Raskas kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Raskas kytkin

Viesti Kirjoittaja hene- »

Lyhykäisyydessään: Mitähän kytkimelle vois tehdä kun se tuntuu aika raskaalta painaa?

Ei kuitenkaan viitsisi alkaa vaihtamaan koko kytkinlevyhässäkkää koska tuntus muuten pelaavan ihan hyvin.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kytkin vaihtoon

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Lyhykäisyydessään: kytkinremontti.

Omaan Aeroon vaihtui Sachsin kytkinlevy, paineasetelma, painelaakeri, työ- ja pääsylinterin tiivisteet yms. tilkettä ja kytkin tuli ->*PALJON*<- kevyemmäksi käyttää, suorastaa mukavaksi. Ero entiseen oli huomattava, ja en osannut kuvitellakaan kuinka kevyt kytkimestä tuli. Korjaamosedän (Kataja) mukaan kytkimestä oli jäljellä enää n. 20%, joten ei ihme.

Jos kytkin irroittaa kuitenkin kunnolla (vaihteet eivät rutise), niin ehkä sillä kuitenkin voi ajaa. Kytkinremonttitarvikkeet (raskaimman mukaan) olivat n. 160+40e, itse työ (kaikkea "pientä" lisäksi) n. 140e. Paljon rahaa, mutta siltikin: suosittelen.

Edit: hintoja piti tarkistaa, kytkinpaketti oli kuin olikin 160e
Viimeksi muokannut petteri75, To Heinä 15, 2004 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Kytkinremppa on yksi näitä must juttuja. Uskoisin että sulla menee poljin vähän matkaa tyhjää ja sitten on ihan sikaraskas?

Mulla oli tuommoinen, vaihdatutin Toropaisella uuden turbon kytkimen, asetelman ja painelaakerin, entiset oli ihan finaalissa. Painelaakeri olis koska tahansa mennyt asetelman läpi ja siinäpä olis sitten oltu.

Niinkauan kun paineasetelma ei ole korkannut on vaihto mahdollinen tehdä ilman että konetta nostetaan pois. JOS se korkkaa on vaihtoehdot joko koneen nosto tai ompa joku huhujen mukaan sahannut (?) asetelman osiksi ja nostanut välistä. Tuo on kyllä aika uskomatonta.

Alkuperäinen turbon kytkin, asetelma+laakeri töineen oli karvan verran yli 500e.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mulla on 900i:ssä Turbon (vm85-89) Borg & Beck kytkinpaketti+painelaakeri. Vaihdoin tietysti tiivisteet työsylkystä, silmälaakerin vauhtipyörästä ja vauhtipyörän takana olevan kampiakselintiivisteen samalla vauhdilla. Kulut jäi itse tehtynä alle 150euron (en muista tarkkaa summaa). Kevyesti pelaa :D

ps. kandeis vaihtaa se kytkinakselin ensiövedon stefa joskus (saa vain saabin orggiksena kuulemma)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Täytyypä sitten varata aika "lääkäriltä". Ei muu taida auttaa.. ja uutta osaa sisään.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
T16lucas
"Saabisti"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 19:39
Paikkakunta: Liminka city

Viesti Kirjoittaja T16lucas »

Kytkinakselin stefan mitat 21-35-10
löytyypi ihan laakeriliikkeestä...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kiitokset muuten stefan mitoista. Kirjoitin ihan muistiin vastaisuuden varalta. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin