Öljyjen tyhjennystulpat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Öljyjen tyhjennystulpat

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Jälleen tällänen voiteluaine aiheinen keskustelu.

Eli kysyisin että missä ja millaset tyhjennystulpat on tonnarissa moottori- ja vaihteistoöljyille?

Tonnari on vuoden 1991-1992 mallia, moottori on 2,3 T jossa siis öljynsuodatin lauhduttimen putkien välissä kaukana moottorista.

Nää kysymykset saattaa tuntua vähän kummallisilta, mutta joskus oli esim. niin että 900 mallien vaihteistossa ei ollu poistotulppaa ollenkaan. Ja olen omistanut 9000 vasta ihan vahän aikaa, eikä vielä ole tullut öljyä vaihdettua.

Olen kyllä siellä auton alla käyny kattelemassa, mutta kysyin ny tässä ettei sitten taas tule yllätystä.

Entäs muuten öljynsuodattimen vaihdossa, tuleeko niistä öljynlauhduttimenputkista paljon öljyä?
SAAB
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Öljyjen tyhjennystulpat

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onkos siellä alkuperäisessä paikassa myöskin suodatin vai onko pelkästään joku itse viritelty öljyjäähyn putkissa jossain? eihän öljyn edes kylmänä kuulu kiertää jäähyn kautta, vasta jossain 90 asteen tienoill pitäisi termostaatin aueta ja öljyn päästä sinne..

laatikon öljytulppa pitäisi olla 10mm kuusiokolo...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Re: Öljyjen tyhjennystulpat

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Kyllä se mielestäni on ihan alkuperäisessä paikassa.

Mutta siis näissä malleissa se ei ole siellä moottorin takana, vaan siellä alhaalla edessä kun menee niitä putkia.
SAAB
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Öljyjen tyhjennystulpat

Viesti Kirjoittaja j0ne »

laatikon öljytulppa pitäisi olla 10mm kuusiokolo...
Ei taida ton ikäsessä olla...
Entäs muuten öljynsuodattimen vaihdossa, tuleeko niistä öljynlauhduttimenputkista paljon öljyä?
No kyllähän sieltä jonkin verran valuu, mutta ei sinun niitä pitäisi tarvita edes avata öljynsuodattimen vaihdon yhteydessä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin