Vaihdelaatikko ongelmia
Vaihdelaatikko ongelmia
Sellanen probleema, että moottoritienopeuksissa eli +120km/h vaihteet häviävät. Eli esim. liittymään tullessa kun pitää vaihtaa pienemmälle, niin laatikko ei anna vaihtaa. Kytkin on pohjassa, mutta kun yrittää vaihtaa vitoselta neloselle, ei mene ja kuuluu vain hirveätä kirskuntaa. Ei oikein viitsi väkisinkään survoa. Sitten kun nopeus laskee alle 60km/h, niin vaihteet menevät taas hyvin päälle. Laatikko ilmeisesti hajoamispisteessä?
-defu
-defu
Sama vika mun edellisessä laatikossa juuri tuon 5 vaihteen kanssa kun yrittää vaihtaa pienemmälle niin ei millään. se lähti kyllä pois ku vähä luistatti kytkintä ja ravisteli vaihdekeppiä. Vika korjaantu sillä ku vein auton huollettavaks niin ne sääti jotain siitä vaihtajasta että alko pelaamaan hyvin.
Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.
-defu
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.
-defu
Hieno homma eihän kytkinremontti onneksi älyttömiä maksa, kytkinpaketti 116e + työt about 250-300e.defu kirjoitti:Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.
-defu
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Oman tonnarin loota toimii muuten kuin junanvessa, mutta jos nelosella kiihdyttää lämä tiskissä ja yrittää vaihtaa vitoselle, jää se vain yritykseksi. Joutuu jonkin aikaa pitämään vapaalla ja kokeilemaan uudestaan. Ei edes kurskahtele, tuntuu kuin koko vitosen lokonen olisi kadonnut. Pitänee tarkistaa se vaihdetangon kumen kunto.
Foxbody turbo
mul on kans ongelma pelkästään ykkösen ja kakkosen kanssa, satunnaisesti ku runttaa ni menee ykköselle. Kolmonen, nelonen, vitonen ja pakki pelaa ok.
tänään tossa tarkastelin...ja todentotta laatikon ja palomuurin välissä olevan nivelen kumissa vika.
tänään tossa tarkastelin...ja todentotta laatikon ja palomuurin välissä olevan nivelen kumissa vika.
Viimeksi muokannut toofast, Ke Touko 18, 2005 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7655
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Ja sitten joku kehtaa sanoa että SAABin laatikot ei kestä..!!!!defu kirjoitti:Homma selvinnyt. Laatikossa ei ollutkaan vikaa, vaan kytkin oli hajalla.
Edellinen omistaja asentanut ilmeisesti kytkimen aivan päin peetä ja vaihdelaatikkokin oli 5cm vinossa. Huoltamomies ihmetteli, että onpa kauan kestänyt se kytkin vaikka se oli aivan lopussa ja väärin asennettu. Itse siis 3 vuotta ajanut paskalla kytkimella. Kalliiksi tulee kytkimen laitto, mutta ei sentään niin kalliiksi kuin laatikon avaus ja korjaus.
-defu
krmh...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mitähän kumia tarkoitat ? Sitä suojahaitaria vai jotain muuta ? Minäkään en meinaa saada ykköstä välillä päälle.Voi johtua myös moottorin kumitynyistä,tiedä häntä ?to4 kirjoitti:Oman tonnarin loota toimii muuten kuin junanvessa, mutta jos nelosella kiihdyttää lämä tiskissä ja yrittää vaihtaa vitoselle, jää se vain yritykseksi. Joutuu jonkin aikaa pitämään vapaalla ja kokeilemaan uudestaan. Ei edes kurskahtele, tuntuu kuin koko vitosen lokonen olisi kadonnut. Pitänee tarkistaa se vaihdetangon kumen kunto.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333