CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Kertokaas hyviä niksejä, miten CSE Tonnarissa saa pissapojansäiliön kestämään enemmän, kuin puoli vuotta?
Allekirjoittanut on meinaan jo kolme kertaa vaihtanut parin vuoden sisällä ko. säiliön.
Halkeaa aina niiden pitkien tappien juurista.
Onko jotain hyvää liimaa tiedossa millä tuon saisi niistä tappien juurista korjattua/vahvistettua?
Edit. Sen verran v*******nen homma, ettei huvittaisi kovin usein tehdä. (Kiitos ilmastoinnin.)
Allekirjoittanut on meinaan jo kolme kertaa vaihtanut parin vuoden sisällä ko. säiliön.
Halkeaa aina niiden pitkien tappien juurista.
Onko jotain hyvää liimaa tiedossa millä tuon saisi niistä tappien juurista korjattua/vahvistettua?
Edit. Sen verran v*******nen homma, ettei huvittaisi kovin usein tehdä. (Kiitos ilmastoinnin.)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Voinee koitella korjata/vahvistaa epoksilla tai jollain muulla vastaavalla massalla
SAAB 9-5 Aero -05
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Tappien päät on säiliön muovivalun sisällä, ne ruostuvat ja turvotuksellaan sitten ponnistavat säiliössä tapin päätä varten olevan poteron halki. Halkeaman saa paikattua säiliön sisäpuolelta. Poteron ympärille valumuotiksi joku muovipullon kaulasta tai letkusta katkaistu rinkula, sitten valetaan epoksia muotti täyteen niin, että halkeama peittyy.
Pissapojan pumpun aukko on säiliössä kätevästi alemman tapin kohdalla:
Aiempaa keskustelua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=111772
Pissapojan pumpun aukko on säiliössä kätevästi alemman tapin kohdalla:
Aiempaa keskustelua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=111772
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Itse korjannut laittamalla masa liimamassaa tapin ja säiliön juurelle runsain määrin. ei siis tartte edes säiliötä irrottaa kun vain menee auton alle.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
juotoskolvilla itse korjasin viime marraskuussa
Vähän veistelin lisämateriaalia sen kiinnityskorvakkeen reunasta.
Pönttö tuli aluksi kuivattua ja lämmitettyä saunan jälkilöylyissä.
Ehjä siitä tuli ja toistaiseksi on pitänyt.
Kiitos vaan vinkin kirjoittajalle, ohje löytyi etsillä. Nyt en kännykällä saa linkitettyä.
Vähän veistelin lisämateriaalia sen kiinnityskorvakkeen reunasta.
Pönttö tuli aluksi kuivattua ja lämmitettyä saunan jälkilöylyissä.
Ehjä siitä tuli ja toistaiseksi on pitänyt.
Kiitos vaan vinkin kirjoittajalle, ohje löytyi etsillä. Nyt en kännykällä saa linkitettyä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Tässä vielä yksi vanha säiliökeskustelu, kännykällä linkitettynä:
viewtopic.php?f=12&t=42084
viewtopic.php?f=12&t=42084
Viimeksi muokannut jus, Ti Loka 26, 2021 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CSE Tonnarin pissapojansäiliö.
Tätä keskustelua hain.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... *&start=15
(sivulla 2 vinkki tuohon kolvaamiseen)
En osaa sanoa olisiko epoksi parempi kuin kolvaaminen, mutta entä jos tekisi molemmat. Eli "vyö ja henkselit-ratkaisun".
Ensin kolvilla ja sitten epoksit päälle?
On tosiaan totta, ettei tuota säiliötä kovin usein jaksaisi tuolta sisälokarin takaa vaihdella, ainakaan pakkasilla ja kurakeleillä. Juuri silloin kun sitä eniten tarvitsee.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... *&start=15
(sivulla 2 vinkki tuohon kolvaamiseen)
En osaa sanoa olisiko epoksi parempi kuin kolvaaminen, mutta entä jos tekisi molemmat. Eli "vyö ja henkselit-ratkaisun".
Ensin kolvilla ja sitten epoksit päälle?
On tosiaan totta, ettei tuota säiliötä kovin usein jaksaisi tuolta sisälokarin takaa vaihdella, ainakaan pakkasilla ja kurakeleillä. Juuri silloin kun sitä eniten tarvitsee.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.