Mikä vikana tonnarissa???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jylle
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 22:09
Paikkakunta: Uusimaa

Mikä vikana tonnarissa???

Viesti Kirjoittaja Jylle »

Kyseessä siis 9000 CS turbo. Auto käy ikään kuin "ryyppy" olisi päällä kokoajan. Auto aluksi sammui lähes heti kun sen käynnisti tämä korjaantui kun huomasin että turbolle menevassä imuputkessa yksi letku oli löysällä kiristin sen ja auto ei enää sammu, mutta saa edelleen liikaa bensaa. Mikä voisi olla vikana? :roll:
Jylle
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 22:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Jylle »

Polttoaineen liikasaanti on ongelma :(
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mimmi kirjoitti:Mites Check Engine- lamppu :?:
Palaako, vilkkuuko :?:

Kannattaa varmaankin mennä "narun jatkoksi".

Ei kannata vielä. :lol:
Kannattaa ottaa pääsiäisluuta tallista ja huristeelee menemään. 8O 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jylle
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 22:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Jylle »

Ei pala Check Engine valo :) Tossa ei oo vielä sitä trionic järjestelmää päätin vaan mainita. Voiko johtua jostain ilmavuodoista turbon letkuissa? :roll:
Viimeksi muokannut Jylle, La Huhti 23, 2005 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Ilmamassa mittari

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Tarkasta ilmamassa mittarin johtojen kunto ja jos mahdollista, kokeile toisella mittarilla. Jonkin ikäisisää malleissa ilmamassa mittari on järjestään uusittu (-89 16V 900)., eikä näin ollen löydy romuttamoilta.

Onko autossa muuten alkuperäinen pensanpaineen säätäjä? Jos on liikaa painetta niin tulee ongelmia, muistaakseni pitäisi olla jotakuinkin välillä "2.5 -3.0"?

Mitenkäs "lamda" (miten kirjoitetaankaan) arvo, onko sallituissa rajoissa?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

Ilmamassa mittarin/langan tarkistus ja puhdistus.
Mulla oli -89 turbossa se lanka "pikeentynyt", savutti välillä kuin diesel.
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Köröttelijä
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 20:16
Paikkakunta: Hyvinkää

Ilmamassamittarin puhdistamisesta

Viesti Kirjoittaja Köröttelijä »

Tietääkseni mittarin lanka puhdistuu itsestään kuumenemalla säännöllisesti. Lukemani perusteella varoittaisin puhdistustoimissa rikkomasta lankaa, koska mittarin hinta on melkoisen kova.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Langat noista ilmamassamittareista kait yleensä menee, paskottuu tai katkeaa. Kotikonstein ei ole oikein mitään tehtävissä jos lanka likainen tai poikki. Ainahan sitä likaista lankaa voi yrittää puhdistaa, mutta rohkenen epäillä että lika on siihen niin hyvin paistettu kiinni että sitä ei siitä niin vaan liotella irti. Jos joku on onnistunut langan putsaamisessa niin rohkenen epäillä senkin olleen tuuria tai vian olleenkin itseasiassa liittimessä.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

paine säädin ??

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

kaverin autossa vuoti bensapaine säädin,eli kalvo oli rikki ja vuoti
bensaa siitä pikku letkusta suoraan imusarjaan.tosin se ei ollu
turbo,ja se sai ainetta kyllä aika paljon.mutta tarkista säädin.
herba63
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Touko 27, 2003 16:24

Viesti Kirjoittaja herba63 »

Meitsillä on tuohon turbo tonnariin sellainen ilmamäärämittari jolla ei saa tyhjäkäynnilläkään säädettyä co ta kuin 4.5:een ja sillä saa kyllä kaameesti bensaa kulutus 14l/100km ja kiihdytyksissä pölläyttelee mustat savut, homma korjaantui kunnossaolevalla ilmamäärämittarilla, onko co:t katsottu, pikkasen siitä ilmamäärämittarista voi säätääkkin vastapäivään pienemmäksi,myötäpäivään suuremmaksi.
SAAB 9-3 -98
Lava Transit -99
MB 408 -73
https://www.facebook.com/groups/Saabismionsairaus/
elämä alkaa 200:sta
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:45
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja elämä alkaa 200:sta »

joo, mulla oli joskus sama vika,auto sai liikaa,savutti mustaa tyhjäkäynnillä,ja kulki kyllä hyvin.mutta tuli leima vastaan ja arvot oli yli asteikon...ei ku purkurille kokeileen toisia ilmamäärä mittareita,vakio oli 014 ,017 savutti vielä enemmän,019 oli alle uusien arvojen,ja ei ku leimalle!tosin vaihto piti suorittaa"nurkan takana"kun lamdat romahti!
leimamiehen ilme oli kyllä kuvaamisen arvoinen kun pakoputkesta ei tullut kovallakaan kaasulla juuri mitään...vian todellinen syy jäi lopulta selvittämättä kun auto alkoi toimia.se jäi kuitenkin "hieman"kalvamaan,joten laitoin hestecin!
9000CD T+hestec+750cc msd:t
9000CSE 2,0t
9000CS 2,3t
Yamaha XTz-900i
Jylle
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 22:09
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Jylle »

Melko vanha threadi jo, mutta päätin kumminkin mainita että ilmamassamittarissa oli sillon vika jos vaikka muilla samanlaisia oireita tontussa :) Kiitos vinkeistä.
#2390
900 T16 Aero -84, 9000 Aero -95 Black, 9000 Aero -95 Scarabe Green, 9000 Turbo -87, 99 GL -83 T16 projekti
Vastaa Viestiin