9000 & automaatti???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
AlliumPorrum
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 13:29
Paikkakunta: Jyväskylä

9000 & automaatti???

Viesti Kirjoittaja AlliumPorrum »

Moi,

olen ostamassa uudempi koppaista 9000:sta, mielellään 2.3 koneella ja automaattilaatikolla. Miten lie noiden automaattien kestävyyden laita? Eli paljonko noilla suunnilleen voi ajella ennenkuin pitää tehdä remonttia? Tuohan on tietysti yksilö kysymys, mutta tarkoitankin sitä että onko remontti luultavimmin edessä esim. jos on ajettu 200tkm tai 400tkm??

Entäs mahdollisten korjausten hinta, onko nuo kovinkin kalliita laitettavia?

Kolmannekseen, osaako joku neuvoa kuinka voisi koeajolla hieman selvittää että onko loota kunnossa vaiko eikö? Eli mistä huomaa jos alkaa olla remonttia tulossa??

Kiitos jo etukäteen!

/Purjo
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Tonnarin...

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

...tomaatit on saksalaisen ZF tekemiä ja kokonaisuudessaan kelpo koteloita. Edellisellä oli ajettu 335 tkm ennen auton vaihtoa ja laatikossa ei vikaa.

Kysy dokumenttia laatikon öljyjen vaihdosta ja suodattimen vaihdosta, ovat elintärkeitä automaatille! Ne tulee vaihtaa n. 40 - 60 tkm:n välein. Kylmänä revittely ja muutenkin repivä ajotyyli on tomaatille pahasta. Automaatit on herrasmies vehkeitä, eikä sovellu "vakio kalustolla kilpa-ajoon..."

Jos remonttia tulee, ovat tietenkin melko kalliita, mutta AVK:sta tai muualta kannattaa tapauksen satuttua kysellä vaihtolaatikkoa.

Koeajolla voi "perstuntumalla" kuulostella vaihtoja. Eli 1 -> 2 voi olla vähän outo, ei töki, mutta ei mene yhtä pehmeästi kuin muut, tapauskohtaisia eroja on. Muut vaihdot pitäisi mennä melko huomaamattomasti, 3 -> 4 meille menee n. 60 km/h ja kierrokset reilut 2000 rpm. Ja kone 2.3 vapari.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

oljy

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

tämä neuvo käy kaikkiin automaateihin. nosta lämpimän laatikon öljy tikku
koneen käydessä ulos ja nuuhki haiseeko palaneele.myös öljy pitää olla kirkasta.jos loota luistaa oljy kuumenee ja haisee palanelle.automaatti kestää jos oljyt on vaihdettu ajallaan. sitä ei voi tumpelokaan käyttää väärin niin kuin manuaalia.myös kone pääsee automaatin kaverina
yleensä vähemällä.ja yksi murhe vähemmän KYTKIN.
Viimeksi muokannut YKÄ, Ti Maalis 09, 2004 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

onko näin

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

normaalisti aika teoreetinen juttu että joku vetää ales kolmoselle
liian isosta vauhdista.mutta jos se on mahdollista niin ei varmaan
kovin yleistä?
tth78
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 11:42

Viesti Kirjoittaja tth78 »

Tumpelointia on myös kun liikennevaloissa odotellessa on vaihtanut vapaalle ja valojen vaihtuessa kytkee D:n päälle ja lähtee kiihdyttämään odottamatta vaihteen kytkeytymistä päälle.

Olen nähnyt nin tehtävän valitettavan monen toimesta, ketkä ovat manuaalilla tottuneet ajamaan.
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
Vastaa Viestiin