Aeron odotus (tulihan se lopulta)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Aeron odotus (tulihan se lopulta)

Viesti Kirjoittaja tontur »

Moikka!
Pitkästä aikaa mieli korkealla, tosin odottavan aika on pitkä.
Eli 9000 Aero Hirsch performance tilattu ja rantautunee Suomen kamaralle parin viikon kuluttua :D
Muutaman kuukauden ajoin toisella ruotsalaisella traktorilla ja ei helvetti....AUTO isolla A:lla oli laitettava jälleen tilaukseen :wink:
Sivuja on tullut luettua aika ajoin ja todettava jälleen kerran, että kerran saabisti, aina saabisti.....
Viimeksi muokannut tontur, Su Kesä 18, 2006 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Oltsa kirjoitti:Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
Tuskin mitään sen kummempia, mahtunee tehorajoihin, mutta päästöistä voi tulla sanomista. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Oltsa kirjoitti:Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
Jos otteessa lukee tuo "184kW" niin älä ainakaan hirveästi enään piristä, muuten tulee muuta huolta, kuin katastusmiehen sanomiset.

Ja eihän se "setä" siihen puutu jos kerran otteessa noin lukee ja jos auton lähde on EU:n sisältä. :)
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Oltsa kirjoitti:Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
Tuskin mitää, noi hirssit on TUV hyväksyttyjä joten ei pitäs olla mitään ongelmaa , kuhan saa vielä asiasta paprut mukaan.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kerrohan tarinaa autosta kun saat sen, ja kuvien kera!
Ois mielenkiintoista kuulla paljonko Hirsch-viritetty ahtaa. Eli jos mittaria
löytyy niin otappa lukemat ylös jos viitsit.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja suapas »

Oltsa kirjoitti:Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
Ettei se pieni "kateuspiru" laittanu kommentoimaan... 184 KW on ihan kivasti ja se vääntö...kerran kokeiltu ja ikuisesti rakastunu...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

suapas kirjoitti:
Oltsa kirjoitti:Miteäs tossa rekiseriotteessa lukee tehojen kohdalla 184kw? Mitähän katsastus-setä mahtaa tuumata?
Ettei se pieni "kateuspiru" laittanu kommentoimaan... 184 KW on ihan kivasti ja se vääntö...kerran kokeiltu ja ikuisesti rakastunu...
Sama tuli kieltämättä mieleen :lol: Ajattelin vain ensin jättää kertomatta... Nuo on juuri ne vakio kommentit jotka saa yleensä kuulla jos erehtyy kertomaan että autoa on viritetty. Eli "mitäs jos katsastus setä.." ja "miten vaihdelaatikko...". Vastaukset: Setä ei tykkää, eikä myöskään laatikko. Mutta kun ei kerro niille...
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Saksalaisessa rekisteriotteessa näyttää lukevan 184 kw / 5500
Toivottavasti ei tule isompia ongelmia katsastuksessa.
Mitähän kaikkea tähän Hirschin pakettiin kuulunee????
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

tontur kirjoitti:Saksalaisessa rekisteriotteessa näyttää lukevan 184 kw / 5500
Toivottavasti ei tule isompia ongelmia katsastuksessa.
Mitähän kaikkea tähän Hirschin pakettiin kuulunee????
Käsittääkseni pelkkä softa. Tampereellahan on yks -94 Aero jossa toi 250Hp:n setti on kiinni.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin, eikös nuo Hirsch:in lastut ole TÜV-hyväksyttyjä, ja kuuluvat ainakin 9-5:ssa (ja vissiin muissakin uusissa) olevan katsastajienkin kelpuuttamia saabin omien "viriboksien" ohella. Eli luulis nyt että tuo tonnariinkin tarkoitettu olisi täysin laillinen. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Ettei se pieni "kateuspiru" laittanu kommentoimaan... 184 KW on ihan kivasti ja se vääntö...kerran kokeiltu ja ikuisesti rakastunu...
Kyllähän toi kateelliseksi vetää varsinkin kun oma Aero ahtaa tällä hetkellä 0.5bar :lol: :lol: Maanantaina pitäisi vähän enemmän.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Ensimmäiset koeajot ajettu. :D
Onhan se hieno, vaikkakin vanha ja paljon ajettu......
Mukava vertailla entiseen vm. -98:siin, kyllä sen huomaa, että autolla on ajettu 100 tkm enemmän kuin entisellä.
Alustaa on laskettu ihan reippaasti. Aikamoinen kivireki vakio Aeron alustaan verrattuna. Voihan se kovuus tulla osittain myös noista 17" renkaista, joissa on 45 sarjan renkaat. Autolla pystyy tosin ajamaan mutkaan puolta kovemmin kuin entisellä :twisted: .
Noin persdynolla verrattuna voimaa on ainakin saman verran kuin entisessä :D
Cruisen toiminta on aika hanurista, liekö jotakin pielessä vai kuuluuko ominaisuuteen herkkä nykiminen....
Toki muutama lommokin autosta löytyy.
Aikamoinen jurina kuuluu vedättäessä, luultavasti vetoakseleista.
Niin ja ne "lepakkopenkit", perhanan mukavat ja vielä sähköiset.
Täytynee napata pari kuvaa, kunhan pesen ensin Saksan pölyt pois.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Vastaa Viestiin