Valohoitoa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Valohoitoa

Viesti Kirjoittaja osku »

Aloin tässä perjantai-illan ratoksi katselee CSE:n
mittariston polttimoita. Heräsi pari kysymystä:
-Mikä varoitusvalo on EXH, alkup. käyttis ei tunne.
olisko joku lamba-anturivalo?(tarpeellinen? siinä oli
kuiten polttimo)
-SRS vieressä oleva BLINK oli ilman polttimoa. Pitäiskö
olla välttämättä? Jos poistettu mikä lie vois olla syy
moiseen?
- TCS polttimo kuiten oli paikoillaan vaikkei itse systeemiä
ole.
-Kuinka paljon lisää pitää mittaristoa purkaa, että löytyy
bensan loppumisuhan valo?
-Pitäiskö kiekkamittarissa palaa vihreä ajovalojen merkkivalo?
Auto siis 9000 2.0 t CSE - 96
SAAB on nautinto tien päällä
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Valohoitoa

Viesti Kirjoittaja Jope »

osku kirjoitti:-Mikä varoitusvalo on EXH, alkup. käyttis ei tunne. olisko joku lamba-anturivalo?(tarpeellinen? siinä oli kuiten polttimo)
Joissain markkina-alueissa tarpeellinen. Ilmaisee, että katti on kuuma, jolloin ei autoa parane ajaa syttyvän tavaran päälle parkkiin (esim pitkä kuiva heinä).
-SRS vieressä oleva BLINK oli ilman polttimoa. Pitäiskö olla välttämättä? Jos poistettu mikä lie vois olla syy moiseen?
Taas jonkun toisen markkina-alueen juttuja, olikohan vilkkuihin liittyvä? Your guess is as good as mine.
- TCS polttimo kuiten oli paikoillaan vaikkei itse systeemiä ole.
Halvempaa tehdä paljon samanlaisia mittaristoja kuin että pitää varastossa montaa erilaista riippuen auton varustuksesta.
-Kuinka paljon lisää pitää mittaristoa purkaa, että löytyy bensan loppumisuhan valo?
Sun pitää ottaa se monitoimimittarin piirilevy muistaakseni irti, sitten näkyy..
-Pitäiskö kiekkamittarissa palaa vihreä ajovalojen merkkivalo?
Pitäisi.

Pikku vinkkinä: foorumisofta muotoilee rivit automaattisesti samaan tyyliin kuin tekstinkäsittelyohjelmatkin tekee.

Sun ei tarvitse lyödä enteriä kun tekstinsyöttöboksin oikea reuna tulee vastaan, ainoastaan kappaleen jaot tehdään enterillä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Luulisin itse kyllä, että tuo BLINK polttimo on nimenomaan
se joka sitte vilkuttaa SRS valoa, koska jos jompikumpi palaa niin pitäis SRS palaa/vilkkua kabiinin puolella; ovat nääs samassa lokerossa.
Sitä vaan, että onko tuolla muuta väliä, ku se että sitte itse tietää onko vika tilapäinen vai päälläoleva? Miten se taas oli; jos vilkuttaa on vika koko ajan ja jos koko ajan päällä, on vain tilapäinen mielenhäiriö?!
PS. mulla SRS valo palaa koko ajan ja kun syttyi niin muistaakseni yhtäaikaa lakkasi töötti toimimasta( vaikee just sanoo ku harvemmin tarvii). Epäilen itse vian olevan jousikellossa. Sellainen ostolistalla muttei oo kukaan tarjonnu.
PPS. Kiva muuten ku sain kojelaudan kasaan niin vasen puoli taustasta pimeenä, no onneks palautu nyrkiniskulla. Meinas jo tulla mieleen :evil: :twisted:
SAAB on nautinto tien päällä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onks mulla joku epäsikiö, kun en moista blink polttimoo oo havainnut, ja tuo tankkivalokin oli alunperin ihan hehkulamppu. :( Toki nyt on kaikki vaihdetut polttimot muuttuneet pikkuhiljaa tuollaisiksi lähes ikuisiksi. :)
(Tuo SRS on palanut sitten senkin edestä, ja nyt sen kanssa on päästy jopa sopuun, eli kun syttyy, niin apu löytyy läheltä eikä maksa kuin vaivan + pullakahveet. :)
Ja syttyy sitten noissa OBD tonnareissa aikasen helposti, eli väärä sulake virran ollessa päällä irti, niin heti on tilapäinen katkos / maasulku kommunikoinnissa aktiivisena ja se SRS möllöttää. :?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ihan 100 varma en tuosta SRS polttimoiden määrästä ole, enkä viitsi moisen takia uudestaan avata. (nyt kun ei pala mitään ylimääräistä). :)
Ja ikinä se ei ole edes vilkkunut, edes PC:n perässä, eli moista toimintoa lienee enään jubeissa ole. :? Palaa tai ei. :(

Vaan tuo mun kulkineeseen pätevä schema:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... /13776.pdf
Väittää jotta polttimoita on vain yksi, vaikka itse boksissa lukee päällä Bocsh. :? (Sisällä lukee aika vähän). :(

Ja tuo tankkivalo oli hehkulangalla varustettu polttimo, (100 varmasti), vaikka onkin siinä mittarin yhteydessä. Toki ei ollut vaihdettavissa muuten, kuin koko yhdistelmä mittari purkamalla. :(
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Onkos mimmi nyt täysin oikeassa? Itse mittariston takana käyneenä
uskaltaisin väittää toista. Eli SRS ja BLINK polttimot yhdistyvät samaan
lokruun, joka näyttää hytän puolelle punainen SRS.
Eli aiheuttaako toinen jatkuvan palamisen ja toinen vilkkumisen?
Eikös se piktogrammin yleisvalo ole erillään niistä?
Otin asioista digikuvia, en vain osaa saada tänne :oops:
Voin lähettää e-mail, jos joku saa siirrettyä tänne
SAAB on nautinto tien päällä
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Siis ainoa edellinen nais omistaja ei tunnusta tunketuneensa
mittaristoon. On ihmeellistä että BLINK oli tyhjä. Ja järjestelmä
toimi keskusyksikön(411e) vaihdon jälkeen lähes pari kuukautta.
Aiemmin kolari, jossa srs toiminu: .bagi laukes+vyöt.(kuski pääs ulos. apuk. vyö jumi tietenki ku siinä ei istunu ketään,(penkin siirto löysytti))
Nais omistajan kolarin jälkeen vaihdettu; etuvyöt kiristimineen,
pari kertaa eri ratti bageineen, pari käytettyä keskusyksikköä ennen
tuliuutta(toimivaa) :evil: . Ja niitä lokkarin päällä olevia tunnareita ei sitte ole
näissä uudemmissa;Oulun Aineellakin kuluttivat 10 min vaikka sanoin, ettei
niitä kertakaikkiaan löydy(jos ei poistettu); turhaa posauttaa pienissä nopeuksissa kunhan tulee tarpeeks lujaa edestä. (Boxin suunta)(keskitunneli)
Siis vain täytyykö se uskoa, että pikku pienissä on tullu kierrettyä
jousikelloa kierros väärään suuntaan ja sieltä kontaktit poikki.
Täytynee vielä kokeilla toisella ratilla löytyykö tyyttiä :cry:
SAAB on nautinto tien päällä
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Valohoitoa

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jope kirjoitti:
-Pitäiskö kiekkamittarissa palaa vihreä ajovalojen merkkivalo?
Pitäisi.
Tästä täytyy kysyä vielä! Kyseinen valo toimi kun tuon -95:n ostin ja muistaakseni seuraavanakin päivänä, muttei sen jälkeen ole enää palanut. Miksiköhän? Kaikki toimii muuten normaalisti.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Ajovalojen merkkivalon saa sammumaan ottamalla valokytkimen takaa (2-napaisen) oikosulkulenkin pois (muistaakseni vihreissä johdoissa).
Tässä? Missä? :?

Kuva
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Ei kait kuitenkaan kyseessä ole tämä oikosulkulenkki? :?:

Kuva

2-napainen ainakin on... :P
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Vastaa Viestiin