isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Oisko se ulkohalkasija jotain 280mm luokkaa, keskireikä varmaan jotain 30mm.

Vauhtipyörä koneistettuna ja paikoillaan: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 9492162274

Kytkimen kanssa: http://picasaweb.google.fi/jouni.mietti ... 7588650690
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

kiitos!
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Mistä tuon isomman vauhtipyörän saisi? Alkuperäinen uusi maksaa ilmeisesti aika paljon? Mulla on tuo 215mm vauhtipyörä eikä siihen saa 240mm astelmaa/kytkintä. Ostopalstalla on ilmoitus. Japso vihjasi, että Elkpartsilla olisi, mutta en löytänyt.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Nyt on loota irti ja sopiva hetki spekuloida hieman ennen kasausta.

Pidä työmaa siistinä.. :wink:
Kuva

Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?

Mitä mieltä pinnasta?
Pienen pykälän tuntee kun vetää sormella kirkkaalta käyttämättömälle alueelle. Hyvin olematon kumminkin. Riittänee kun hiomapaperilla vähän työstää. Moottorin kai voi laittaa käymään, jotta vauhtipyörän saa pyörimään ja sitten "silittelee" puupalikan ympärille kietaistulla hiomapaperilla??


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Vaihtolaatikossa on toinen anturi risa. Mikä toi ympyröity on ?
Sen saa siirrettyä ruuvaamalla irti toisesta laatikosta. Lähteekö ihan vaan kiertämällä ehjänä irti ?


Kuva

Saako tuohon laatikkoon Aeron vetarit, jos purkaa siitä laatikon laipasta asti ? Ei ole tarvetta, kunhan vaan ihmettelin vaan laatikoiden yhteensopivuutta.

Purin vetarin irrottamalle sen laipan (mikä lie nimeltään?). Näin ei tarvitse niitä niveliä avata ja rasvat pysyy sisällä. Tuota rasvaa ei kai tarvii vaihtaa, jos sitä ei pääse "karkuun" ?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
Vaikea sanoa kun fyysinen koko on itseasissa sama, asetelman kiinnitys eri(pultit/niitit eri paikassa).
Vaihtolaatikossa on toinen anturi risa. Mikä toi ympyröity on ?
Sen saa siirrettyä ruuvaamalla irti toisesta laatikosta. Lähteekö ihan vaan kiertämällä ehjänä irti ?
Pakkivalon anturi, lähtee muistaakseni ihan pyörittämällä.
Saako tuohon laatikkoon Aeron vetarit, jos purkaa siitä laatikon laipasta asti ? Ei ole tarvetta, kunhan vaan ihmettelin vaan laatikoiden yhteensopivuutta.
Kyllähän siihen saa jos haluaa. Hyvä myös muistaa että täyspaineisissa ja aeroissa on samat osat voimansiirrossa, uusimmissa naisten ja lasten turboissakin löytyy sitten jo samat tietystä moottorinumerosta eteenpäin.
Purin vetarin irrottamalle sen laipan (mikä lie nimeltään?). Näin ei tarvitse niitä niveliä avata ja rasvat pysyy sisällä. Tuota rasvaa ei kai tarvii vaihtaa, jos sitä ei pääse "karkuun" ?
Ite oon työntäny vaa lisää jos näyttäny että on valunut pois.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

j0ne kirjoitti:
Kyllähän siihen saa jos haluaa. Hyvä myös muistaa että täyspaineisissa ja aeroissa on samat osat voimansiirrossa, uusimmissa naisten ja lasten turboissakin löytyy sitten jo samat tietystä moottorinumerosta eteenpäin.

:lol: Pakko kait laittaa pottu tilaukseen, ettei tarvii naisten/lasten turbolla ajella.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

saab90087 kirjoitti:
:lol: Pakko kait laittaa pottu tilaukseen, ettei tarvii naisten/lasten turbolla ajella.
Pottu taitaa olla vielä poikien turbo :lol:
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

j0ne kirjoitti:
Tuli vähän kiireellä lähdettyä työmaalta, enkä ehtinyt kaikkia osia vertailla. Kytkinlevy oli hieman pienempi kun se uusi täyspaineisen, muut jäi katsomatta. Osaako joku noista kuvista varmistaa sen että tuossa on iso vauhtipyörä?
Vaikea sanoa kun fyysinen koko on itseasissa sama, asetelman kiinnitys eri(pultit/niitit eri paikassa).
Näinhän se tietysti on. Ei tuohon paljon isompaa asetelmaa mene. Aika läheltä asetelman kiinnityksiä tulee isompi levy pyörimään. Kyllä tohon sen 6mm pystyy kasvattamaan. Tänään illalla se selviää kumpi aseltelma tuossa oli.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Iso vauhtipyörä nyt kotikonstein hiottuna.

Kuva

Kuva
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
carlos474a
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Maalis 21, 2006 10:44

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja carlos474a »

Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

carlos474a kirjoitti:Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
Onko joku tietty asia mikä erityisesti jännittää :D , voin yrittää valottaa sitä asiaa vähän enemmän.

Tästä inspiroituneena kävin tänään vähän tekemässä. Homma etenee hitasti, kun ei joka päivä ehdi "työmaalle" vain levittääkseen työkaluja. Tänään sain kumminkin laatikon nostettua paikalleen. Sitä vaihtolaatikkoa ei ole vielä rempattu, vaan se tehdään talven aikana. Laatikon paikalle laittoon apulaiseksi lupautunut, otti sairaslomaa, joten joutui tekemään yksin. Meni yllättävän hyvin apuna iso kasa kakkosnelosen pätkiä, hallitunkki ja edellisessä viestissä näkyvä poikittaistuki. Viikonloppuna apurunko paikalleen ilmaus ym. pientä. Ehkä Webaston telineen asennus myös.

Onnistunut keskitys on helppo tarkistaa paineaselelmassa olevista raoista.
Kuva

Kuva

Kuvassa näyttää sekavemmalta mitä todellisuudessa on :D
Kuva


Tuollainen pieni harmaa osa löytyi lattialta laatikon vierestä. Se on voinnut tulla mistä vaan, mutta mutta... eihän ole laatikosta ?
Kuva
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja mikaels »

carlos474a kirjoitti:Kärsimättömänä lopputulosta odotellen...
Lopputulokseen olen todella tyytyväinen!!

Ilmauksen tein alakautta ruutalla. Sinne meni n.70ml sitten pysähtyi. Poljin ei vielä tässä vaiheessa tuntunut tekevän painetta. Hetken pumppaamisen ja säiliön täyttämisen jälkeen poljin tuntui normaalilta.

Ajossa kytkin ottaa alempaa ja pehmeästi vs. aikaisemmin ylhäältä haukaten. Tämän huomaa tietysti sekä lähdössä että moottorijarrutuksessa. Poljin tuntuu myös kevyemmältä. Lieneekö uusien nesteiden, pyöräilyssä vahvistuneen pohjelihaksen, niiden yhteisvaikutuksesta tai jonkun muun syyn takia. Vaihteet menee todella hyvin ja pehmeästi päälle. Mietin mistä tuo huomattava ero vaihtamisessa syntyi. Laitoin uudet öljyt laatikkoon (taas vaihtui purkki marmoritiskillä), mutta sen olen tehnyt aikaisemminkin, eikä siitä laatikko uudeksi muutu. Olisiko kepin kohdistus voinnut olla hiukan pielessä? Tai sitten kytkimessä ollut ilmaa, eikä ole irrottanut kunnolla. Ehkä kaikkien näiden yhteisvaikutus, teki sen, että nyt auto tuntuu uudemmalta :D . Huono kytkin ja takerteleva laatikko tekee autosta pommin tuntuisen.

Suosittelen kyseistä remppaa niille, jolle se on ajankohtaista.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Nyt olis tarjolla pitkälohkon vauhtipyörä 240mm kytkimelle. Saako sitä laitettua tuohon allekirjoituksen tonttuun? Tuleeko jotain ongelmia?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onko sulla Tommi sen vauhtipyörän osanumeroa saatavilla niin tarkistan EPC:sta?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: isompi vauhtipyörä 2.0t-96:seen

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Mitä vastaa studiojoukkue?

Autoni poikkeaa otsikon pelistä, eli kyseessä Saab 9000 Turbo vm-92 (200hv) ja siinä on 240mm kytkin. Mutta onko tässä "tavallisessa" Turbossa sama kytkin kuin Aerossa? Tarvikemyyjä ei ainakaan osannut muuta myydä (LuK)?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin