Minkälainen homma tuon uusiminen on eli tankki irti vai ei?

Firon
Vaan uskaltaakos sillä harrastaa ajamista viikonlopun yli noin 30km verran...Hyviä arvauksia?Minuteman kirjoitti: Tankkia ei tarvitse irrottaa kun vaihtaa yhden puolen kerrallaan, tankki kyllä pysyy yhdelläkin pannalla sekä täyttöputkella paikallaan homman ajan.
Jaa,a sehän riippuu ihan omasta rohkeudesta ja tankin täyttöasteesta.. Itse ainakin jouduin nilkuttamaan noin kolmasosatankilla about 20km tallille eikä mitään traagista tapahtunut. Itseltä meni myös tuo apukuskinpuoleinen, eli kait se täyttöputkikin tankkia kannatteli, mutta rasittuuhan se klemmareineen tietenkin tästä..Firon kirjoitti:
Vaan uskaltaakos sillä harrastaa ajamista viikonl opun yli noin 30km verran...Hyviä arvauksia?
Firon
Onko se mutteri 13mm? Ruostetta kyllä piisaa, pitänee hakea kierrepakka ja pitkä 13mm hylsy. Jospa niillä eväillä saisi avautumaan paremmin.Minuteman kirjoitti:Kerran tuollaisen vaihtaneena, voin sanoa että siellä etupäässä on lenkki ja pohjassa taas koukku, johon panta ripustuu. Takapäässä taas on pitkä mitä todennäköisimmin ruosteesta turvonnut pinnapultti ja siinä vastaavasti ruostunut mutteri, ja sitä ruostunutta kierrettä on tarjolla ihan riittämiin..
Jos on sopiva kierrepakka käytössä niin sillä, tai ruosteenirrotusaineella ja teräsharjalla voi yrittää saada kiinnitystä nöyrtymään, tosin siellä on aikas ahtaat paikat työskennellä.
Tankkia ei tarvitse irrottaa kun vaihtaa yhden puolen kerrallaan, tankki kyllä pysyy yhdelläkin pannalla sekä täyttöputkella paikallaan homman ajan.
Eipä tuossa muuta pahaa ole kuin ne ruostuneet osat, kaveri ratkaisi omassaan homman ottamalla takaluukun pohjalevyn irti ja sen alta löytyvien pienten luukkujen kautta poraamalla vanhat pultinjämät pois.