi käyttää, suorastaa mukavaksi. Ero entiseen oli huomattava, ja en osannut kuvitellakaan kuinka kevyt kytkimestä tuli. Korjaamosedän (Kataja) mukaan kytkimestä oli jäljellä enää n. 20%, joten ei ihme.
Jos kytkin irroittaa kuitenkin kunnolla (vaihteet eivät rutise), niin ehkä sillä kuitenkin voi ajaa. Kytkinremonttitarvikkeet (raskaimman mukaan) olivat n. 160+40e, itse työ (kaikkea "pientä" lisäksi) n. 140e. Paljon rahaa, mutta siltikin: suosittelen.
Edit: hintoja piti tarkistaa, kytkinpaketti oli kuin olikin 160e
Omaan Aeroon vaihtui Sachsin kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, työ- ja pääsylinterin tiivisteet yms. tilkettä ja kytkin tuli ->*PALJON*<- kevyemmäksi käyttää, suorastaa mukavaksi. Ero entiseen oli huomattava, ja en osannut kuvitellakaan kuinka kevyt kytkimestä tuli. Korjaamosedän (Kataja) mukaan kytkimestä oli jäljellä enää n. 20%, joten ei ihme.
Jos kytkin irroittaa kuitenkin kunnolla (vaihteet eivät rutise), niin ehkä sillä kuitenkin voi ajaa. Kytkinremonttitarvikkeet (raskaimman mukaan) olivat n. 160+40e, itse työ (kaikkea "pientä" lisäksi) n. 140e. Paljon rahaa, mutta siltikin: suosittelen.
Edit: hintoja piti tarkistaa, kytkinpaketti oli kuin olikin 160e
Viimeksi muokannut petteri75, To Heinä 15, 2004 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kytkinremppa on yksi näitä must juttuja. Uskoisin että sulla menee poljin vähän matkaa tyhjää ja sitten on ihan sikaraskas?
Mulla oli tuommoinen, vaihdatutin Toropaisella uuden turbon kytkimen, asetelman ja painelaakerin, entiset oli ihan finaalissa. Painelaakeri olis koska tahansa mennyt asetelman läpi ja siinäpä olis sitten oltu.
Niinkauan kun paineasetelma ei ole korkannut on vaihto mahdollinen tehdä ilman että konetta nostetaan pois. JOS se korkkaa on vaihtoehdot joko koneen nosto tai ompa joku huhujen mukaan sahannut (?) asetelman osiksi ja nostanut välistä. Tuo on kyllä aika uskomatonta.
Alkuperäinen turbon kytkin, asetelma+laakeri töineen oli karvan verran yli 500e.
Mulla oli tuommoinen, vaihdatutin Toropaisella uuden turbon kytkimen, asetelman ja painelaakerin, entiset oli ihan finaalissa. Painelaakeri olis koska tahansa mennyt asetelman läpi ja siinäpä olis sitten oltu.
Niinkauan kun paineasetelma ei ole korkannut on vaihto mahdollinen tehdä ilman että konetta nostetaan pois. JOS se korkkaa on vaihtoehdot joko koneen nosto tai ompa joku huhujen mukaan sahannut (?) asetelman osiksi ja nostanut välistä. Tuo on kyllä aika uskomatonta.
Alkuperäinen turbon kytkin, asetelma+laakeri töineen oli karvan verran yli 500e.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Mulla on 900i:ssä Turbon (vm85-89) Borg & Beck kytkinpaketti+painelaakeri. Vaihdoin tietysti tiivisteet työsylkystä, silmälaakerin vauhtipyörästä ja vauhtipyörän takana olevan kampiakselintiivisteen samalla vauhdilla. Kulut jäi itse tehtynä alle 150euron (en muista tarkkaa summaa). Kevyesti pelaa
ps. kandeis vaihtaa se kytkinakselin ensiövedon stefa joskus (saa vain saabin orggiksena kuulemma)
ps. kandeis vaihtaa se kytkinakselin ensiövedon stefa joskus (saa vain saabin orggiksena kuulemma)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01