Öljyvuodoista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Öljyvuodoista

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin B234 pata ja öljypohja on märkä, olen yrittänyt kuivailla ja
pestä että näkisin vuotokohdan, epäilys kohdistuu kampiakselin stefaan.
Kun olen katsellut konehuoneeseen ( ylhäältä päin ) niin apukuskinpuolella
oleva moottorin kumityyny ( etummainen ) siinä on sellainen syvennys,
Tämä syvennys täyttyy aina öljystä...???

Mutta onko jollakin kokemusta näistä vuotokohdista..?
Miten se öljynpuhdistajan jalan alla oleva o-rengas..?

Mistä automaatti laatikko yleensä on vuotanut...?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Saabin kone on aina sen näkönen kuin se vuotas niin perkerkeleesti öljyä mutta esim tää nykyinen kulkineeni ei kuse alleen yhtään,vaikka kone on öljynen päältään.

Öljy on halvinta remontia,sanoi eräs vanha asentaja kaveri,ei pikku vuotojen kanssa kannata kauheesti painia.

Okei jos on joku vika niin kai se kannattaa korjata,usein ne on aika helppoja juttuja.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla tuli kans samanlainen kone pajalta jossa sanoivat että kampiakselin stefa oli pullahtanut pois ja vaihtoivat sen, mitä lie tarkoittivat, olisiko ollut öljypumpun luota. Joka tapauksessa sanoivat että jollei nyt loppunut niin syyllinen on vauhtipyörän takana oleva stefa, tuohon en usko koska silloin se sotkisi kytkinkopan ja öljyä lentäisi ylös asti, näin teki ainakin og900.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Käsittääkseni monasti on syynä se o-rengas öljypumpulta
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Stefasta kyllä pouhuivat, auton korjannut asentaja ei ollut paikalla kun hain auton pois, joten selvyyttä asiaan ei tullut, kun vein auton sinne niin käskin tarkistaa sen o-renkaan.
Täytyy tarkkailla loppuiko vuoto vai ei, enää ei kumminkaan haise palaneelle öljylle, ennen käryytteli katalysaattorin luona kun valui sen päälle.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Punainen paroni
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 21:49
Paikkakunta: Riihimäki

öljyvuotoja

Viesti Kirjoittaja Punainen paroni »

Mulla eka tonnari tiputteli aika vauhdillla öljyjä ja taas eräs paikallinen huolto ei saanut hommaa selvitettyä, olis pitänyt ensin pestä moottori yms. yms., oli vähän vaikeen tuntuista hommaa...

Ajelinpa sitten silloiseen Hämeenlinnan Länsiauton Saab-huoltoon, josta apu löytyikin pikahuollon kautta. Siellä eräs vanha känsäkoura kertoi heti, mistä homma(öljy) kusee. Ei muuta ku öljykello vaihtoon (siinä öljynsuodattimen lähellä B202 -koneessa) ja vuoto oli paikattu alle vartissa.
Eikä tarvinnut erikseen maksaa 150 silloista markkaa moottorin pesusta.

Työt ja osa maksoivat muistaakseni alle sata markkaa ja olinkin asiasta melkein hämilläni, että eihän tästä näin halvalla voi selvitä !!!

Tässä tapauksessa (9000CD23T) vuoto oli ilmeisesti kuitenkin lohkon etupuolella ?
No, ajattelinpa kertoa kuitenkin noin niinku infoksi muillekkin, vaikka on tätä aihetta varmaan aikaisemminkin pähkitty...
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

Samoin löytyi myöskin öljykellovuoto öljypumpun tiivisteen lisäksi.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Melko usein vuotoon on syylinen öljypumpun ja jakopään kotelon välinnen"O-RENGAS tyyppinen"tiiviste,joka ajan mittaan kovettuu ja katkeilee!!
VUOTAA silloin melko reippaasti!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Omassa 9000:ssa oli joskus ostettaessa myöskin öljyvuoto, jota me sitten ihmeteltiin päivä jos toinenkin ja päädyttiin sitte vaihtamaan öljypumpun o-rengas ja hihnapyörän stefa. Vaan ei vuoto loppunut. Vika löytyi sitten hetimmiten.. öljykellohan se oli joka vuosi. Vaihdettiin se (9€) ja vuoto katosi. :wink:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

TeePee kirjoitti:Omassa 9000:ssa oli joskus ostettaessa myöskin öljyvuoto, jota me sitten ihmeteltiin päivä jos toinenkin ja päädyttiin sitte vaihtamaan öljypumpun o-rengas ja hihnapyörän stefa. Vaan ei vuoto loppunut. Vika löytyi sitten hetimmiten.. öljykellohan se oli joka vuosi. Vaihdettiin se (9€) ja vuoto katosi. :wink:
Kertokaas onko se öljykello ( B234 ) koneessa lohkon takapuolella keskellä moottoria, jos moottoria katsotaan edestäpäin..?
( siis auton keulasta päin )
Tämä voisi selittää tuon öljyn vuotamisen pakoputken päälle..?

Olisko jollain kuvia lohkosta jossa öljykello on paikallaan..?

Jaa olisi pitänyt tutkia asiaa enemmän.
Siellähän se on missä epäilinkin..!
Saas nähdä miten tuon vaihto onnistuu..?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... dbb65a4edd
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin