Olen tossa miettinyt tonnareita 2,3t cse,cde,aero mallia -94 alkaen seuraavaksi autoksi!(kunhan tää budjetti sallii?)Sit tuli mieleen 3,0 v6 griffin mieleen?Hiukan mietityttää sehän opelin kuminauha kone Kellään kokemusta kyseisestä automallista
saba90 kirjoitti:Ei oo kokemusta tuosta opelin koneesta mutta mulla ois tuollanen CD tonttu myynnissä
On varmasti paljonkin eri varusteilla tonttuja myynnissä :)Kuten sanoin vähän myöhemmin keväällä ajankohtainen asia!Halusin tietää käyttökokemuksia 3.0 v6 autosta!
Ei kai siinä mitään jos haluaa Vinkkelikoneen, eikä noissa "Ooppelin kuminauhakoneissa" kai remminkään suhteen ainakaan Saabissa mitään suurempia murheita ole ollut. Jos olisi ollut niin täällähän siitä olisi kait jo huudeltu ja lujaa mutta näitä ei ole kuitenkaan juuri kuulunut tai näkynyt.
Olikohan niin että vaikka tuossa GM-Vinkkelissä onkin sen 210Hv, niin vääntö taisi olla jos ei heikompi niin ainakin hävisi heräävyydessä suhteessa ainakin 2,3T:lle joka tuottaa sen huippuvääntönsä alkaen 1750-1800rpm ja sama 330Nm käyrä tai oikeammin jana jatkuu putoamatta jonnekin 5500-6000rpm saakka. (Automaatti 300Nm.)
Viisaammat oikaiskoot jos olen väärässä mutta muistelisin joskus ihmetelleeni tuota kutoskoneen käytettävyyden luonnetta suhteessa rivineloseen.
Kiitos kaikille vastanneille!Täältä saa aina asiallisia vastauksia vähän tyhmempiinkin kysymyksiin!Joo kyllä se on seuraava 2.3t tonttu.Tarvittaessa jos nälkä kasvaa syödessä niin ei muuta kuin viriä koneseen
No joo... Eli tuo "ooppelin" V6 joka tais olla GM:n 54` asteinen on ihan hyvä moottori... itellä pihassa yksi semmoinen...
voisi sanoa että matka ajossa aivan loistava...
tuohon valintaa en osaa mitään sanoa... saabin turbomyllyt ja tuo V6:n ovat aivan eri maailmoista joten niitä ei voi keskenään varrata...
väännöissähän tuo V6 häviää saabin omille turbonelikoille, muttä on sitten niiiiiin saaterin sitkeä että itse ainakin nautin sen ominaisuuksista....
V6 210hv/270Nm