Koneeseen tulee uudet männät renkaineen ja tarvitsisin tietoa sisäänajosta. Motonetin tyhmät myyjät suositteli alusta alkaen täyssynteettisiä öljyjä mutta eikös renkaat muotoudu parhaiten jollain esim. mineraaliöljyllä? Keksinkö kaiken taas omasta päästäni vai mikä lienee suositus sisäänajolle
Kun perus jutut on varmistettu paikallaan käytöllä (nesteet, öljyt etc.) niin etitään soppeli paikka jossa tuollainen vaihteleva ajo onnistuu. Eli vauhtia 60 ja siittä reipas kiihdytys isolla vaihteella sinne 100-120 paikkeille ja moottorijarrulla takas 60 ja kiihdytys taas ja jarrutus... jne... tuota 10 kertaa ja sitten tasotus ajoa 10-20km ja sama setti uusiksi. Sitten mieluusti lämppäri täysille että lämpö siirtyy tehokkaasti pois koneesta ja hyvä olis myös että flekti pyöris koko ajan. Tuohon ajoon kuitenkin pitää koneen olla normilämmössä.
Turbo vehkeissä paineita ei kannata olla tuossa totutus ajossa sitä perus painetta enempää eli alle 0,5bar mieluusti.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jos vaihtaa minkä tahansa isomman osan missä on joku laakeripinta tai metalli/öljy/metalli kitkapinta,niin kannattaa vaivautua. Ettei joudu katumaan ja tekemään kaikkea uudestaan.
Täällä näyttäisikin olevan saman suuntanen topic.
Ajattelin kasaus ja sisäänajo öljyksi ostaa Teboilin 10W30 moniasteöljyn tai sitten NESTE SUPER 10W-40 moniasteöljyn.
Eikös siihen käyttöön ole ihan käypää öljyä? Soveltuukohan nuo varmasti ahdettuun?
Ainakaan purkissa ei mainintaa.
Männät ja laakerit on uutta..
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
kopote12 kirjoitti:Ja kuinka kauan noilla sisäänajo öljyillä ajellaan ennenku voi vaihtaa täyssynteettisen?
Joku 500-600km mineraaleilla ja siitä sitten täyssynteettiset ja seuraava vaihto jossain 4000-5000km paikkeilla ja sitten jatketaan normaalisti. Näin koneistamolla neuvottiin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Saabinsti kirjoitti:
Joku 500-600km mineraaleilla ja siitä sitten täyssynteettiset ja seuraava vaihto jossain 4000-5000km paikkeilla ja sitten jatketaan normaalisti. Näin koneistamolla neuvottiin.
Jep, tolleen olen tehnyt ja muita opastanut myös. Kylläkin käytän osasynteettisiä Mobil 10W-40 saappaassa ja muissa mineraaleja (muilla ei ajeta talvella).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135