Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Tehdään nyt topicki kun ei tuntunut vastauksia tulevan.
Elikkä Tossa T8:ssa on sellaista murhetta että, kylmänä kun starttaa pitää kaasua pumpata kokoajan että lähtee käyntiin ja käynnistyy aina vaivaisesti. Lämpösenä ei ole mitään ongelmia käynnistyksessä.
Kaveri epäili paineenvaraajassa olevan vikaa(että päästäisi paineet takaisin tankkiin virtojen ollessa pois.)
Ja myös on epäilty lämpöaikakytkimen olevan viallinen. Tosin kylmäkäynnistyssuuttimen piuha on otettu irti koska ei ole todettu siitä mitään hyötyä tässä.
Suuttimet on vaihdettu uudenverosiin.
Edit: Satku katsastettiin viime perjantaina ja päästöt oli kaikki hyvät. Eli seoksetkaan ei voi kovin pielessä olla.
Elikkä Tossa T8:ssa on sellaista murhetta että, kylmänä kun starttaa pitää kaasua pumpata kokoajan että lähtee käyntiin ja käynnistyy aina vaivaisesti. Lämpösenä ei ole mitään ongelmia käynnistyksessä.
Kaveri epäili paineenvaraajassa olevan vikaa(että päästäisi paineet takaisin tankkiin virtojen ollessa pois.)
Ja myös on epäilty lämpöaikakytkimen olevan viallinen. Tosin kylmäkäynnistyssuuttimen piuha on otettu irti koska ei ole todettu siitä mitään hyötyä tässä.
Suuttimet on vaihdettu uudenverosiin.
Edit: Satku katsastettiin viime perjantaina ja päästöt oli kaikki hyvät. Eli seoksetkaan ei voi kovin pielessä olla.
bmw e46 alias proteesi
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Miten käynnistyy, jos kokeilet ohittaa lämpöaikakytkimen?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Saab tuskin on sitä käynnistyssuutinta huvikseen asentanut. Jos sen laittaa toimintaan (joko LA-kytkimen kautta tai vaikka painonapilla) niin veikkaisin että ongelmat poistuvat.
Kaasun pumppaaminen K-jetissä ei vaikuta seosta rikastavasti niinkuin kaasutinkoneissa.
Kaasun pumppaaminen K-jetissä ei vaikuta seosta rikastavasti niinkuin kaasutinkoneissa.
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Auto ei edes lupaa kun starttaa ilman kaasunpumppaamista. Mutta pitää koittaa sen kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa!Hessu kirjoitti:Saab tuskin on sitä käynnistyssuutinta huvikseen asentanut. Jos sen laittaa toimintaan (joko LA-kytkimen kautta tai vaikka painonapilla) niin veikkaisin että ongelmat poistuvat.
Kaasun pumppaaminen K-jetissä ei vaikuta seosta rikastavasti niinkuin kaasutinkoneissa.
bmw e46 alias proteesi
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Noniin. Elikkä koitin eilen se kylmäkäynnistyssuuttimen piuha kiinni. Lupas paremmin mutta joutui silti kaasua pumppaamaan että käynnistyi. Koitin myös ohittaa sen lämpöaikakytkimen, sitten käynnistyi ihan ok mutta tyhjäkäynti alkoi seilata lyhyen käyttelyn jälkeen.
bmw e46 alias proteesi
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Otitko tuon LA-kytkimen johdon pois kun auto lähti käymään?anaconda kirjoitti:Noniin. Elikkä koitin eilen se kylmäkäynnistyssuuttimen piuha kiinni. Lupas paremmin mutta joutui silti kaasua pumppaamaan että käynnistyi. Koitin myös ohittaa sen lämpöaikakytkimen, sitten käynnistyi ihan ok mutta tyhjäkäynti alkoi seilata lyhyen käyttelyn jälkeen.
Meinaan ohitettuna se lykkää bensaa tuolta kk-suuttimen kautta vielä kone lämpimänäkin jolloin kone rupee tukehtuun.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Mulla on painonapilla toteutettu tuo kylmäkäynnistys suutin, ja lähtee tosi hyvin käyntiin kun sitä käyttää ja sillä kyllä saa koneen melkein sammumaan lämpimänä.
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
jos painevaraaja/paineiden lasku epäilyttää niin sen voit testata kun pidät virtaa päällä muutaman sekunnin ja käännät virran pois ja toistat tämän pari kolme kertaa ennen starttausta. Pumppuhan pyörähtää hetken ennen starttausta ja näin menettelemällä saa mahdollisen painehäviön nostettua normaaliksi.
Jos tämä ei tuo muutosta asiaan niin seuraavaksi kannattaa kokeilla toista ohjauspainesäädintä tai jos tiedot ja taidot riittää niin mitata nykyisestä paine kylmänä ja tarvittaessa säätää.
Jos tämä ei tuo muutosta asiaan niin seuraavaksi kannattaa kokeilla toista ohjauspainesäädintä tai jos tiedot ja taidot riittää niin mitata nykyisestä paine kylmänä ja tarvittaessa säätää.
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Nämät kun tarkastat: lämpöaikakytkin,lisäilmaventtiili ja kylmäkäynnistysventtiili.anaconda kirjoitti:Noniin. Elikkä koitin eilen se kylmäkäynnistyssuuttimen piuha kiinni. Lupas paremmin mutta joutui silti kaasua pumppaamaan että käynnistyi. Koitin myös ohittaa sen lämpöaikakytkimen, sitten käynnistyi ihan ok mutta tyhjäkäynti alkoi seilata lyhyen käyttelyn jälkeen.
Minusta "korvakuulolla" tuntuu siltä että ainakin tuo lämpöaikakytkin on viallinen.
Kaikki em. komponentit ovat helposti testattavissa Takuulla ehjään osaan. Joten onnea testaukseen .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
ei kai paineenvarajaan toimimattomuus mitään eritysistä käynnistysongelmaa aiheuta? jos avaimen kääntää välittömästi startille asti, joutuu sahaamaan pari sekuntia pidempään, tai vaihtoehtoisesti pitää sen pari sekuntia virrat päällä ja sitten vasta starttaa.
omassani ei ainakaan nuo paineet tunnu pysyvän, tiedä onko koko paineenvaraajaakaan olemassa tuossa yksilössä, mutta käynnistymisen kanssa ei ole ollut ongelmia. (edit: okei, ehkä olen väärässä ja ilmeisesti omassani on jollain tasolla toimiva paineenvaraaja )
yli puoli vuotta toiminut päivittäisessä käytössä moitteettomasti, mutta kaksi kertaa on tehnyt juuri tuota ylläkuvattua että joutui kovasti polkemaan kaasua että sai käyntiin. en murehtinut tilannetta enempää kun olivat yksittäisiä kertoja, en kyllä ymmärrä mistä sellaiset oikut voi yhtäkkiä tulla ja mennä.
omassani ei ainakaan nuo paineet tunnu pysyvän, tiedä onko koko paineenvaraajaakaan olemassa tuossa yksilössä, mutta käynnistymisen kanssa ei ole ollut ongelmia. (edit: okei, ehkä olen väärässä ja ilmeisesti omassani on jollain tasolla toimiva paineenvaraaja )
yli puoli vuotta toiminut päivittäisessä käytössä moitteettomasti, mutta kaksi kertaa on tehnyt juuri tuota ylläkuvattua että joutui kovasti polkemaan kaasua että sai käyntiin. en murehtinut tilannetta enempää kun olivat yksittäisiä kertoja, en kyllä ymmärrä mistä sellaiset oikut voi yhtäkkiä tulla ja mennä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Jos paineenvaraaja on kokonaan poissa pelistä niin kun esim. käyt pikaseen hakees kaupasta vaikka sapuskaa niin saa olla melkoisen hyvä akku että yleensä lähtee käymään. Ruiskun letkut kun pääsee tyhjäksi ja jäljellä oleva bensa höyrystyy niin tulee semmonen höyrylukko ettei se siitä heti tokene kun k-jetin suuttimet taitaa vaatii sen 5baarii avautuakseen ja höyry vaa myötäilee.lucaf kirjoitti:ei kai paineenvarajaan toimimattomuus mitään eritysistä käynnistysongelmaa aiheuta? jos avaimen kääntää välittömästi startille asti, joutuu sahaamaan pari sekuntia pidempään, tai vaihtoehtoisesti pitää sen pari sekuntia virrat päällä ja sitten vasta starttaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Näin on. Laiskuuttani en siirtänyt osaluovuttajasta paineakkua paikalleen, kun pistin kaasaripeliin K-jetin. Lämpösenä lyhyen stopin jälkeen saa sahata piiiiitkään ja hartaasti ennen kuin hörähtää käyntiin.
Mistä tulikin mieleen, että mahtaiskohan paineakun pystyä korvaamaan ranettamalla bensan paluulinjaan löysähkön venttiilin (avautumispaine jotain max 1bar luokkaa) ? Vai valuuko liemet takaisin tankkiin sitten tulolinjaa pitkin? Tulolinjaankin toki voisi pistää samanmoisen venan, ettei pääse valuumaan putket tyhjäksi sitäkään kautta...?
On nimittäin melkosen usein nuo K-jetin painevaraajat umpiruosteessa ja hajoaa irroittaessa, tai sitten ovat muuten vaan rikkinäisiä ja uuttahan en moljoona vuotta vanhaan käyttöruoskaan osta. Eli olisi hyvä kohde kunnon ranettamiselle
Mistä tulikin mieleen, että mahtaiskohan paineakun pystyä korvaamaan ranettamalla bensan paluulinjaan löysähkön venttiilin (avautumispaine jotain max 1bar luokkaa) ? Vai valuuko liemet takaisin tankkiin sitten tulolinjaa pitkin? Tulolinjaankin toki voisi pistää samanmoisen venan, ettei pääse valuumaan putket tyhjäksi sitäkään kautta...?
On nimittäin melkosen usein nuo K-jetin painevaraajat umpiruosteessa ja hajoaa irroittaessa, tai sitten ovat muuten vaan rikkinäisiä ja uuttahan en moljoona vuotta vanhaan käyttöruoskaan osta. Eli olisi hyvä kohde kunnon ranettamiselle
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Ne paineethan pitäisi nousta kun pari kertaa käyttää virrat päällä ennen starttaamista. Helpompi kuin jotain venttaaleita ruveta ranettamaan....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Kuten tetammi kirjoitti, niin sinne pukkaa putkistoon höyrylukon. Ei auta sahausaikaan yhtään vaikka käyttäis virtoja päällä/pois useamman kerran. Eli jotenkin pitäis saada bensat pysymään putkessa Noh, kattellaan tossa muutaman viikon päästä ensteks että onko vuoden seisonnan jälkeen enää edes saappia mitä ranettaa vai onko paikalla enään keko kukkamultaaaxtec kirjoitti:Ne paineethan pitäisi nousta kun pari kertaa käyttää virrat päällä ennen starttaamista. Helpompi kuin jotain venttaaleita ruveta ranettamaan....
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 900 T8 -88 ja K-jet murheet.
Vika taisi selvitä. Elikkä siinä lämpöaikakytkimessä se vika taisi olla. ohitin sen ja starttasin kylmänä niin lähti heti käyntiin ku pyöräytti konetta. Nytten olisi siis hakusessa ehjä lämpöaikakytkin! tarjotkaa yv:llä!
Kiitoksia neuvoista.
Kiitoksia neuvoista.
bmw e46 alias proteesi