Mietityttää?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Olen tossa miettinyt tonnareita 2,3t cse,cde,aero mallia -94 alkaen seuraavaksi autoksi!(kunhan tää budjetti sallii?)Sit tuli mieleen 3,0 v6 griffin mieleen?Hiukan mietityttää sehän opelin kuminauha kone :!: Kellään kokemusta kyseisestä automallista :?:
Klubilainen 3656.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ei oo kokemusta tuosta opelin koneesta mutta mulla ois tuollanen CD tonttu myynnissä :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja jönni »

saba90 kirjoitti:Ei oo kokemusta tuosta opelin koneesta mutta mulla ois tuollanen CD tonttu myynnissä :lol:
On varmasti paljonkin eri varusteilla tonttuja myynnissä :)Kuten sanoin vähän myöhemmin keväällä ajankohtainen asia!Halusin tietää käyttökokemuksia 3.0 v6 autosta!
Klubilainen 3656.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Äkkiseltään en keksi syytä miksi sijoittaa 3.0 V6 koneeseen, vakiona hiukan enempi tehoa kuin 2.3t:ssä. Steg 1 jälkeen asetelmat muuttuu toisinpäin.

Kulutus laitteissa on tietojen mukaan melko sama, mutta muissa kustannuksissa todennäköisesti 2.3t on edullisempi.

Näin itse ainakin asian ajattelisin.
#3834
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Ei kai siinä mitään jos haluaa Vinkkelikoneen, eikä noissa "Ooppelin kuminauhakoneissa" kai remminkään suhteen ainakaan Saabissa mitään suurempia murheita ole ollut. Jos olisi ollut niin täällähän siitä olisi kait jo huudeltu ja lujaa mutta näitä ei ole kuitenkaan juuri kuulunut tai näkynyt.

Olikohan niin että vaikka tuossa GM-Vinkkelissä onkin sen 210Hv, niin vääntö taisi olla jos ei heikompi niin ainakin hävisi heräävyydessä suhteessa ainakin 2,3T:lle joka tuottaa sen huippuvääntönsä alkaen 1750-1800rpm ja sama 330Nm käyrä tai oikeammin jana jatkuu putoamatta jonnekin 5500-6000rpm saakka. (Automaatti 300Nm.)

Viisaammat oikaiskoot jos olen väärässä mutta muistelisin joskus ihmetelleeni tuota kutoskoneen käytettävyyden luonnetta suhteessa rivineloseen.
jönni
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 19:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja jönni »

Kiitos kaikille vastanneille!Täältä saa aina asiallisia vastauksia vähän tyhmempiinkin kysymyksiin!Joo kyllä se on seuraava 2.3t tonttu.Tarvittaessa jos nälkä kasvaa syödessä niin ei muuta kuin viriä koneseen :)
Klubilainen 3656.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Mietityttää?

Viesti Kirjoittaja Ransu »

No joo... Eli tuo "ooppelin" V6 joka tais olla GM:n 54` asteinen on ihan hyvä moottori... itellä pihassa yksi semmoinen...
voisi sanoa että matka ajossa aivan loistava...
tuohon valintaa en osaa mitään sanoa... saabin turbomyllyt ja tuo V6:n ovat aivan eri maailmoista joten niitä ei voi keskenään varrata...
väännöissähän tuo V6 häviää saabin omille turbonelikoille, muttä on sitten niiiiiin saaterin sitkeä että itse ainakin nautin sen ominaisuuksista....
V6 210hv/270Nm
Vastaa Viestiin