Nakuttaa kun antaa hanaa. (Homma ohi).

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Nakuttaa kun antaa hanaa. (Homma ohi).

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kuten otsikossa mainitsin, alkaa konehuoneesta kuulua nakutusta kun antaa pienillä nopeuksilla ja isolla (automaatti) vaihtella kaasua. Eikös APC:n pitäisi estää nakuttaminen?
Ensin luulin että nakutus tulisi venttiilin nostimista, mutta kun ääni kuuluu myös lämpimällä koneella.
Autohan on 9000 CDE 2.3T vm -96.
Auto kävi kuukausi sitten Karikolla (merkkikorjaamo MLI) jossa vaihdettiin lämpömittarin anturi. Nakutus alkoi mielestäni sen jälkeen, TECH ei silloin näyttänyt mitään virhekoodeja.
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ke Helmi 06, 2008 18:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Mitenkä ihan tyhjäkäynnillä, kuuluuko epätavallista ääntä?
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Tuossa n 2000-2500 rpm kuuluu tasaisella kierroksella, mutta kunnon naputus kuuluu vedättäessä.
Eikä APC rajoita ahtopainetta nakutuksen aikana.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mulla nakutti nii perkeleesti ku kokeiltiin vähä leikkiä ahtopaineiden kans... no ei siinä muuta ku laitettiin täydet ahdot peliin ja kone kesti kaks päivää.. :oops: no nyt on uus kone hankittu ja pitäis kohta alkaa laittamaan kiinni. Että suosittelisin kyllä ajamaan varovasti jos se nakuttaa :?
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

olisko lähtenyt nakuanturin johto irti....
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

turporuuvi kirjoitti:olisko lähtenyt nakuanturin johto irti....
jos toi on -96 malli niin onko siinä erillistä nakuanturia? Eiks T5 härveleissä nakutunnistus oo tulppien kautta. Mistä seuraakin kysymys että onhan ko vehkeessä sytkäkasetti ja tulpat kunnossa?
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

turporuuvi kirjoitti:olisko lähtenyt nakuanturin johto irti....
eikö sen pitäis sillon olla koko ajan peruspaineilla?
kun eikö apc tarkista sen että se "kuulee" koneen...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

JouniCSE kirjoitti:
jos toi on -96 malli niin onko siinä erillistä nakuanturia? Eiks T5 härveleissä nakutunnistus oo tulppien kautta. Mistä seuraakin kysymys että onhan ko vehkeessä sytkäkasetti ja tulpat kunnossa?
Tulpat on uudet, ajettu vajaat 1000km, sytkäkasetista en ole varma täytyy kokeilla.
Taitaa sormi kääntyä tuonne DI-kasetin suuntaan, aamulla kylmäkäynnistys selvästi 3:lla sylinterillä.
Saako noita DI-kasetteja muualta kuin merkkiliikkeeltä?
mimmi kirjoitti:Olisikohan pahin vaihtoehto, eli kiertokangen laakeri pettänyt
Toivottavasti ei, muuten tulee kyllä suru puseroon. Eikai laakerit voi pettää jo 120tkm kohdalla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Nyt tapasi tyhmyys, haulla hain PCS:ää mutta en saanut selville mitä kauppaa se tarkoittaa. Voisiko joku valaista asiaa?
Tuo DI-kasettini on punainen, eikä heti tulisi kyllä mieleenkään vaihtaa sitä mustaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

PCS = PRO-Carservice Oy

Kuva
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Jaahas, kävin sitten tutkituttamassa autoani. Täyttä selvyyttä ei vielä tullut, mutta alustava diagnoosi on:
Kiertokangen laakeri tai tasapainoakselin laakeri/ketju.
:cry: :cry:
Siis tämänhän haluaa jokainen puolivuotta sitten autonsa ostanut ja 4tkm sillä ajanut kuulla autostaan :evil:

Elikkäs jatkokysymys kuuluukin näin:
Onko kellään kokemusta missä tällainen koneremontti kannattaisi teettää (mielellään Etelä-Savossa tai ehkä Keski-Suomessa). Omat taidot ei taida ihan koneremonttiin ylettää, vaikka kansiremontteja onkin tullut tehtyä useita. :?:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

MacTurbo kirjoitti:Onko kellään kokemusta missä tällainen koneremontti kannattaisi teettää (mielellään Etelä-Savossa tai ehkä Keski-Suomessa).
Ristiinasta on PRO-Carserviceen 140 km.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

MacTurbo kirjoitti:Jaahas, kävin sitten tutkituttamassa autoani. Täyttä selvyyttä ei vielä tullut, mutta alustava diagnoosi on:
Kiertokangen laakeri tai tasapainoakselin laakeri/ketju.
Tasapainoakselin laakeri kuulostaa varsin epätodennäköiseltä. Mutta luulisi erottavan ketjun aiheuttaman ja kk aiheuttaman äänen? Ketju pitää kovempaa ääntä kuormittamattomana kuin kk, eli jos kuormitettaessa ääni kovenee niin noista kahdesta veikkaus on kk laakeri.

Ajetut kilometrit ei ole tae koneen kunnosta, olenpa nähnyt kun saabin kone oli ajettu loppuun 68tkm (9-5:nen). No joo, oli ajettu ensi asennusöljyillä tuonne asti ennen kun oli korkannut totaalisesti. Eli huollot oli jätetty tekemättä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

jus kirjoitti: Ristiinasta on PRO-Carserviceen 140 km.
Niiiinpä, täytynee ottaa puhelinyhteys ja kysäistä. :wink:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Pro-carservicelle saa remonttiin vasta Vappuna :(
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin