Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Oli käyttiksenä 2008-2020 ja olisi vieläkin jos kansipahvi ei olisi levahtanut 2,5 vuotta sitten. On vaan sen verran muutakin fiksattavaa autossa, että se on jäänyt odottelemaan aikoja parempia.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Nykyinen CS 2.3T -93 ollut pitkäaikaisin käytössäni ollut auto eli kohta 7,5v ollut. Tosin työajot ajanut 5v pirkkavolvollla joten km määrät CS:llä pienentyneet reilusti tänä aikana.
Ainut jossa koukku niin kärryn veto ja matka-ajot lomareissuilla tuolla kyllä tehty.
Lahoaa pahasti niin saa nähdä miten 11.11 konttorilla käy. Tyytyväinen ollut ja isompaa kallista hommaa hitsauksia lukuunottamatta ei ole ilmennyt.
Kone, laatikko ja vaihteisto toimineet hyvin, stage2 ollut jo ostaessa. Ajettu nyt noin 320tkm.
Ainut jossa koukku niin kärryn veto ja matka-ajot lomareissuilla tuolla kyllä tehty.
Lahoaa pahasti niin saa nähdä miten 11.11 konttorilla käy. Tyytyväinen ollut ja isompaa kallista hommaa hitsauksia lukuunottamatta ei ole ilmennyt.
Kone, laatikko ja vaihteisto toimineet hyvin, stage2 ollut jo ostaessa. Ajettu nyt noin 320tkm.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Ostin allekirjoituksen -87 CC-tonnarin 21 vuotta sitten 369 tkm ajettuna. Nyt on mittarissa 590 tkm ja matka jatkuu. Käyttöautoina on allekirjoituksen muutkin Saabit, joten autoa kohti ei vuodessa kerry kovin paljon kilmetrejä, kun liikkumistarve on vähäistä. Katsastettuja kaikki kuitenkin, ja jatkuvasti liikennekäytössäkin 99:ä lukuunottamatta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
CS 2.0t vm -96 toisena käyttöautona. Käytettynä ostettu kun markka valuuttana. Viime vuodet ajettu vain talvisin, tämä vuorottele toisen paremmin kesään sopivan Saabin kanssa. Leppoisaa ja lämmintä menoa edelleen. Toki pientä fiksattavaa tämän ikäisessä jo esiintyy, mutta vielä kaikki on pikurahalla omatoimisesti korjattu.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
400 tkm ajettu tonnari edelleen käytössä. Vikoja matkan varrella mutta mikään niistä ei ole vielä jättänyt välille.
Ruostekin on aika hyvin pysynyt aisoissa. Taas pitää liimailla lasinpesunestesäiliötä kun näkyy vuotavan ( 2 vuoden välein pettää liimaukset).
Ruostekin on aika hyvin pysynyt aisoissa. Taas pitää liimailla lasinpesunestesäiliötä kun näkyy vuotavan ( 2 vuoden välein pettää liimaukset).
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
kohta varmaan saa ajoon 95 tonnarin kun tyyppiviat ja muut kulumisvauriot saadaan korjailtua, viimeiset puolitoista viikkoa onkin mennyt aamusta iltaan pienissä askareissa jotka ovat enempi käsityöluonteisia. nyt kojetaulun purku vuorossa pimenneiden edu polttimoiden vuoksi jotka vielä maanataina paloivat motonet 43-2644 kantoineen kuulemma käyvät.
auton vahauksessakin mentiin astetta syvemmälle vahaten kaarilistan altakin pinttymät pois. https://aijaa.com/eorlx2
auton vahauksessakin mentiin astetta syvemmälle vahaten kaarilistan altakin pinttymät pois. https://aijaa.com/eorlx2
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Mitäs leimasetä tuosta tuumasi?Kupari kirjoitti: ↑Pe Loka 28, 2022 22:53Nykyinen CS 2.3T -93 ollut pitkäaikaisin käytössäni ollut auto eli kohta 7,5v ollut. Tosin työajot ajanut 5v pirkkavolvollla joten km määrät CS:llä pienentyneet reilusti tänä aikana.
Ainut jossa koukku niin kärryn veto ja matka-ajot lomareissuilla tuolla kyllä tehty.
Lahoaa pahasti niin saa nähdä miten 11.11 konttorilla käy. Tyytyväinen ollut ja isompaa kallista hommaa hitsauksia lukuunottamatta ei ole ilmennyt.
Kone, laatikko ja vaihteisto toimineet hyvin, stage2 ollut jo ostaessa. Ajettu nyt noin 320tkm.
Täällä nyt varatonnari pääsi tositoimiin, kun kaverin -88 satkusta irtosi kampuran siivapyörä vulganoinnistaan 520tkm kohdalla. Pitäis tuo oma femmakin leimata kohta puoliin, niin luulenpa, et tonnari saabi olla nyt hetken aikaa suolan raiskattavana.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Kerrasta tuo meni läpi. Seuraavaan ainakin pelkääjän etujalkatilan lattia kun tuli nostettua väärästä kohtaa ja ratkesi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Taitaa se tunkin korva pettää jokaisesta mutta onneksi helppo korjata
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Tonnari toimittaa edelleen ainoan käyttöauton virkaa perheessä. Tuskin enää kovin pitkään, mutta silti korvaajan löytäminen voi uudemmasta kalustosta olla haastavaa.
#7529
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Saab 9000 CS 2.3tA 1997 E85
Saab 99 GL 1981
ex: Saab 9-3 Aero 2001 Biopower
Saab 9000 CSE 2.3t 1996
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
minä, nyt. Tänään hain käyttikseksi turbotonnarin.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
jep muutama viikko ajeltu tontulla ja yhtä hammasta
plussana irroitettava koukku
ja extraplussana cobra kake joten ostosten kera vain nappia painamalla ovet auki toki se ei auta mitään kun on plussalla illalla ja aamusta tuttuun tyyllin ovia saa repiä jos ei sisätilan aherrinta pidä päällä
plussana irroitettava koukku
ja extraplussana cobra kake joten ostosten kera vain nappia painamalla ovet auki toki se ei auta mitään kun on plussalla illalla ja aamusta tuttuun tyyllin ovia saa repiä jos ei sisätilan aherrinta pidä päällä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Tonnaria koskaan ajanut itse, muistaakseni, vaan olihan sekin kokemus kun työasioissa irkuissa piti käydä,
sieltä takapenkiltä täytyi ihan itsekin hieman katsella että mistä suunnasta nuo toiset liikkujat tulee (liittyy siihen että tonnarin ratti "väärällä" puolella, vasemmalla, ja onhan noilla suunnilla se "mind the gap" sekä vihje että nuo kadunmerkinnät hieman ohjaa mihin suuntaan on hyvä vilkaista).
Ja jos voi tähän liittää, onhan niitä huvittavia tapauksia matkojen varrella tullut nähtyä, kun se apparin ovi olikin toisella puolella.
sieltä takapenkiltä täytyi ihan itsekin hieman katsella että mistä suunnasta nuo toiset liikkujat tulee (liittyy siihen että tonnarin ratti "väärällä" puolella, vasemmalla, ja onhan noilla suunnilla se "mind the gap" sekä vihje että nuo kadunmerkinnät hieman ohjaa mihin suuntaan on hyvä vilkaista).
Ja jos voi tähän liittää, onhan niitä huvittavia tapauksia matkojen varrella tullut nähtyä, kun se apparin ovi olikin toisella puolella.
Viimeksi muokannut torque, To Helmi 02, 2023 18:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Juu kansainvälisessä tapahtumassa joutui siellä Ajaan vuokra autolla ja nopea tulo ympyrään ja poisajo siitä vaati keskittymistä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Henkilöitä jotka ajaa tonnarilla päivittäisenä käyttöautona
Moi,
Tonnarilla ajettu v.2001 lähtien, ensimmäinen 2.3t -1996 on jo paalattu. Nyt ainoana autonani Sveitsistä tuotu vuosimallin 1994 2.3i automaattivapari, vasta 163tkm takana. Alustasta täysin ruosteeton ja upeassa kunnossa. Puslia ja tiivisteitä on vaihdettu joka puolelle, lisäksi hiljattain tehty sylinterikannen remppa, ja äskettäin piti vaihtaa myös lämppärin puhallin, DI-boksi ja ACC ohjainyksikkö. Syyläri vuotaa hieman ja menossa vaihtoon. Sähköauto suunnitelmissa seuraavana.
t. Mase
Tonnarilla ajettu v.2001 lähtien, ensimmäinen 2.3t -1996 on jo paalattu. Nyt ainoana autonani Sveitsistä tuotu vuosimallin 1994 2.3i automaattivapari, vasta 163tkm takana. Alustasta täysin ruosteeton ja upeassa kunnossa. Puslia ja tiivisteitä on vaihdettu joka puolelle, lisäksi hiljattain tehty sylinterikannen remppa, ja äskettäin piti vaihtaa myös lämppärin puhallin, DI-boksi ja ACC ohjainyksikkö. Syyläri vuotaa hieman ja menossa vaihtoon. Sähköauto suunnitelmissa seuraavana.
t. Mase