Samaa mieltä - ratsupaikat pitäisi lailla kieltää - ja saabclubin herrasmies sääntöinä pitäisi olla että toiselle :saab:istille ei :saab:ia myydä ilman että kerrotaan ratsupaikoista!mestari kirjoitti:kyllä ne kannattaa tehdä kunnolla, on ainakin jotakin positiivista mitä esitellä kun myy sitä
Tunkki läpi
Re: Tunkki läpi
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Tunkki läpi
Kannattaa tehdä kunnolla niin ei tarvitse hävetä
Nimimerkill - Harmittaa
Nimimerkill - Harmittaa
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Re: Tunkki läpi
Kaveri joka mulle hitsaa kysyi myös takapään tullessa esille pidätkö useamman vuoden vai meneekö kohta kiertoon.
No aikaa varasin palovahteineen to-pe 16h ja jos ei ongelmia tai on parempikin pelleiltä kuin ennakoitu kaveri pääsee pe vapaalle jo aikaisemmin. Jos huonompi jatkaa seuraaval hallin vapaalla ajalla.
Takapään hitsauskorjausten takia joutuu tankin paloturvallisuuden takia pudottaa pois niin palovahties kerkeää putsata senkin sisältä sekä tsekata pumpun letkut ja klemmarit...
Kyseessä rakennus jossa on useita firmoja ja korjaushallissakin mm kylmäaineita, öljyjä, polttoaineita, maaleja jne kemikaaleja on hitsaamisen loputtua vahdittava jo vakuutustenkin takia noin 2h.
Jos tämän joskus myyn niin olen kirjannu kaikki korjaukset, tkm, päivämäärän ja muut esim öljyt, suodattimet, nesteet, urahihna jne muut jarruhuollotkin mukaan tulevan käsikirjan muistiinpanot sivuille.
Tuolta löytyy mm maininta srs-poisto ja mittariston vaihto (uudes pienemmät km) jotka jotkut ehkä jättäs kirjaamatta tai sanomatta. Hitsaukset tunkin kohilta jatkossa helppo kattoa kun matonkin eristyksineen saa nyt minuutissa irti kun leikattu poikki penkin juuresta.
No aikaa varasin palovahteineen to-pe 16h ja jos ei ongelmia tai on parempikin pelleiltä kuin ennakoitu kaveri pääsee pe vapaalle jo aikaisemmin. Jos huonompi jatkaa seuraaval hallin vapaalla ajalla.
Takapään hitsauskorjausten takia joutuu tankin paloturvallisuuden takia pudottaa pois niin palovahties kerkeää putsata senkin sisältä sekä tsekata pumpun letkut ja klemmarit...
Kyseessä rakennus jossa on useita firmoja ja korjaushallissakin mm kylmäaineita, öljyjä, polttoaineita, maaleja jne kemikaaleja on hitsaamisen loputtua vahdittava jo vakuutustenkin takia noin 2h.
Jos tämän joskus myyn niin olen kirjannu kaikki korjaukset, tkm, päivämäärän ja muut esim öljyt, suodattimet, nesteet, urahihna jne muut jarruhuollotkin mukaan tulevan käsikirjan muistiinpanot sivuille.
Tuolta löytyy mm maininta srs-poisto ja mittariston vaihto (uudes pienemmät km) jotka jotkut ehkä jättäs kirjaamatta tai sanomatta. Hitsaukset tunkin kohilta jatkossa helppo kattoa kun matonkin eristyksineen saa nyt minuutissa irti kun leikattu poikki penkin juuresta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tunkki läpi
Mielestäni ei edes kannata nostaa autoa kyseisistä tunkin paikoista.
Ne on tarkoitettu tienpäällä tapahtuviin rengasrikkoihin. Käytössä kuluu maalit sekä pohjan massat puhki.
Hallitunkilla vaihdetaan renkaat ja tukevasta paikasta.
Vasen etu paikka alkoi hapertua, tunkki ei mennyt läpi mutta aikaisempi omistaja tai autoliike valitettavasti käyttää näitä kohtia, myös pilarinostimella nostaessa. Parempi itse vaihtaa renkaat.
No, leikkasin kaiken ruosteen pois ja tein pohjasta täysin tasaisen, ilman sitä mädäntyvää tunkin paikkaa, kerää suolat ja paskat.
Voin sanoa että on oikea ratkaisu, suosittelen.
Muut kohdat vielä hyvässä hapessa.
Jotta vahinkoa ei tapahdu, heitin tunkin ja varakumin ulos autosta ja tilalle paukkupullo joka tuskin toimii
Ne on tarkoitettu tienpäällä tapahtuviin rengasrikkoihin. Käytössä kuluu maalit sekä pohjan massat puhki.
Hallitunkilla vaihdetaan renkaat ja tukevasta paikasta.
Vasen etu paikka alkoi hapertua, tunkki ei mennyt läpi mutta aikaisempi omistaja tai autoliike valitettavasti käyttää näitä kohtia, myös pilarinostimella nostaessa. Parempi itse vaihtaa renkaat.
No, leikkasin kaiken ruosteen pois ja tein pohjasta täysin tasaisen, ilman sitä mädäntyvää tunkin paikkaa, kerää suolat ja paskat.
Voin sanoa että on oikea ratkaisu, suosittelen.
Muut kohdat vielä hyvässä hapessa.
Jotta vahinkoa ei tapahdu, heitin tunkin ja varakumin ulos autosta ja tilalle paukkupullo joka tuskin toimii
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07
Re: Tunkki läpi
Eilen tuli laitettua talvirenkaat alle ja nostopaikkoja miettiessä tuli haettua tämä topicci auttamaan urakkaa. Tuo 3. viestissä oleva kuva kyllä auttoi paljon, ei viitsinyt ruveta nostelemaan noista "oikeista" tunkin paikoista. Perä nousikin sitten kerralla kun nosti tuosta koukun kiinnityspaikasta, keulassahan se suurin paino on.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
Re: Tunkki läpi
Tukivarsista keulasta ja koukun kiinnikkeistä takaa noussut täälläkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tunkki läpi
Keula nousee kätevästi kanssa kerralla ko. kuvassa näkyvästä front jacking pointista, joka näkyy apurungossa pyöreänä kohoumana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla