9000 CSE 2.3 turbo A -93 "kaikilla mausteilla" tul

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

9000 CSE 2.3 turbo A -93 "kaikilla mausteilla" tul

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Nyt sitten vihdoinkin olen taas täydellisen aito Saabisti, eli Volvo vaihtui Saabiin (Volvo on kyllä vielä myytävänä, muttei minulla).

Uutukaisesta löytyy tietoa sivuiltani http://www.saabistinet.com ja Sieltä Omat Saabit ... tai suora linkki http://www.saabistinet.com/saab9000cse.htm

Muutamia jo tiedossa olevia "juttuja" autossa onkin kylkipainaumia lukuunottamatta:

- tuontiauto
- kiihdytettäessä matkustamoon tulee jäähdytysnesteen haju (kuten edellisessäkin tonnarissani, mutta nestettä ei koskaan hävinnyt)
- paisuntasäiliössä velloo tyhjäkäynnillä (liekö normaalia)
- tyhjäkäynti ontuu, käy epätasaisesti
- ahtaa vain peruspaineilla
- toinen etupyöränlaakeri jurisee
- kattoluukku suhisee ja vinkuu vauhdissa
- hantin sähköpenkin selkänojan toinen moottori ei toimi
- bensapumpun peltinen suojaluukku jää noin pari senttiä ilmaan pumpusta tulevien putkien takia ?????? (tavaratilan lattia irti siitä syystä)

Muuta huomioitavaa verrattuna kahteen edelliseen tonnariin :)
- Airbagista johtuen ratin syvyyssäätöä ei ole
- Pitkällä miehellä pää katossa kiinni kattoluukun takia :)
- peruutusvalot molemmilla puolilla (vaikka CS-kori) ja erillinen sumutakavalo puskurissa (tuontipeli)
- ON SE VAAN SAAB !!! :D

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Onnittelut!
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 9000 CSE 2.3 turbo A -93 "kaikilla mausteilla"

Viesti Kirjoittaja Jope »

saabistinet kirjoitti: Muuta huomioitavaa verrattuna kahteen edelliseen tonnariin :)
- Airbagista johtuen ratin syvyyssäätöä ei ole
Missähän vaiheessa tuo on sitten saatu bägillisiin autoihin takaisin? M96:ssa ja sitä uudemmissa se ainakin on olemassa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 9000 CSE 2.3 turbo A -93 "kaikilla mausteilla"

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Jope kirjoitti:
saabistinet kirjoitti: Muuta huomioitavaa verrattuna kahteen edelliseen tonnariin :)
- Airbagista johtuen ratin syvyyssäätöä ei ole
Missähän vaiheessa tuo on sitten saatu bägillisiin autoihin takaisin? M96:ssa ja sitä uudemmissa se ainakin on olemassa.
Pitää nyt vielä tarkkaan katsoa, ettei säätötanko ole irronnut tai katkennut, mutta ainakaan eilen en sellaista havainnut ja muutenkin rattiakseli oli kyllä tosi tanakka.
Vai onkohan tämäkin joku tuontiauto-jippo ettei säätöä ole.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Laitoin jo Terolle suoraan mailia asiasta, mutta mielestäni tuo on M94, sillä kuvista en immiä löytänyt ja map-anturikin taitaa rintapellissä majailla.
Voin olla väärässäkin, mutta tavan cs-malleihin trionic tuli juuri mallivuodeksi '94 ja sitä ennen niissä oli lh-jet.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tobbana kirjoitti:Laitoin jo Terolle suoraan mailia asiasta, mutta mielestäni tuo on M94, sillä kuvista en immiä löytänyt ja map-anturikin taitaa rintapellissä majailla.
Voin olla väärässäkin, mutta tavan cs-malleihin trionic tuli juuri mallivuodeksi '94 ja sitä ennen niissä oli lh-jet.

-Sami
Voit toki olla väärässä ja oletkin. :wink: Korimallilla ei ole väliä. Vain vuosimallilla ja moottoriversiolla.

-93 2.3T on jo trionic. Tosin vielä pitkälohkokoneella ja eri kampiakselinasennontunnistustavalla ja siitä johtuen erilainen trionic eli 5.2 kun -94 ja uudemmissa on 5.5.

Aiheesta lisää :
Saab 9000 FAQ:ssa

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ratin etäisyyssäätökin löytyy ruuvin takaa. Ei siis erillistä vipua, kuten uudemmissa. Ennen vanhaan kuvittelivat, että Airbagin johdot jotenkin vaurioituvat jos rattia hinkataan edestakas.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

peinu kirjoitti:
Tobbana kirjoitti:Laitoin jo Terolle suoraan mailia asiasta, mutta mielestäni tuo on M94, sillä kuvista en immiä löytänyt ja map-anturikin taitaa rintapellissä majailla.
Voin olla väärässäkin, mutta tavan cs-malleihin trionic tuli juuri mallivuodeksi '94 ja sitä ennen niissä oli lh-jet.

-Sami
Voit toki olla väärässä ja oletkin. :wink: Korimallilla ei ole väliä. Vain vuosimallilla ja moottoriversiolla.

-93 2.3T on jo trionic. Tosin vielä pitkälohkokoneella ja eri kampiakselinasennontunnistustavalla ja siitä johtuen erilainen trionic eli 5.2 kun -94 ja uudemmissa on 5.5.

Aiheesta lisää :
Saab 9000 FAQ:ssa
Privaattimailissa Terolle mainitsinkin nuo versionumerot, mutta aiemman tietouteni mukaan lh-jet oli muissa cs:ssä paitsi aerossa, jossa tosiaan olisi tuo t5.2. Mutta kaikkea sitä oppii. M94 olisi sitten tullut t5.5 muihinkin cs-malleihin. Toki vaparit ja kutvoset erikseen. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Tobbana kirjoitti: Privaattimailissa Terolle mainitsinkin nuo versionumerot, mutta aiemman tietouteni mukaan lh-jet oli muissa cs:ssä paitsi aerossa, jossa tosiaan olisi tuo t5.2. Mutta kaikkea sitä oppii. M94 olisi sitten tullut t5.5 muihinkin cs-malleihin. Toki vaparit ja kutvoset erikseen. :)

-Sami
Minen noista mapeista ja immeistä tiiä mittään, minä vaan ajelen :)

Mistäs saan selville onko tuossa Trionic vai LH ?

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabistinet kirjoitti: Minen noista mapeista ja immeistä tiiä mittään, minä vaan ajelen :)

Mistäs saan selville onko tuossa Trionic vai LH ?

TERO
Huomaa minun signature.

Asiassa ei ole mitään epäselvyyttä. Trionic 5.2 Boksin osanumero on:

Kuva

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

webastoa ei näytä olevan, oliko kauko-ohjattu lukitus? takailmastointi (onko näitä joku nähnyt livenä?)? Takataupakansytytin (paikka löytyy). Olikos pelkääjän penkki muistilla? Entä korkeussäädettävät ajovalot?

mitäs muita varusteita tuosta nyt puuttuisikaan :D eli ei ole ihan kaikilla herkuilla, vaikka messevät varusteet onkin (*kade tuosta kattoluukusta*).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Hmmh... onko tää se mikä oli nettiautossa? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=592661

Nätti peli :)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Paitsi tuo takasumuvalo on aika virityksen näköinen, he!
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Boiga kirjoitti:webastoa ei näytä olevan, oliko kauko-ohjattu lukitus? takailmastointi (onko näitä joku nähnyt livenä?)? Takataupakansytytin (paikka löytyy). Olikos pelkääjän penkki muistilla? Entä korkeussäädettävät ajovalot?

mitäs muita varusteita tuosta nyt puuttuisikaan :D eli ei ole ihan kaikilla herkuilla, vaikka messevät varusteet onkin (*kade tuosta kattoluukusta*).
Juu ei ihan kaikilla herkuilla sentään, eli kaikki nuo mainitsemasi puuttuu :)

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Mawerick kirjoitti:Hmmh... onko tää se mikä oli nettiautossa? http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=592661

Nätti peli :)
Juu, sama peli oli, tosin nyt vasta merkattu myydyksi :)

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Vastaa Viestiin