ostamassa 9000 CD + ABS + TCS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabistinet kirjoitti: Eikös tuohon TCS:n toimintoihin liity myös tuo kaasuläppäkotelo vai mikä se on nimeltään, sähköinen kaasunsäädin tms ?
Senhän joskus sanottiin maksavan toista tonnia.

Kuvassa tämä http://muut.saabistinet.com/kaalapkot.jpg
Eipä noita ihan kaikkia osia kannata Laakkosen tiskiltä hakea.

Ameriikoissa myyvät noita kunnostettuna jopa alle tonnin :)

Kyllä noita on vielä käytettynä ehjiäkin jäljellä ja autot on siinä iässä, että purkuosiakin jo löytyy hyvin. Saattavat välillä olla kiven takana, mutta ruotsin kielen auttava ymmärtäminen ja luja tahto vie läpi harmaan kivenkin.

ruottalaisia purkufirmojen osia:
http://www.lagabasen.se
(ei toimi firefoxilla vaan MS internet exploreria kehiin)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Onhan tuollaisen samanlaisen pommin kanssa jo pari vuotta pärjännyt. Jotain pientä vähän joka välissä, mutta crc ja sähköspray tekee ihmeitä. :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

saabistinet kirjoitti:Eikös tuohon TCS:n toimintoihin liity myös tuo kaasuläppäkotelo vai mikä se on nimeltään, sähköinen kaasunsäädin tms ?
Senhän joskus sanottiin maksavan toista tonnia.
Yksityiseltä käytettynä hankitut ehjät osat maksavat suuruusluokaltaan seuraavasti: läppäkotelo (250e), boksi (50e), venttiilit 2kpl (30e/kpl). Tuohon vikakoodien luku ja nollaus n.40e/kerta. Johtosarjoissa olevien vikojen korjaus ei maksa käytännössä kuin vaivan. Nuo osat vaihtamalla tulee kuntoon ainakin 90% viallisesti TCS tapauksista.

Toinen vaihtoehto on poistaa koko TCS-käytöstä. Tuohon muutokseen tarvitaan vain muutama osa, jotka kalleimmillaankin maksavat pari sataa euroa käytettynä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

käväisin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo käväisin sitten katsomassa autoa.

Vielä jäi ostamatta kun siinä muutamat seikat askarrutti.

Autoa ei saatu edes käymään. Ensin ei ollut virtaa ja koetettiin latailla toisella autolla, ilman tulosta. Sitten akunvaihdon jälkeen ei taas ollut bensaa.

Muutenkin autossa oli askarruttavia seikkoja. Kunto ei ollut mikään timantti, etenkään korin pellien puolesta. Mm. ovien reunoissa alhaalla ja etenkin kulmissa oli edenneitä ruostevaurioita. Mm. käsin koettamalla ko. kohdista lähti jopa paloja. Kuskin jalkatilassa oli matto ihmeellisesti koholla ja pohjassa oli pehmeä kohta josta löysin reiän.

Takana oli vettä vararengastilassa, ja myöäs ruostetta näkyi jonkinverran. Samaten takaluukun alareunassa oli alkavaa korroosiota ja mm. liimaus irronnut. Samaten oli takaluukun verhoilu irti. Takakontti oli todella kostea.

Oikea etulokasuoja heilui kovasti. Maskin kiinnityspisteistä 2 kolmesta oli ylhäältä poikki. Etulamput olivat todella sumuiset ja vetiset. En tiedä olisko heijastimet sitten enää vuoden seisonnan jälkeen hyvät. Lampunlasi oli rikki.

Ikävännäköisin pelleistä oli katto. Kattoluukun etupuolella etusivureunoissa maali oli kovasti kupruillut ja keskeltä jo rikkikin. Kiinnostas tietää että mistä tälläinen ruostuminen joka etenee katossa sisällä johtuu? Ja että kuinka vaikee se yleensä olis korjata?

Tietysti autossa jotain ehjiäkin paikkoja olisi, mutta sinne se nyt jäi koska käymäänkään sitä ei saatu helpolla.
SAAB
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: käväisin

Viesti Kirjoittaja peinu »

kimmoisa kirjoitti: Tietysti autossa jotain ehjiäkin paikkoja olisi, mutta sinne se nyt jäi koska käymäänkään sitä ei saatu helpolla.
:)

Eipä sitä kai muutaman ehjän paikan takia kannata autoa ostaa :) Ei varmaan ollut hinnan kiroissa? Varaosiksi vaan tuollaiset kun hyviäkin kerta on.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Nuo koholla olevat etujalkatilat(lattia) yleensä johtuu siitä
että tunkin kohta on jo pehmenny ja nostettaessa antanu
periksi ja näkyy kohoumana sisäpuolella.
SAAB on nautinto tien päällä
Vastaa Viestiin