ABS VALO PALAA TAAS....!!!!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

ABS VALO PALAA TAAS....!!!!!!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin nyt rupeaa loppumaan ymmärrys.

ABS boksin tiivisteet vaihdettu, johtimet eristetty uudestaan.
ABS boksin liitin rasvattu "sähkö vaseliinilla"

mutta kuitenkin....aamulla lämpötila n.16 astetta ei mitään ongelmia, kun taas päivällä lämpötila n.25 astetta kaupungissa pyörimistä, varoitus valo/valot ei pala, auto parkkiin n.20minuuttia uudestaan ajoon ABS Anti Lock valot syttyivät, nestepumppu ei pyöri. Varoitus valot eivät sammu.

Kun ulkoilman lämpötila laskee n.20 asteeseen taas toimii ilman mitään murheita.

Anturit on mitattu ja puhdistettu, liitokset tarkastettu puhdistettu.
ABS boksi on vaihdettu, pumpun johto liitokset puhdistettu tarkastettu.
ABS Jarrurele,diodit, vaihdettu.

Painekytkin...??? johto liitos puhdistettu..muuten ei tarkastettu.
Voiko yo..vika johtua painekytkimestä..?

*kohta palaa käämit*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Tuli vaan mieleen, että millaiset nesteet siellä on...

Jos lämpötila vaikuttaa noin radikaalisti, niin voi joku puolijohde olla tiensä päässä... (pyörimisanturi tms... eikös siellä ole vahvistin sisällä?)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

n.2kk sitten vaihdoin sylintereihin uudet tiivisteet yms...ja siinä yhdeydessä nesteet vaihdettiin myös.

Jos se olisi anturi vika niin ainoastaan ANTI LOCK valo palaisi silloin

Niin jotain puolijohde vikaa minäkin epäilisin...mutta olisiko se tuo sähkömoottori..?
Onko siellä hiilet..? ( ettei se ole mikään kestomagneetti moottori )
Niin ja laakerointikin epäilyttää.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Äsken kävin tökkäämässä virrat päälle ja kaikki toimi ihan normaalisti.
Auto oli ollut "jäähtymässä" pari tuntia.

hmmm....kumma juttu. ( onneksi kohta tulee talvi )... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Meidän 2.3T CD teki viime kesänä samaa juttua kuumalla kelillä, sitten kun viileni niin valo sammui. Tuntui, että kun ilma lämpeni niin neste laajeni ja siten sitä olisi ollut "liikaa" säilössä ja ANTI LOCK -valo syttyi. Ja ilman viiletessä jarrunesteen pinta säiliössä taas laski ja kaikki oli taas normaalisti. :)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllähän tuo säiliö melko piripinnassa on, muuten se max merkintä pitääkö se tarkastaa niin että virrat on kytkettynä ja järjestelmä on täyttänyt paineakun, vai tarkastetaanko se sitten kun jarruneste on purkautunut akusta...?

TARKASTETAAN SILLOIN KUN JARRUNESTE ON PURKAUTUNUT PAINEAKUSTA..!
( eli pumppaa jarrua n.7-8 kertaa ilman että virrat on päällä, nyt jarrunesteen
pinta pitäisi olla siinä min ja max viivojen välissä. )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin