Acc- laitteen minor/major problem
Acc- laitteen minor/major problem
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Moottorin hiilet tai johdotus nopeudensäätimeltä moottorille, koska ei tule vikakoodeja.
Tarkasta ensimmäisenä moottorin luona oleva liitin, itsellä piruili se ja ei antanut vikakoodeja. Sulla ei ole etuvastusta, vaan nopeudensäätöyksikössä oleva darlington tyyppinen fetti? Se kun käryää niin tulee vikakoodi.
Tarkasta ensimmäisenä moottorin luona oleva liitin, itsellä piruili se ja ei antanut vikakoodeja. Sulla ei ole etuvastusta, vaan nopeudensäätöyksikössä oleva darlington tyyppinen fetti? Se kun käryää niin tulee vikakoodi.
9000 CD 2.3 -90
Saabissa kylmä ja lasit huurussa, ei hyvä!
Noniin ja taas se sitten tapahtui.
Eli tänään kun tulin töihin niin lämppärin puhallus katkesi kuin veitsellä leikaten. Aiemmin mun tonnarista on mennyt juuri tuo puhallinnopeuden säätöyksikkö ja ilmeisesti se meni taas. Onko jollain tiedossa mikä trankku siellä on? Jos vaikka Bebekistä tilalle ja itse juottaen...
Potilas on siis 9000 CD 2,3 T -93 ja ACC2.
t. Mika
Eli tänään kun tulin töihin niin lämppärin puhallus katkesi kuin veitsellä leikaten. Aiemmin mun tonnarista on mennyt juuri tuo puhallinnopeuden säätöyksikkö ja ilmeisesti se meni taas. Onko jollain tiedossa mikä trankku siellä on? Jos vaikka Bebekistä tilalle ja itse juottaen...
Potilas on siis 9000 CD 2,3 T -93 ja ACC2.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
http://www.quasimotors.com/transistor.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9229
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3540
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2511#22511
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9229
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3540
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2511#22511
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Moi,
Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.
Luulin, että omasta oli myös mennyt se nopeudensäädin kun meni mykäksi eikä mitään vikakoodeja tullut. Liittimessä oli kuitenkin tavaraa, joka oli kärähtänyt ja maadoitus ei toiminut sen takia. Perusteellinen liittimen putsaus ja sen jälkeen toimi moitteetta.
-TT
Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.
Luulin, että omasta oli myös mennyt se nopeudensäädin kun meni mykäksi eikä mitään vikakoodeja tullut. Liittimessä oli kuitenkin tavaraa, joka oli kärähtänyt ja maadoitus ei toiminut sen takia. Perusteellinen liittimen putsaus ja sen jälkeen toimi moitteetta.
-TT
Tiedossa on. Eli multa on mennyt siis tuo säädin jo kerran ja silloin se oli kärähtänyt oikein huolella. Tuosta liittymestäkin oli joku nasta hieman kärtsännyt. Voi olla taas samaa vikaa, eli joko säädin tai sitten vain kontaktin puutetta. Toivotaan jälkimmäistä. Illalla se on kait avattava vaikka ei olekaan uutta säädintä tai transistori laittaa tilalle. Jos ei muuta niin ohitus niin että puhallin puhaltaa koko ajan täysillä.TT kirjoitti:Moi,
Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.
Luulin, että omasta oli myös mennyt se nopeudensäädin kun meni mykäksi eikä mitään vikakoodeja tullut. Liittimessä oli kuitenkin tavaraa, joka oli kärähtänyt ja maadoitus ei toiminut sen takia. Perusteellinen liittimen putsaus ja sen jälkeen toimi moitteetta.
-TT
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
Lobo_Earthworm
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Acc- laitteen minor/major problem
Ittellä kävi tässä samoin. Puhallin lopetti toimintansa mitään varoittelematta. Ny tulee lämmintä kabiiniin vähän vain kun ajelee kovempaa. Muuten mennään pallit huurussa. Sulakkeet ok.worcmik kirjoitti:Prk... Ajaessani tonnarilla Acc lakkasi toimimasta, sulakkeet ei ole menneet, ajotietokone vastaa kalibrointiin normaalisti. Puhallin on hiljaa kuin hiiri kaapissa ja talvi pukkaa niskaan. Pitääkö ostaa enemmän villavaatteita koko perheelle vai mikä avuksi, itse en usko moottorin hiilien loppumiseen, koska flekti ei varoitellut yhtään, vaan tyssäsi kuin seinään. Voisko olla etuvastus palanut tai missä vika. Vastatkaa hyvätihmises sentään ennenkuin pakkanen pukkaa niskaan.[/b]
Itsellä tulee vikakoodit 7U (Actuating motor for air recalculation flap -> Open circuit) ja AU (Fan Motor -> break in circuit or motor failure).ja vikakoodeja ei näyttöön tule.
Kontaktihäiriö/se transistori porsinut? Tutkailin tuossa pikaiseen ja heiluttelin liittimiä hölmöläisenä. Ei apua. Yleismittaria en omista ja sen käyttämisen perusteetkin vähän päässy jo unohtumaan
Sitten vuorossa tuon samaisen puhaltimen moottorille menevän virtapotikan putsaus jos moottori pyörii. Sitten loppuu omat aseet.
Autona -89 9000CC T16. Ilmastoinnilla ja ACC1.
#3297
-98 9000 CSE Sport 2.3T
-98 9000 CSE Sport 2.3T
Re: Acc- laitteen minor/major problem
Vähä ohi menee mut eikös se puhaltimen liitin oo kaks napainen ja se säätimelle tuleva liitin nelinapainen?Moi,
Kannattaa tarkastaa se iso nelinapainen liitin, joka tulee puhaltimen moottorille. Liitin ei ole kovin laadukas ja sen sisälle pääsee kaikkea skeidaa vuosien saatossa.
Re: Acc- laitteen minor/major problem
Ratkaistu: Puhaltimen moottorissa kontaktihäiriö.ows kirjoitti:Itsellä tulee vikakoodit 7U (Actuating motor for air recalculation flap -> Open circuit) ja AU (Fan Motor -> break in circuit or motor failure).
#3297
-98 9000 CSE Sport 2.3T
-98 9000 CSE Sport 2.3T
