Mikä mahtaa olla vikana tuossa isäukon autossa. Auto siis 94 mallin CDE 2,3t joka muutettu joskus valtioneuvoston aikoina 200 heppaiseksi. Vika ilmeni aikanaan rajuissa kiihdytyksissä, aivan kuin bensan syöttö katkeaisi kokonaan, mistä seuraakin raju nykäisy. Liikkeessä korjasivat ja sanoivat, että hukkaportin tanko oli jumissa, vika pysyikin pois kun velipojan kanssa annettiin autolle kyytiä vähän enemmän aikanaan.
No nyt vika on palannut, ku ei oo auto saanut kenkää tarpeeksi. Viian ei pitäisi olla ainakaan tangossa, joka liikkuu nyt keveest. Vika vain tuntuu pahenevan koko ajan, nykyään kestää pikku vaihteilla vähän kiihdyttelyä, mutta isommilla vaihteilla ohituksetkin on tuskaa ku pätkii niin per......sti.
Jos joku tietää viasta, niin auttakee saabia mäessä!
Nykivä 9000 2,3t
Tuntuu tutuilta nuo yllämainitut oireet. Tekee samaa myös omassa tonnarissani cd 2,3 turbo. Sähkövikaa veikkaavat korjaamolta, mutta sen paikallistaminen jo tuottaa enemmän päänvaivaa.
Sytytysboxia eniten epäilevät, mutta sen kokeileminen vähän hankalampaa kun ei tahdo löytyä sitä joka ensin kokeilisi toimiiko tämä vanha sytytysboxi kuinka ?? Tietysti kun ostaa uuden hieman yli 200 eurolla niin tietää, että se pelaa, mutta eikö missään ole gurua joka voisi ekaks tosiaan testata tämän vanhan boxin ?? Sais ikäänkuin pois suljettua niitä mahdollisia vika paikkoja missä se vika ei ainakaan ole. Että tällaista hienosäätöä.
Minkälainen tuo magneettiventtiili on ja miten se pääsee vaikuttamaan sähköpuoleen ???
Sytytysboxia eniten epäilevät, mutta sen kokeileminen vähän hankalampaa kun ei tahdo löytyä sitä joka ensin kokeilisi toimiiko tämä vanha sytytysboxi kuinka ?? Tietysti kun ostaa uuden hieman yli 200 eurolla niin tietää, että se pelaa, mutta eikö missään ole gurua joka voisi ekaks tosiaan testata tämän vanhan boxin ?? Sais ikäänkuin pois suljettua niitä mahdollisia vika paikkoja missä se vika ei ainakaan ole. Että tällaista hienosäätöä.
Minkälainen tuo magneettiventtiili on ja miten se pääsee vaikuttamaan sähköpuoleen ???
Kannattaa ensialkuun tarkastaa kaikki putket ja letkut, mitkä ovat yhteydessä ahtopaineen kanssa.
Oma kärry pätki miten sattu ja välillä kovasti, kun oli parista paikasta liitokset tärissy irti/löysälle.
Tuo viittais aika pitkälti tollaseen vikaan, koska ilmenee kovassa kiihdytyksessä ---> isoilla paineilla
Oma kärry pätki miten sattu ja välillä kovasti, kun oli parista paikasta liitokset tärissy irti/löysälle.
Tuo viittais aika pitkälti tollaseen vikaan, koska ilmenee kovassa kiihdytyksessä ---> isoilla paineilla
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Kannattaa mitata se ahtopaine ihan oikeella mittarilla (sellaisella jossa on mitta asteikko numeroilla). Ensin peruspaineen mittaus ja sitten täyden paineen mittaus. Haulla löytyy asiaan ohjeita ja muuta opastusta.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kyllä itsekin yhtyisin tuon sytkäboksin veikkaajiin.
Tämä on kyllä yksi yleisimmistä vioista joten sitä on käsitelty täällä forumissa vähintään kerta viikossa. Kannattaa käyttää hakua.
Tämä on kyllä yksi yleisimmistä vioista joten sitä on käsitelty täällä forumissa vähintään kerta viikossa. Kannattaa käyttää hakua.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kokeilisin joka tapauksessa...
ensin varmuudella toimivilla tulpilla ja sen jälkeen esim. toimivalla laina di-boksilla. Oireet ovat kuitenkin niissäkin tuon kaltaisia.