Nakuttaa kun antaa hanaa. (Homma ohi).
Nakuttaa kun antaa hanaa. (Homma ohi).
Kuten otsikossa mainitsin, alkaa konehuoneesta kuulua nakutusta kun antaa pienillä nopeuksilla ja isolla (automaatti) vaihtella kaasua. Eikös APC:n pitäisi estää nakuttaminen?
Ensin luulin että nakutus tulisi venttiilin nostimista, mutta kun ääni kuuluu myös lämpimällä koneella.
Autohan on 9000 CDE 2.3T vm -96.
Auto kävi kuukausi sitten Karikolla (merkkikorjaamo MLI) jossa vaihdettiin lämpömittarin anturi. Nakutus alkoi mielestäni sen jälkeen, TECH ei silloin näyttänyt mitään virhekoodeja.
Ensin luulin että nakutus tulisi venttiilin nostimista, mutta kun ääni kuuluu myös lämpimällä koneella.
Autohan on 9000 CDE 2.3T vm -96.
Auto kävi kuukausi sitten Karikolla (merkkikorjaamo MLI) jossa vaihdettiin lämpömittarin anturi. Nakutus alkoi mielestäni sen jälkeen, TECH ei silloin näyttänyt mitään virhekoodeja.
Viimeksi muokannut MacTurbo, Ke Helmi 06, 2008 18:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Tulpat on uudet, ajettu vajaat 1000km, sytkäkasetista en ole varma täytyy kokeilla.JouniCSE kirjoitti:
jos toi on -96 malli niin onko siinä erillistä nakuanturia? Eiks T5 härveleissä nakutunnistus oo tulppien kautta. Mistä seuraakin kysymys että onhan ko vehkeessä sytkäkasetti ja tulpat kunnossa?
Taitaa sormi kääntyä tuonne DI-kasetin suuntaan, aamulla kylmäkäynnistys selvästi 3:lla sylinterillä.
Saako noita DI-kasetteja muualta kuin merkkiliikkeeltä?
Toivottavasti ei, muuten tulee kyllä suru puseroon. Eikai laakerit voi pettää jo 120tkm kohdalla.mimmi kirjoitti:Olisikohan pahin vaihtoehto, eli kiertokangen laakeri pettänyt
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
PCS = PRO-Carservice Oy
![Kuva](http://www.speedparts.se/images/dealers/pro.jpg)
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
![Kuva](http://www.speedparts.se/images/dealers/pro.jpg)
PRO-Carservice Oy
Yritystie 2
FI-40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jaahas, kävin sitten tutkituttamassa autoani. Täyttä selvyyttä ei vielä tullut, mutta alustava diagnoosi on:
Kiertokangen laakeri tai tasapainoakselin laakeri/ketju.
Siis tämänhän haluaa jokainen puolivuotta sitten autonsa ostanut ja 4tkm sillä ajanut kuulla autostaan
Elikkäs jatkokysymys kuuluukin näin:
Onko kellään kokemusta missä tällainen koneremontti kannattaisi teettää (mielellään Etelä-Savossa tai ehkä Keski-Suomessa). Omat taidot ei taida ihan koneremonttiin ylettää, vaikka kansiremontteja onkin tullut tehtyä useita.![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Kiertokangen laakeri tai tasapainoakselin laakeri/ketju.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Siis tämänhän haluaa jokainen puolivuotta sitten autonsa ostanut ja 4tkm sillä ajanut kuulla autostaan
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Elikkäs jatkokysymys kuuluukin näin:
Onko kellään kokemusta missä tällainen koneremontti kannattaisi teettää (mielellään Etelä-Savossa tai ehkä Keski-Suomessa). Omat taidot ei taida ihan koneremonttiin ylettää, vaikka kansiremontteja onkin tullut tehtyä useita.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tasapainoakselin laakeri kuulostaa varsin epätodennäköiseltä. Mutta luulisi erottavan ketjun aiheuttaman ja kk aiheuttaman äänen? Ketju pitää kovempaa ääntä kuormittamattomana kuin kk, eli jos kuormitettaessa ääni kovenee niin noista kahdesta veikkaus on kk laakeri.MacTurbo kirjoitti:Jaahas, kävin sitten tutkituttamassa autoani. Täyttä selvyyttä ei vielä tullut, mutta alustava diagnoosi on:
Kiertokangen laakeri tai tasapainoakselin laakeri/ketju.
Ajetut kilometrit ei ole tae koneen kunnosta, olenpa nähnyt kun saabin kone oli ajettu loppuun 68tkm (9-5:nen). No joo, oli ajettu ensi asennusöljyillä tuonne asti ennen kun oli korkannut totaalisesti. Eli huollot oli jätetty tekemättä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135