Pelastakaa tonnareita!
Pelastakaa tonnareita!
Jep. Taas ollaan vanhojen Saabien asialla, joilla on polkuhinnat nettiautossa. Kuten tuolla usein näkee, että ainakaan vanhat Saabit (OG900) eivät mene kaupaksi aivan toivotulla tavalla. Samat autot pyörivät kuukaudesta toiseen. Hinnat joudutaan polkemaan alas lopulta ja renkaiden hinnalla saattaa saada ihan kelpo ajopelin. Mutta kuinka moni halpa ajopeli todella päätyy hyviin käsiin? Jotkut ostavat peltoautoiksi lapsilleen ja toiset taas väliaikaiseksi peliksi rahanpuutteen vuoksi. Sitten taas on jotain pieniä vikoja voi tulla/olla niin niihin ei jakseta paneutua vaan auto jätetään kylmästi katsastamatta ja lopulta uhkaa paali jollei mene kaupaksi. Elikkä myös tonnareille perustan vastaavan pelastusoperaation. Ihan oikeasti jos vain tilaa on niin pelastakaa tonnareita ja laittakaa niitä. Myykää sitten vaikka hyviin koteihin. Näin näemme jatkossakin näitä hienoja autoja Suomen teillä. Tässä muutama halvempi yksilö...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3760527
500 euroa. Öljynpaineanturi, keskuslukitus, ja ruostetta. Kun katsoo uusittuja osia ja kaksia hyviä renkaita saabin aluilla niin autolla on pilkkahinta. Moneksi vuodeksi luotettava peli. Jollei itselle niin myydä sitten klubilaiselle.
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747489
nahkapenkit...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3741151
550e!
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3743137
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747565
Aarteita pelastamaan. Ja jos on pelastettu niin laittakaa ihmeessä kuvia ja kertokaa mistä auto ostettu, millä hinnalla, mitä aiotte sille tehdä ja mikä sen kohtalo on!
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3760527
500 euroa. Öljynpaineanturi, keskuslukitus, ja ruostetta. Kun katsoo uusittuja osia ja kaksia hyviä renkaita saabin aluilla niin autolla on pilkkahinta. Moneksi vuodeksi luotettava peli. Jollei itselle niin myydä sitten klubilaiselle.
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747489
nahkapenkit...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3741151
550e!
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3743137
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747565
Aarteita pelastamaan. Ja jos on pelastettu niin laittakaa ihmeessä kuvia ja kertokaa mistä auto ostettu, millä hinnalla, mitä aiotte sille tehdä ja mikä sen kohtalo on!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Pelastakaa tonnareita!
Joko aloitit pelastusoperaation? Ostamalla yhden. sitten laittelet sen kuntoon ja klubityyliin myyt sen asevelihintaan ja lopuksi huomaat hävinneesi vaivaiset pari sataa operaatiossa + pensat ja työt.
ja heti seuraavana tilipäivänä sama ralli uudestaan.
Niin sitä ennenvanhaan tehtiin 96 mallien kohdalla niin kauan kuin rahat riitti.
Paitsi että ei ollut tilipäiviä.
ja heti seuraavana tilipäivänä sama ralli uudestaan.
Niin sitä ennenvanhaan tehtiin 96 mallien kohdalla niin kauan kuin rahat riitti.
Paitsi että ei ollut tilipäiviä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pelastakaa tonnareita!
Kyllä ne "pelastamisen arvoiset aarteet" on jotain ihan muuta kuin noita loppuun poljettuja linttoja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pelastakaa tonnareita!
Varaston takana on vielä eräs CD 2,3 turbo-automaatti yhdistelmä entisöintiä/kunnostusta odottelemassa. Saas vaan nähdä missä kunnossa on sisusta talven jälkeen...
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pelastakaa tonnareita!
Ruattista pelastin yhden Aeron ittelle. Eipä sitäkään eteenpäin juuri kannata jobata, ei omilleen pääse. Mut ittelle niitä voi pelastella.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tänään kävin pankissa maksamassa juuri omalle tonnarille vm. 1987 remonttipaikan (44m2 autotallin). Niin ja mikä on loppuunpoljettu, omalla on ajettu yli 500 tkm ja vain pintaruostetta näkyvissä, kuluvia on kyllä vaihdettu nyt urakalla, tarkoitus olisi ko. autolla lähtä kesällä vuotuisille kesäpäiville. On minulle tarjottu muita vanhoja Saabeja ostettavaksi (tähän kuuluu 99 vm. 1971 joka on nykyään Kontiomäessä klubilaisella) mutta ei tilat anna periksi.
Saab 99 GL Petro -82 (OE), Saab 9000 CC 16V -86 (PR), Saab 9000 CC 16V -87 (KA, OE)
Saab polkupyörä -08 #3091
Saab polkupyörä -08 #3091
Re: Pelastakaa tonnareita!
Valitettavasti autoja on jo muutenkin liikaa, en voi pelastaa mitään, vaikka tuo:
1988-89 vuodenvaihteeksi CD-turbotonnareita tilattiin isot määrät, ja rekisteröitiin ennen vuodenvaihdetta maahantuojan piirikonttoreiden ja piiriedustajien nimiin, koska työsuhdeautojen verotus muuttui. Näiden kalleimpien Saabien verotusarvo suunnilleen tuplaantui 1989 puolella rekisteröidyissä, koska iskutilavuuden lisäksi myös hinta alkoi vaikuttaa verotusarvoon.
on sikäli kiinnostava auto, että ilmeisestikin se oli siinä n. kymmenen juuri kilvitetyn CD-turbotonnarin rivissä, jota 13-vuotiaana kuolasin Scan-Auton takapihalla Turussa vuodenvaihteen 1988-89 tienoilla. Silloinen hankintahinta, vajaa 300 000, oli vaan n. tuhatkertaisesti yli oman silloisen budjetin.Vilho123 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747489
nahkapenkit...
1988-89 vuodenvaihteeksi CD-turbotonnareita tilattiin isot määrät, ja rekisteröitiin ennen vuodenvaihdetta maahantuojan piirikonttoreiden ja piiriedustajien nimiin, koska työsuhdeautojen verotus muuttui. Näiden kalleimpien Saabien verotusarvo suunnilleen tuplaantui 1989 puolella rekisteröidyissä, koska iskutilavuuden lisäksi myös hinta alkoi vaikuttaa verotusarvoon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Pelastakaa tonnareita!
Juha96 kirjoitti:Valitettavasti autoja on jo muutenkin liikaa, en voi pelastaa mitään, vaikka tuo:täs tonnaris ei ollu alunperin nahkajakkaroita vaan siin oli beesit plyysit,vaihoin ne kun oli koira popsinu.on sikäli kiinnostava auto, että ilmeisestikin se oli siinä n. kymmenen juuri kilvitetyn CD-turbotonnarin rivissä, jota 13-vuotiaana kuolasin Scan-Auton takapihalla Turussa vuodenvaihteen 1988-89 tienoilla. Silloinen hankintahinta, vajaa 300 000, oli vaan n. tuhatkertaisesti yli oman silloisen budjetin.Vilho123 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747489
nahkapenkit...
1988-89 vuodenvaihteeksi CD-turbotonnareita tilattiin isot määrät, ja rekisteröitiin ennen vuodenvaihdetta maahantuojan piirikonttoreiden ja piiriedustajien nimiin, koska työsuhdeautojen verotus muuttui. Näiden kalleimpien Saabien verotusarvo suunnilleen tuplaantui 1989 puolella rekisteröidyissä, koska iskutilavuuden lisäksi myös hinta alkoi vaikuttaa verotusarvoon.
Re: Pelastakaa tonnareita!
täs tonnaris ei ollut alunperin nahkoja vaan beesit plyysit,vaihoin ne kun koira oli popsinut plyysit ikävään kuntoon.pahjeero kirjoitti:Juha96 kirjoitti:Valitettavasti autoja on jo muutenkin liikaa, en voi pelastaa mitään, vaikka tuo:on sikäli kiinnostava auto, että ilmeisestikin se oli siinä n. kymmenen juuri kilvitetyn CD-turbotonnarin rivissä, jota 13-vuotiaana kuolasin Scan-Auton takapihalla Turussa vuodenvaihteen 1988-89 tienoilla. Silloinen hankintahinta, vajaa 300 000, oli vaan n. tuhatkertaisesti yli oman silloisen budjetin.Vilho123 kirjoitti: http://www.nettiauto.com/saab/9000/3747489
nahkapenkit...
1988-89 vuodenvaihteeksi CD-turbotonnareita tilattiin isot määrät, ja rekisteröitiin ennen vuodenvaihdetta maahantuojan piirikonttoreiden ja piiriedustajien nimiin, koska työsuhdeautojen verotus muuttui. Näiden kalleimpien Saabien verotusarvo suunnilleen tuplaantui 1989 puolella rekisteröidyissä, koska iskutilavuuden lisäksi myös hinta alkoi vaikuttaa verotusarvoon.
Re: Pelastakaa tonnareita!
3 tuollaista turboa paalattiin pihalta tänä syksynä.Olenko siis pahis? Yksi alunperin turboton musta 89 cd, beige nahoilla ja aut ilmastointi-tomaatti sai vielä jäädä talvehtimaan pihaan,uudempien sekaan.Teen siis jo osuuteni Säästin sen,kun siihen liittyy niin paljon muistoja vauhdikkaammilta ajoilta. Sen käyttöohjekirja oli kauniissa mustassa metallivahvikkeisessa nahkaisessa kansiossa.Nyt se on makuuhuoneen hyllyssä.Aina joskus se osuu käteen ja tulee kurkittua sinne nostalgia mielessä muistelemaan ajettuja reissuja.Kesällä istahdin itse auton sisään,ja kurkkasin hanskalokeroon,mitähän sinne olisi jäänyt?Kas,siellähän oli viranomaisten kirjoittamia todistuksia auton suorituskyvystä.Siinä lappuja selatessa huomasin,että siihen autoon liittyy niin paljon muistoja,ettei siitä raski luopua,vaikka ei se minkään arvoinen enää ole.Yksikin kerta pysäyttivät mokomat motarilla,juuri kun sain hyvät vedot myllyyn,ja vähän kiilasivatkin pientareelle,mokomat Hyvä ettei tukistanut ,se vanhempi konsta.Huusi naama punasena,ettei tää oo mikään kiitorata.Laski sitten volumee,ja kysyi mihkä noin kova kiire oli,niin tokasin,että Kiinaan, lentoasemalle.Vittuiluna ensin piti,mutta kun näytin lippua,kutsui kuitenkin kylään skootan takapenkille.Korttia halusivat siellä kuulemma vilkaista,mutta suoraan sen sedän kokoelmaan se vilahti. Myöhemmin sitten kutsuvieraana,oikein erotuomarin edessä väittivät ettei skoda olisi päässyt lähellekkään saabia,vaikka ajoivat minkä autosta pääsivät.Saivat mukamas mitattua motarilla liki sata keskinopeutta yli sallitun,että mitähän niitä huippuja mahtoi oikein ollakkaan?Etkä siltikään meinannut heti pysähtyä.merkeistä huolimatta! Kyllähän se vaparin mittari tais yliniskojen käväistä,mutta minä siihen,että älkää höpsikö,eihän tuossa vanhassa lehmässä ole edes turboa!(No olihan siinä se ja vielä hestekkikin mutta ei papereissa)Sanoin,et ja olisinhan mää heti pysäyttänyt,kun olisitte vilkutelleet vähän sinistä,niin olisin jarruttanut ihan vaiston varaisesti...Konstan mukaan kyllä vilkuttivatkin,ja punasta kans! Sireenikin sitten huusi,mutta eihän se enää vapaavirtauspönttöjen pörinän ja tuulen kohinan yli kanna,musiikin pauhusta puhumattakaan.Ja eihän ny kukaan noissa vauhdeissa pysty enää naama taustapeilissä roikkuun,sehän olisi ihan edesvastuutontakin...Hälytys valotkin oli vastoin niiden tarkoitusta jemmanneet johonkin konehuoneeseen asti,eihän ne edes näy sieltä,muutaku pimeellä Sitäpaitsi seuraavaan autoon takana oli jo ainakin puolikilsaa,ettei se ainakaan ihan heti ohi tulisi.No kyllähän se sitten kumminkin tuli,kun pudotti satkulla vauhtia.Lomaahan siinä sitten ratista myönnettiin,ja heti vähän reilummin.Sittemmin olen vähän rauhoittunut,ja välttänyt ylenpalttista kiirettä,saabilla kyllä kerkiää... Olen nykyisin alkanut keräämään autojen sijasta niiden ohjekirjoja,mahtuvat hyvin pieneen tilaan.Niitä silmäillessä muistuu mieleen monia reissuja.Laitan ohjekirjat tuonne ensimmäiseni nahkakansioon.86,87,88,89.Kirjat 92 ja 94 ovat vielä käytössä olevien omissa lokeroissa.Tuonne samaan kansioon nekin sitten päätyy,kun niistä aika jättää,mutta siihen on matkaa vielä ainakin miljoona kilometriä,ja rutkasti uusia muistoja...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Mulla on ollut sama tonnari vuodesta 2002 olen ajanut sillä vain kesäisin. Talvet se on tallissa. Paljoa ei tule kilometrejä, koska on muitakin autoja mitä pitää käyttää.
Olen siis pelastanut tonnarin.
Olen siis pelastanut tonnarin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Voi, voi, mitähän sitä tuli tehtyä. Perheeseen tarvittiin toinen viisiovinen auto ja päätin pelastaa tonnarin (CSE 2,3t). Kauhulla lueskelin noita tarinoita tuolta UKT:sta... Noh, tietoinen riski on nyt otettu Nyt vaan pitäis jonkun pelastaa tuo minun satku, kolmea autoa ei ole mahdollista pitää
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Pelastakaa tonnareita!
kyllä kolmea pitämään pystyy, meinaan autoa.
ajelee vain joka viikko jokaisella. Minulla oli pakettiauto kolmantena ja tonnari seisoi kyllä melkein koko ajan kun tavaran kuskausta oli koko ajan ja sillä oli helppo lähteä ja tulla. nyt tosin talviaikaan ei ole enää kuin yksi auto pihassa...lohkolämmitintä kun ei kaupungin parkkipaikalla ole.
ajelee vain joka viikko jokaisella. Minulla oli pakettiauto kolmantena ja tonnari seisoi kyllä melkein koko ajan kun tavaran kuskausta oli koko ajan ja sillä oli helppo lähteä ja tulla. nyt tosin talviaikaan ei ole enää kuin yksi auto pihassa...lohkolämmitintä kun ei kaupungin parkkipaikalla ole.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tuolta sais pelastaa Airflow-Tonnarin jo ennen kuin se kerkiää nettiautoon:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=109260
Kohta pakkaset loppuu ja keväinen autokuume alkaa...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=109260
Kohta pakkaset loppuu ja keväinen autokuume alkaa...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Pelastakaa tonnareita!
No joo, kyllähän se ainakin jonkin aikaa menee... Joutuu vaan vekslaamaan, kun kirveenvarsitontti on sen verran ahdas. Täytyy katsella josko joku tuon satkun ostaisi. Harmittaa kyllä luopua siitä...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06