Nättiätimpetti kirjoitti: ↑Ma Marras 18, 2019 20:36Katsotaan toimiiko... Oheisessa albumissa oman pelastettavan tämänhetkinen status.
https://photos.app.goo.gl/evB6TWdzko2Q8kNPA
Pelastakaa tonnareita!
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 639
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Pelastakaa tonnareita!
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Pelastakaa tonnareita!
Abs pumppu löyty muualta kuin foorumilta eli ihan perinteistä.kaikista oli otettu vain kone ja muu paalin alkaa olla tietyt osat hakusalla.
-
- "Aero"
- Viestit: 360
- Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 22:56
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Pelastakaa tonnareita!
Yli 11 vuotta yhtä cs tonnaria pelastellessa ei ole kovin montaa ajatusta tullut suoneeksi laajemmalle kuvalle automallin pelastamisessa. Monta tonnaria on tullut purettua ja paalattua. Johtavana ajatuksena on ollut oman kulkineen pävittäminen paremmaksi kuin se karvalakki 2,0t, joka se alkujaan oli. Budjetti toimintaa kuitenkin siltä osin, että toimintaan osallistustuneiden kustanjukset on katettu myymällä purkuosia niitä tarvinneille foorumin kautta. Tilan ja kokemuksen tuoman tiedon puutteen seurauksena paljon hyviä tarve osia, joita ei enää mistään uutena saa, on mennyt kierrätykseen purkuautoja paaliin lähettäessä. Nämä kaikki CS tonnareista. Tonnareiden osalta mielenkiinto ja puhe tuntuu keskittyvän juuri CS/matalakeulaisiin -92 - 98 vuosina valmistettuihin. Varhaisimmat näistä lienevät loppuvuodesta 1991 rekisteröityjä.
Matalakeulakorisia turbollisia tulee käsittääkseni säilymään vielä pitkään liikenteessä ja rekisterissä, koska ne ovat harrastajien suosiossa. Vaparit eivät, ainakaan foorumin ja autojen nettimyyntipalstojen perusteella näytä olevan kovin kiinnostavia harrastus- ja säilytyskohteita. Ja vakiokuntoiset turbotkin alkavat olla vähemmistössä.. tunnetustihan se on niin, että ahdin määrää tahdin. Ja luulosairauden iskiessä ei paluuta vakioon ole.
Netin myyntipalstoilla on vielä tarjolla gen1 tonnareista CD malleja, mutta CC:t ovat kadonneet lähes täysin. Olisi mielenkiintoista saada ymmärrys paljonko näitä CC koppaisia on vielä klubilaisilla tallessa, ajossa tai projektiaihiona?
Mikä nämä ykköskorimallin CD:t ja CC:t on vienyt? Ruoste? Vähäinen myytyjen määrä? Joku muu fataali tyyppivika?
Vai onko tämän mallin kohtalona olla samanlainen "ruma ankanpoikanen" kuin Saab 90, jota myös nopaksi kutsutaan?
Ovatko nämä molemmat 90 ja 9000CC tulevaisuuden (keräily)harvinaisuuksia?
Matalakeulakorisia turbollisia tulee käsittääkseni säilymään vielä pitkään liikenteessä ja rekisterissä, koska ne ovat harrastajien suosiossa. Vaparit eivät, ainakaan foorumin ja autojen nettimyyntipalstojen perusteella näytä olevan kovin kiinnostavia harrastus- ja säilytyskohteita. Ja vakiokuntoiset turbotkin alkavat olla vähemmistössä.. tunnetustihan se on niin, että ahdin määrää tahdin. Ja luulosairauden iskiessä ei paluuta vakioon ole.
Netin myyntipalstoilla on vielä tarjolla gen1 tonnareista CD malleja, mutta CC:t ovat kadonneet lähes täysin. Olisi mielenkiintoista saada ymmärrys paljonko näitä CC koppaisia on vielä klubilaisilla tallessa, ajossa tai projektiaihiona?
Mikä nämä ykköskorimallin CD:t ja CC:t on vienyt? Ruoste? Vähäinen myytyjen määrä? Joku muu fataali tyyppivika?
Vai onko tämän mallin kohtalona olla samanlainen "ruma ankanpoikanen" kuin Saab 90, jota myös nopaksi kutsutaan?
Ovatko nämä molemmat 90 ja 9000CC tulevaisuuden (keräily)harvinaisuuksia?
#3621
3 tonttua, 3 satkua ja femma
3 tonttua, 3 satkua ja femma
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tuli tänään pelastettua kokoelmaan 1x CD tonnari.
Edellisen viestin lähettäjälle terveisiä, CC menossa maalattavaksi ensi viikolla.
90 laskisin eri kohtalon omaavaksi kuin esim. 9000 CC tai tuo CD. 90 ei oikein koskaan ole ollut laajemmalti kiinnostava. Käsittääkseni edes uutena.
9000 taas elää välivaihetta, sen rakentelu, osien saanti ja sitämyöten laajempi kiinnostus on nyt suvantovaiheessa. Tästä muutama vuosi ja niitä isoja, tukevia tonnareita aletaan kaipailemaan..
Siirtymä siis menossa käyttö-/rakenteluautosta hiljaisen vaiheen jälkeen klassikoksi/keräilyautoksi.
Tämä oma näkemys.
Edellisen viestin lähettäjälle terveisiä, CC menossa maalattavaksi ensi viikolla.
90 laskisin eri kohtalon omaavaksi kuin esim. 9000 CC tai tuo CD. 90 ei oikein koskaan ole ollut laajemmalti kiinnostava. Käsittääkseni edes uutena.
9000 taas elää välivaihetta, sen rakentelu, osien saanti ja sitämyöten laajempi kiinnostus on nyt suvantovaiheessa. Tästä muutama vuosi ja niitä isoja, tukevia tonnareita aletaan kaipailemaan..
Siirtymä siis menossa käyttö-/rakenteluautosta hiljaisen vaiheen jälkeen klassikoksi/keräilyautoksi.
Tämä oma näkemys.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tossa ois pihassa yks turbo tonnari jos kuka haluu osia tai projektia...epäkunnossa: kytkimen työsylinteri, vetonivelet ja pallonivel, laturi, akkua ei ole, sisustus koiransyömä..
Harri 050-3861788, Loviisa
Harri 050-3861788, Loviisa
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Hakekaas joku sieltä tonnari joka lähempänä asuu, mulle piisas viime pyhän Seinäjoki-Emäsalo-Seinäjoki -kruisailu nyt kyllä hetkeksi..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
Hyvä, että näitä vielä pelastellaan.
Kertokaas viisaat, mikä on ehjänoloisen Garrett T25:sen markkina-arvo?!
Kertokaas viisaat, mikä on ehjänoloisen Garrett T25:sen markkina-arvo?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Pakko se on sanoa, että jos siitä 100 euroa saa, on se jo hyvin. Oma edellinen purkuturbo kauhealla tinkaamisella meni 80 eurolla kaupan. Kaikinpuolin tiivis ja ehjä.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Baas900 kirjoitti: ↑La Maalis 21, 2020 18:06Latolöytö:
https://m.nettiauto.com/saab/9000/11169 ... 1&vifNav=Y
Kallis mielestäni..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Pelastakaa tonnareita!
Mun mielestä kaikkea ei yksinkertaisesti vain kannata yrittää pelastaa, koska kunto on loppupeleissä jo niin huono.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tätä lähinnä ajoin takaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Pelastakaa tonnareita!
vanha auto vaatii joskus hieman hitsausta mutta tontun kaaret on jo niin haperoa ja ohutta joskus ja reikää reikän vieressä että vaatii paatunutta saabistia sekä laajoja peltitöitä jos ne kunnolla tekee että huonompia joutuu pakosti karsimaan kusarille
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Tuosta voisi sisustan ottaa toiseen ja jotain pisteosaa, mutta kyllä se hinta siellä max 200 euroa on ruholle.Baas900 kirjoitti: ↑La Maalis 21, 2020 18:06Latolöytö:
https://m.nettiauto.com/saab/9000/11169 ... 1&vifNav=Y
Siihen kun ynnää hakukustannukset, alkaa monella olla jo raja ylittynyt. Harmillista.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)