Tielle jäätiin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2624
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

ysitonnari93 kirjoitti:Se ulosvetäjä kynnet väärinpäin käännettynä on huomattavasti parempi työkalu hommaan, kuin isot papukaijapihdit tai taltta ja vasara joita en myöskään voi suositella.
Omassa suapissa bilteman 52-200 pumppu muistaakseni viime syksystä asti ja hyvin pelittää toistaiseksi.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Siihen mutterin avaamiseen voi keksiä ihan minkä työkalun vaan kunhan saa tasaisesti käännettyä auki,vasara/taltta systeemillä saat ne hampaat rikki koska se ei käännä tasaisesti auki. Joskus tein ihan puusta sopivan palan väliin ja jakarilla käänsin keskeltä auki kun ei ollut silloin isoja knipexsejä. Monesti se o-rengas puree tiukasti ja hiekka välissä. Kyllä se sieltä lähtee kun ei väkisin riehu. Ja sit taistelee oikeassa asennossa sen pumpun vois. Siihen löytyy sit vaikka videoo youtubesta.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Katariina
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 23, 2016 09:30

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Kiitos jälleen paljon. Nyt tuo ryökäle on irrotettu, kiitos vinkeistä. Ei ollut ihan helppoa. Mitähän tuohon laitan nyt suojaksi? Riittääkö muovipussi?

Fiksuksen osa on varmaan koko pumppu kaikkine tarvikkeineen kun on noin hintava? Mikä tuo Bilteman osa on, pelkkä pumppuko? Onko se vaikea vaihtaa tuohon muovitötteröön?

Sinällään ei ole ongelma ostaa tuota Motonetin n. 80 euron osaa, jos se on helpompi asentaa, mutta tuo 170 euroa alkaa jo vähän kirvelemään.

Hieman tässä on jännitystä ilmassa, toimineeko auto näiden toimenpiteiden jälkeenkään tai niistä huolimatta... 8O
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos edullisesti ja helpolla haluat päästä niin osta foorumin kautta käytetty pumppu ämpäreineen ja lyö paikalleen. Eihän ne ämpärit kulu jos et riko sitä tms. Et ennemmin jos uutta osaa niin pumppu vaihtoon ämpäriin. Ei paha vaihtaa.riippuen ihan millai työkalut yleisesti pysyy käsissä. Löytyy ihan varmasti ohjeita ja kuvia jos jaksaa etsiä haulla..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Predatori
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2011 13:41
Paikkakunta: kuopio

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Predatori »

Täältäkin ääni koko ämpärin ja pumpun vaihtoon,jos haluat edukkaasti ja nopeiten saada saabin kuntoon. Ei tule kalliiksi vaikka korjaamolle viet laitettavaksi. Yyveellä saat multa vinkkejä,mistä voisit saada kuopiosta käytetyn ämpärin ja pumpun. Saabbi piirit tuttuja täällä.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Kertokaapa, onko eri Saabin malleissa kuinka montaa eri bensapumppua? Vai onko kerrankin osa, josta ei ole eri versiota joka ainoaan malliin. Ja moottoriin. Jne.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ämpäri on lähes sama OgÄssästä-->Ng aikaan ja jopa dieselissäkin toi ämpäri. Polttoaineen korkeuden mittauskoho vaihtelee tai puuttuu kokonaan, eli ihan heittämällä ei aina mene. :) Pumpusta en oo varma miten vaihtelee, ainakin lähtöjä eri kokoisia..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Katariina
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 23, 2016 09:30

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Nyt tuo toimii, kaiken teutaroinnin jälkeen. Kiitos vinkeistä.

Ihan tässä ei voi vielä huokaista helpotuksesta, koska nyt palaa cruise-valo ja auto käy ajoittain hieman epätasaisesti. Onko tuo nyt onnistuttu rikkomaan hinatessa vai mitä ihmettä tuo nyt merkitsee?
Katariina
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 23, 2016 09:30

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Nyt tuolla on ajeltu vähän enemmän, ja käy paljon tasaisemmin. Ei kuitenkaan ihan tasaisesti. Cruise-valo palaa edelleen (mitä tuo yleensä tarkoittaa :roll: vakionopeudensäädin?)

Olikohan idioottimainen teko laittaa parinkympin käytetty varaosa tuohon. Eipä tullut korjaukselle hintaa, mutta hiukan tuo mietityttää.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja pevi »

Näyttääkö polttoainemittari oikein jumpan jälkeen? Joskus tuppaa anturin varsi vääntymään aiheuttaen virhenäyttöä.

Cruisen valon tuleekin palaa, jos cruise on valittu käyttöön. Itse olen irrottanut ko. polttimon mittaristosta mollottamasta.

Se, että kannattiko käytetty osa on ihan itsestä kiinni, minkä arvoiseksi laskee mahdollisen tielle jäämisen ja vaihtotyön vaivan.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eipä se uusikaan pumppu takaa mitään, multa meni jokunen vuosi sitten kuukauden sisään kaksi uutta Motonetistä ostettua "Walbroa" mykäksi :lol:

Cruise-valon palaminen tosiaan tarkoittaa sitä, että vakionopeussäädin on päällä mutta tokihan nopeudenpito pitää erikseen aktivoida viiksen napista.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Klassinen kysymys, onko tietoa milloin viimeksi sun autoos on pa-suodatin vaihdettu?
Huono tai epätasainen tk voi johtua likaisesta tk-moottorista, vanhoista tai huonoista tulpista, likaisesta ilman- tai pa-suodattimesta, alipainevuodosta jne.
Jos jatkossa vedossa alkaa nykiä niin di-kassu menossa. Tosin mulla varalla viallinen kassu joka täristää tyhjäkäynnillä mutta kestää vielä 1,2bar vetoja.

Tukossa oleva vanha esim 15v vanha ja 250tkm rullattu pa-suodatin ei enää läpäise niin että antas kunnolla tasaseen soppaakaan ja rasittaa rankasti kaupanpäälle pumppuakin. Tuo suodattimen tarkoitus tullut täällä itä-rajalla selväksi venäjän bensan takia, harmaata hitusta siinä seassa ja kun suodatin tukkeutuu pumput paukkuu ja huonol tuurilla suuttimet on jo tukossa.

Motonetin "walbro" kopiopumput jättäny sinne yhden pari tkm kestäneen jälkeen. Biltemasta haen jatkossa jos halvempaa tarvian.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja pevi »

[quote=

Motonetin "walbro" kopiopumput jättäny sinne yhden pari tkm kestäneen jälkeen. Biltemasta haen jatkossa jos halvempaa tarvian.[/quote]


Siis onko Motonetin myymä Walbron merkillä myymä pumppu jokin kopio vai onko Motonetissa vaihtoehtona alkuperäisen kalliin rinnalla jokin halppis?

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/498/1 ... polttoaine

Lisäksi vain 8mm lähdöllä olevassa pumpussa on maininta ettei sovi E85:lle.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuon halvan 69e "walbron" minkä ostin niin luki kylläkin scantech paketissa, takuuna olisi saatu vastaava mutta muutaman kohtalotoverin kokemuksista viisastuneena jätin sinne. Myyvät siis suoraan walbron tilalle sopivana kopiona tuota.

Hommasin aidon 255 made in usa walbron joka ollut kiinni +50tkm jo 2xog ässissä ja nyt jatkaa toimimistaan -93 tonnarissa.
Oikeita walbroja motonetistäkin joskus aikoinaan on saanu muttei enää useammpaan vuoteen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tielle jäätiin

Viesti Kirjoittaja AZP »

Motonetin kuvastossa on iät ja ajat lukenut Saabin pumpun kohdalla Walbro, mutta pumput on voineet olla ihan mitä vain. Syksyllä 2010 sain sieltä Propartsin laatikossa olevan pumpun, joka kesti alle puoli vuotta bensalla ajelua. Sattumoisin oltiin matkalla lentokentälle, päästiin kyllä matkaan mutta auto meni sitten korjaamolle jossa vaihtoivat pumpun. Jälkikäteen perin sitten Motonetiltä takuuseen uuden pumpun vaihtokustannuksineen, joka oli kokonaisuutena luokkaa 10 x alkuperäinen pumpun ostohinta. Luulisi heidän jotain oppineen kuran myymisestä, mutta ei varmaankaan...

Hyvä juttu sinänsä, että korjaamo vaihtoi sinne aidon Walbron, joka kestikin sitten ainakin vajaa neljä vuotta mitä auto minulla vielä oli.

Lähtökohtaisesti yleensä ei kannata hankkia halpana tarvikkeena sitä, mikä jo marmoritiskiltä ostettunakin on heikko lenkki. Esim. sytkäkassu, ahdin, bensapumppu, kampuran asentoanturi jne.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin