Pakokaasuarvot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

siirrä pilkkua 1 numero vasemmalle ja lisää sittne 10%.

jotain 300e

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mulla oli 009 eli vaparin amm 005sen tilalla.
toimi muuten hyvin mutta vei puoli litraa enemmän kuin orkkiksella, nyt kestää ajaa kympin kovempaa samaan kulutukseen. orkkis löyty keltaisen pörssin kautta.
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Ansis kirjoitti:Mulla oli 009 eli vaparin amm 005sen tilalla.
toimi muuten hyvin mutta vei puoli litraa enemmän kuin orkkiksella, nyt kestää ajaa kympin kovempaa samaan kulutukseen. orkkis löyty keltaisen pörssin kautta.
Siis onko tuollainen 009 vapaastihengittävässä tonnarissa vaiko satkussa?
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tonnarissa 86-87.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

jus kirjoitti:Tonnarissa 86-87.
Mulla seisoo yksi sellainen pihalla 9000i16V-87 josko tuon mittarilla saa säädettyä arvot jotta menee katsastuksesta lävitse niin taidampa kokeilla.
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Vielä aiheeseen onko tuollainen ilmamassa mittari mahdollista korjata?

Nuitahan saa kunnostettuina siis joku on kunnostanut.

Josko tuosta olisi jotain dataa kuinka tuollainen toimii ja viritetään? Kohta on kuiteskin yksi ylimääräinen tuollainen ja josko täällä suomessa tuollaisesta vaihto-osana joutuu maksamaan 400 pintaan, kannattaisi vaikka yrittää korjata.
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

herba63 kirjoitti:Vielä aiheeseen onko tuollainen ilmamassa mittari mahdollista korjata?

Nuitahan saa kunnostettuina siis joku on kunnostanut.

Josko tuosta olisi jotain dataa kuinka tuollainen toimii ja viritetään? Kohta on kuiteskin yksi ylimääräinen tuollainen ja josko täällä suomessa tuollaisesta vaihto-osana joutuu maksamaan 400 pintaan, kannattaisi vaikka yrittää korjata.
No mikä ettei, ihmisethän ne on tehny nuokin :D
Kuumalankahan se varmaan on poikki.
Lankaa en osaa sanoa mikä vastuslanka siellä on, olisi mielenkiintoista
tietää jos joku muu tietää.
Lankahan lämmitetään noin 100C.
Komponentteja ei ole kovin isoa kourallista sisällä. (sitäkin huonommin saatavia ja vaikeasti vaihdettavia)
Joku on kuulemma korjannut joskus hetkeksi kunnon elektroniikka puhdistus spraylla ja paineilmalla.

LH 2.2 IMM tulisi antaa ECUlle luokkaa ~2.0V tyhjäkäynnillä ja 'rajotinta vasten' ~5.0V mitattuna 5 pinnistä.

Edit. Platinalankaahan se on, ei taida saada k-raudasta :lol:
9000 CD 2.3 -90
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Platinalankaa sais lennokkiharrastaja kaverilta, sitä vähän pohdittiin hänen kanssaan korjaamista.

Vaan oli siinä liittimessä muitakin pinnejä ja nissäkin arvaten jotakin liikkuu?
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

6 Blue/White Mass air flow Ground 0.0 - Separate from power ground

7 Orange Mass air flow Input 2.0 - Idling, 5.0 - Full Load

8 Red/White Mass air flow, burn-off Output 4.0 - At burn-off, 0 - In
other cases

14 White Mass air flow sensor Input approx. 2

Tommoset lähtee ECUlta. Numerot siis ECUn pinnejä. Kattelen jos jostain löytys ihan noi IMMn pinninumerot.
9000 CD 2.3 -90
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ilmamassamittarin pinnit LH 2.2 -87
ECU; Väri; IMM
6; 535 Blue/White; 3
7; 536 Orange; 5
8; 537 Red/White; 1
14; 531 White; 6
; 552 Black ; 4 Maa
; Brown/white; 2 Jännitteensyöttö virta päällä
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Kiitos infosta.

Ja painajainen jatkuu sain 136tkm ajetusta ilmamaaramittarin vaihdoin tuon kun näytti hyvältä, kävin koeajolla ja tuli pelistä hauska ensin lähtee vaisusti kiihtymään rykäsee ja yrittää uudestaan ja rykäsee ja jen.

Siinä ilmamäärä mittarissa oli jonkinlainen plommi säätöruuvin päällä, onko tuo normaalisti tuollaisessa uutena? Sii säätää en ole edes yrittänyt vielä kun en ole päässyt hallille asti.

Vaan tuntuu jotta saattaisi olla tuokin ilmamaarämittari viallinen? on jo toinen jonka olen hommannut käytetyn, voikohan tuollaista saada ehjää käytettyä?
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Aiheeseen hiukan liittyen: mulla olis sähköisessä muodossa 90 sivua kirjasta Saab 9000 korjaamon käsikirja 2:3 Polttoainejärjestelmä M 1985 - 93. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/LH/117_1764_2.jpg

Laittaisin veppiin jakoon mutta levytilaa puuttuu. Voisin lähettää spostilla, paketin koko on 9 megaa.

juha.ursin@saabclub.fi
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

No menihän se läpi katsastuksesta ja nyt ol CO 0,17 :roll: siksi rykii kun käy pikkasen laihalla, no pitänee saada säätöön.

Minulla taitaa löytyä tuollainen kirja paperiversiona, pitänee sitä kohta pikkasen lukea. Vaan ennenkuin luen tuota joku voisi kertoa jotta onko tuo ilmamaaramittarin ruuvista säätäminen paraspaikka säätää arvot kohdalleen, tuossa meitsilläkun on se plommikin päällä???
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Tässä on polttoainejärjestelmä osuus 9000 korjaamokäsikirjasta.
Tämä on jus:ilta ja kiitokset hänelle. Hän myös esitti toiveen että ne jotka lataavat tämän liittyisivät samalla klubiin :D
...taitas koskea myös minua :roll:

Jos tämä loukkaa jotain tekijänoikeuksia tjsp. Ottakaa yhteys minuun.

Polttoainejarjestelma_M_1985-93.rar

Polttoainejarjestelma_M_1985-93.zip

Edit. Yleisön pyynnöstä lisätty myös zip paketti jos rar ei ole suosiossa :D
Viimeksi muokannut riisipussi, Ma Maalis 01, 2004 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CD 2.3 -90
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Sairauden tässä vaiheessa pitänee liittyä :D
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
Vastaa Viestiin