Morjes , olisi tarkoituksena kohta laittaa ng 9-3 myyntiin parin viikon päästä ja "päivittää" tonttuun. Pidän hyvää ilmastointia aikalailla tärkeimpänä mukavuusvarusteena ja haluaisin kuulla kokemuksia siitä kuinka hyvin tonnarin ilmastointi hoitaa työnsä. Lähinnä siksi kyselen, kun ei oikeastaan ole mitään kokemusta tuon ikäisten autojen ilmastoinneista. Ja nimenomaan automaatti-ilmastointi, osaako aloittaa kesäkuumalla autoon mennessä täyden myrskyn auton viilentämiseksi ja onko oikeasti automaattinen ettei tarvi koskea säätöihin vuodenajasta riippumatta?
Onko 2.3t ja 2.0t kuinka merkittävä ero alaväännöissä ? T5 ei omien kokemuksien mukaan oikein loista alaväännöissä. Yhtä 2.3t tuli kuukausi takaperin ajettua ja siinä kyllä piisasi alavääntöä, mutta en tiedä johtuuko siitä, että autoon oli lyöty vaparin aski lyhyemmällä välityksella. Jos moottoreissa on huomattavaa eroa väännöissä niin kuinka lähelle pääsee 2.3 vääntöjä vääntämällä 3" downpipen ja viinasoftalla?
9000 ilmastointi ja muuta
9000 ilmastointi ja muuta
Viimeksi muokannut Jonteri, La Huhti 02, 2016 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: OG 9-3 t5 -99, NG 9-3 2.0t-03,
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
OG 9-3 t5 -00 Nykyinen: OG 9-3 Coupe t5 -98
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Viinalla ajettaessa ainakin og9-3 Aero muuttui huomattavasti paremmin vääntäväksi alakierroksilla vs. 98e5.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Ilmastoinnista olen itse sitä mielipuolta että on ollu hyvä. Toimii kuten pitääkin ja kesäkuumalla kytkee itse sisäilmankierron automaattisesti ja aloittaa myrskyn.
Ei ole ollut moitittavaa.
T7 moottoriin verrattuna mielestäni alakierrosten vääntö on tonnarissa parempi. Mutta tämä vain perstuntumaa.
Ei ole ollut moitittavaa.
T7 moottoriin verrattuna mielestäni alakierrosten vääntö on tonnarissa parempi. Mutta tämä vain perstuntumaa.
#2898
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
9000 CS, 2.0t -97
9-3, 2.0t -02
9-3 Monsterious RC
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Ilmastointeja mulla manuaalinen ja automaattinen, kylmää tulee molemmista hyvin. Tosin itse manuaalisesta säädöstä kylläkin pidän enemmän.
Isommas koneessa on ainakin vakioversio matalapaineisissa 150/170hv on eroa 2.3t on miellyttävävämpi vääntö vaikka hiekkakuorma kärrissä perässä. 2.0 täyspaine/aero on ok mutta 2.3T/aero jo mahtava vääntö vakionakin.
Matalapaineisissa on kytkin pienempi (2.3t 215mm, 2.3T/aero 240mm) niin jos tehoa ja etenkin vääntöä haluaa päivittää lisää se menee uusiksi ja jos kytkinkokoa suurentaa muistaakseni myös vauhtipyörä.
Muuten lisäksi mankkuvena hommattava kun se uupuu ja softa vain eroa. Hommaa suoraan t7 vena ja modaus ecuun niin on varmatoimintainen.
Isommas koneessa on ainakin vakioversio matalapaineisissa 150/170hv on eroa 2.3t on miellyttävävämpi vääntö vaikka hiekkakuorma kärrissä perässä. 2.0 täyspaine/aero on ok mutta 2.3T/aero jo mahtava vääntö vakionakin.
Matalapaineisissa on kytkin pienempi (2.3t 215mm, 2.3T/aero 240mm) niin jos tehoa ja etenkin vääntöä haluaa päivittää lisää se menee uusiksi ja jos kytkinkokoa suurentaa muistaakseni myös vauhtipyörä.
Muuten lisäksi mankkuvena hommattava kun se uupuu ja softa vain eroa. Hommaa suoraan t7 vena ja modaus ecuun niin on varmatoimintainen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Tonnareiden automaatti-ilmastoinneista on tullut muutaman kerran löytynyt hämäriä vikoja, esim. joistain suuttimista ei vain tule ilmaa, tai ei saa lämmintä vaikka haluais, tai puhalluksen voimakkuuden säätö reistailee. Nämä ovat korjaantuneet sen kojelaudassa olevan ohjauspanelin vaihdolla. Onneksi noita ohjauspaneleita löytyy vielä yksityisiltä harrastajilta. Muuten näyttäis olevan aika hyvin tehtyjä. Tietty kompura saattaa vuotaa tai ei toimi magneettikytkimen kuluman takia. Ehjiä kompuroitakin löytyy ja magneettikytkinongelmat hoituvat monesti parin shimmin poistolla (halpa ja nopea korjaus).
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Mulla kävi säkä ja löysin tehdasuuden seikon kompuran tori.fi kautta itselle varalle noihin -93 ja -94 suoraan käypäsen 80e hintaan niin sen puoleen ei hätää.
Paneelissa on -94 muutama painonapin poltin pimeänä (auto/off/lämpötilan ylös ja alas säätimet) mutta nuo naputtelu menee opittuna jo ulkomuistista. Kalibrointikin helppo tehdä.
Paneelissa on -94 muutama painonapin poltin pimeänä (auto/off/lämpötilan ylös ja alas säätimet) mutta nuo naputtelu menee opittuna jo ulkomuistista. Kalibrointikin helppo tehdä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: 9000 ilmastointi ja muuta
Saab Webshopissa on uusia Seikon kompuroita 995 kruunua kappale, ajattelin että tuollaasen voisi pistää siinä vaiheessa kun nykyinen porsii.
Niiden nappien polttimoiden vaihtaminen on muuten oikeasti helppo homma, jopa allekirjoittaneen kaltainen autotekniikan rähmäkäpälä onnistui siinä ilman mitään ongelmia. Taisin dokumentoida projektitopikkiin ko. toimenpiteen.
Niiden nappien polttimoiden vaihtaminen on muuten oikeasti helppo homma, jopa allekirjoittaneen kaltainen autotekniikan rähmäkäpälä onnistui siinä ilman mitään ongelmia. Taisin dokumentoida projektitopikkiin ko. toimenpiteen.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22