Morjens,
Mitä maksaa lämppärin moottorin vaihto? Kannattako kenno vaihtaa samalla?
Monenko tunnin työ? Mitä moottori maksaa?
Yst.terv.
Jarmo
Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: To Huhti 26, 2012 08:07
Re: Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/498/1 ... a-lammitys
aika gallis suhteessa, kaippa niitä käytettyjäkin on foorumilla kaupan.
jos kenno ei vuoda miksi vaihtaa?
vaihtohan ei maksa juuri kuin vaivan : hakunappulaa käyttäen, tiedon omaksumisen jälkeen konepelti auki, joka samalla toimii lumensuojana aletaan pikku askareisiin jotka ovat enempi käsityöluonteisia, askareet ajoitetaan vapaa ajalle jollloin työt eivät liiemmälti häiritse orastavaa innostusta. suosittelemme aamusta aikaisin aloitusta niin ei tule kiirettä.
aikaa saa menemään muutaman tunnin tai dremeliä käyttäen puoli tuntia, jos menee in medias res eli suoraan asiaan
aika gallis suhteessa, kaippa niitä käytettyjäkin on foorumilla kaupan.
jos kenno ei vuoda miksi vaihtaa?
vaihtohan ei maksa juuri kuin vaivan : hakunappulaa käyttäen, tiedon omaksumisen jälkeen konepelti auki, joka samalla toimii lumensuojana aletaan pikku askareisiin jotka ovat enempi käsityöluonteisia, askareet ajoitetaan vapaa ajalle jollloin työt eivät liiemmälti häiritse orastavaa innostusta. suosittelemme aamusta aikaisin aloitusta niin ei tule kiirettä.
aikaa saa menemään muutaman tunnin tai dremeliä käyttäen puoli tuntia, jos menee in medias res eli suoraan asiaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
Oletan ettei korjailu ole aloittajan ominta alaa.
Vika todettu varmasti moottoriin? Tosiaan käytettyjä foorumilta kun löytyy tai tuurilla joltain uusikin mikäli moottori rikki, mm etuvastuksenhan moottoriin pystyy vaihtamaan erikseenkin irto- osana.
Lankomiehen kans meni kennon vaihtoon taskulampun valossa vesisateessa pihalla 3h rauhallisin liikkein kaksine kahvitaukoineen. Tuossahan lämppärin moottori otetaan edestä niin jos kennon kunto arveluttaa silloin sen vaihto varmuuden samalla on järkevää etenkin jos ei itse korjaile.
Jos ja kun kenno alkaa joskus vuotaa niin sama puhaltimen purku ja ilmastointikennonkin (mikäli semmonen löytyy) siirto taas edessä. Kennon vaihto vei vain 15min tuosta ajasta. Nyt sen tekis kunnon valossa vajaaseen pariin tuntiin kahvitauon kans.
Kenno sen vajaa 60€ motonetis
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/498/ ... een-kennot¡
Vika todettu varmasti moottoriin? Tosiaan käytettyjä foorumilta kun löytyy tai tuurilla joltain uusikin mikäli moottori rikki, mm etuvastuksenhan moottoriin pystyy vaihtamaan erikseenkin irto- osana.
Lankomiehen kans meni kennon vaihtoon taskulampun valossa vesisateessa pihalla 3h rauhallisin liikkein kaksine kahvitaukoineen. Tuossahan lämppärin moottori otetaan edestä niin jos kennon kunto arveluttaa silloin sen vaihto varmuuden samalla on järkevää etenkin jos ei itse korjaile.
Jos ja kun kenno alkaa joskus vuotaa niin sama puhaltimen purku ja ilmastointikennonkin (mikäli semmonen löytyy) siirto taas edessä. Kennon vaihto vei vain 15min tuosta ajasta. Nyt sen tekis kunnon valossa vajaaseen pariin tuntiin kahvitauon kans.
Kenno sen vajaa 60€ motonetis
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/498/ ... een-kennot¡
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
Ensikertalaiselle vaihto on hiukan työläs, mutta tämä on nimenomaan niitä töitä, joka opettaa tekijäänsä. Aluksi erityisesti uutta laitettaessa tuntuu ettei oikein tiedä miten se sinne istuu, mutta rauhallisesti ilman väkivaltaa se sinne menee.
Akvaarion etuosa ( muodostuu ainakin uudemmissa kahdesta palasta ) kannattaa suosiolla irrottaa. Tällöin varsinainen vaihtotyö helpottuu oleellisesti.
Uusi laadukas Bosch-moottori ja lämppärin kenno, niin välttyy myöhemmin paljolta mielipahalta.
Akvaarion etuosa ( muodostuu ainakin uudemmissa kahdesta palasta ) kannattaa suosiolla irrottaa. Tällöin varsinainen vaihtotyö helpottuu oleellisesti.
Uusi laadukas Bosch-moottori ja lämppärin kenno, niin välttyy myöhemmin paljolta mielipahalta.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
Linkin takana (vähän huono) kuva, missä on purettu niin paljon että kennolle pääsee käsiksi. Tosiaan tuosta akvaarion laidasta eli valetulipellistä pitää irroittaa kaikki palat (2 muistaakseni) jotka ovat irtoavia:
http://puu.kapsi.fi/saab/9000/lampparinkenno1.jpg
Tuolla hyvät kuvalliset ohjeet Lontooksi:
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php
http://puu.kapsi.fi/saab/9000/lampparinkenno1.jpg
Tuolla hyvät kuvalliset ohjeet Lontooksi:
http://www.saab9000.com/procedures/vent ... blower.php
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Lämppärin moottorin vaihto. Onko iso jomma?
Aloittajan kalustoa muistellen, tää taisi olla lyhytlohko-CS, eli uudemmalla pyyhkijävivustolla, akvaariokotelolla ja kytkimen pääsylkällä (jos manuaaliaskilla). Nakinpala, voisi sanoa että jossain määrin työläs, mutta varsin inhimillinen tehtävä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla